zoon bij inslapen kat, nu steeds 's nachts wakker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sietske, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Ik heb een vraagje... misschien is het toeval maar ik geloof het niet... mijn zoontje slaapt al tijden gewoon door van 7 tot 7.

afgelopen vrijdag was mijn zoontje er bij toen mijn schoonzus haar kat ging laten inslapen. (wij wisten hier uiteraard niets van en hoorde het achteraf... ben ook echt boos)
    Plotseling werd hij zaterdag ochtend om 5 uur gillend wakker dat hij niet wilde dat het donker was en dat hij bij mamma in bed wilde. uiteindelijk viel hij wel vrij snel weer in slaap.

overdag gingen we samen op pad en we waren op de boerderij. Als ik even wat verder voor hem liep begon hij te roepen van mama je moet mij niet alleen laten en ook op de wc zegt hij nu ineens van je moet wel bij mij blijven mamma.

ook zaterdag op zondag nacht was het raak, om 3 uur huilen en gillen dat hij niet wil dat het donker was en dat hij weer bij mamma in bed wilde.

Ik denk dus wel dat het te maken heeft met het inslapen van de kat en anders is het wel heel erg toeval... . hoe kan ik hier het beste mee omgaan? hij praat verder niet over de kat en ook als je vraagt wat hij vrijdag gedaan heeft, heeft hij het er niet over.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou zoals jij omschrijft eerder denken dat hij alleen gelaten is die dag? Omdat hij zo hard roept om hem niet alleen te laten en het echte verlatingsangst lijkt. Of het moet inderdaad zo'n impact op hem gemaakt hebben.. Wat sneu!

Heb je aan haar gevraagd hoe het gegaan is die vrijdag? Of ze hem vooraf uitgelegd hebben hoe en wat, of dat er ook iets anders is voorgevallen? Misschien ook aan hem toch door proberen te vragen over vrijdag.. Zodat je zelf eventueel dingen kunt verduidelijken aan hem over het inslapen van de kat.

Deel Deze Pagina