Onze zoon van 3,5 heeft de onderzoeken achter de rug en mag (wanneer er plek is) starten op de vroegbehandeling voor 4 dagen in de week. Nu heb ik begrepen dat die dagen van 9.00 tot 14.00 zullen zijn. Daar komen we thuis niet uit.. ons werk laat het niet toe om flexibel te zijn in werktijden. Nu gaat hij gewoon hele dagen (3) naar kinderdagverblijf. Een of 2 dagen kunnen we nog wel met familie regelen. Dat ze hem halen of brengen bij kentalis en dus ook opvangen voor en erna. Maar hoe gaan we dat die andere dagen doen?? is er bij kentalis zoiets als een bso of dagverblijf ofzo?? Ik kan daar nergens iets over vinden.. hoe doen andere mensen dat??
Hoi! Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en sinds een paar maanden zit er een groep van mentaliteit bij ons in het gebouw. Wij krijgen volgende week ook een kindje om 14u erbij, omdat ouders het niet redden. Erg benieuwd hoe dit gaat, want hij komt dan in een groep met 14 kids!!
Mijn zoon ging ook 4 dagen, van 9:00 tot 15:00 uur, naar vroegbehandelgroep van Kentalis. En nee, geen opvangmogelijkheden bij Kentalis (tenminste bij ons niet. Maar ook bij speciaal onderwijs is dat er niet. Wettelijk gezien hoeft dat namelijk ook niet...) Ik had geluk. Mijn werkgever was flexibel en ik kon nog ouderschapsverlof opnemen. Ik heb dus alles omgegooid en (tijdelijk) uren ingeleverd om in staat te zijn hem te halen en brengen. (maar ik heb wel, en nu nog steeds, het gebrek aan (betaalbare) voorzieningen voor speciale kinderen vervloekt :x. Mijn zoon is niet in staat om op een BSO te functioneren en een gastouder/oppas moet echt ervaring/opleiding hebben om met hem om te gaan, en dat gaat niemand doen voor 6-7 euro per uur ) Als dit niet had gekund, had ik waarschijnlijk een gastouder gezocht die bereid was hem op te halen op Kentalis en hem daarna op te vangen (zoals ook kinderen van school gehaald worden). Maar dan nog zou het goed zoeken moeten zijn naar (betaalbaar) iemand die met zijn problematiek had weten om te gaan... Mijn zoon ging tenslotte niet voor niets naar Kentalis . Veel sterkte! Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden.
Mijn zoon gaat 2 dagen naar de behandelgroep van auris ( komt denk ik op het zelfde neer) van 9 tot 15. wij hebben ook geluk dat we het met werk kunnen regelen. wel vervelend dat het zo lastig is. Als de mogelijkheid er was dat hij nog erna naar een kdv moest zou ik nooit doen. Ze zijn zo moe, het is best intensief, je zoontje zou je er geen goed mee doen. maar snap wel dat je omhoog zit. anders kan je bij kentalis is vragen hoe je dat kan oplossen of hoe andere ouders dat doen.
Mijn zoon werd ook een paar keer gehaald en gebracht met het busje (geregeld door kentalis) Daar zaten ook kindjes in die bij het kdv afgezet werden. Is dat niet mogelijk??