Quarantaine hoe zit het nou?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Damay77, 27 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    We hebben meegedaan aan het familie onderzoek van het RIVM en mijn zoontje heeft toen ook licht positief getest. Hij is alleen verkouden geweest zonder koorts of andere klachten. Maar mijn man en andere kind hadden negatief getest. Eigenlijk denk ik dat zij het mild hebben gehad voor mij. Kan het me namelijk niet voorstellen dat dat niet zo was. Mijn man had wel keelpijn en milde verkoudheid en hoesten. We hebben het zekere maar voor het onzekere genomen en lang in quarantaine gezeten. Ook omdat ik na een weekje weer koorts kreeg, bleek uiteindelijk van iets anders...

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij ons mag je na 24 uur klachtenvrij weer aan het werk. In uiterste geval ook nog met milde klachten maar dan moet je beschermend materiaal aan.
    Ik heb 2 collega's die nog positief nog negatief getest werden. Kon zijn dat ze het net gehad hadden of op punt stonden om het te gaan krijgen.
    Die mochten gewoon aan het werk, mits ze klachtenvrij waren. De ene had voor de test al koorts gehad en wordt volgende week voor zekerheid nog een keer getest. Ze heeft al een paar dagen geen klachten dus die is sinds vandaag weer aan het werk.
    Wat ik persoonlijk toch een beetje tricky vind....
    We werken bij alle cliënten nu met handschoenen en mondkapje maar ik zou toch bang zijn dat ik het op dit moment zou hebben en dat ik m'n collega's besmet...
    Want tja, ze wordt niet voor niets van de week weer getest. Maar wie ben iko_O

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Zat jij toen je klachten kreeg geïsoleerd in huis? (En hoe zag dat er dan uit? Steeds de badkamer ontsmetten etc?) Of ben je toen met iedereen in aanraking geweest thuis nog?

4. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik ben zelf niet in isolatie gegaan. Ik had op de eerste dag met koorts negatief getest (zorg). 5 dagen later opnieuw getest bij hoge koorts. Ik had dus al een week klachten toen ik hoorde dat ik positief was. Mijn man had toen ook al keelpijn en was verkouden. Met jonge kinderen (2 en 4 jr) gingen we ervanuit dat we het al wel gedeeld hadden...

Madeliefje06 vindt dit leuk.
  5. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Dus jullie zijn niet 2 weken binnen gebleven na de laatste klachten of begrijp ik het verkeerd?

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Bij mij op het werk iig niet, zelfs niet met actief zieke partners.

7. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ik moet ook gewoon blijven werken als ik geen koorts heb en heel m'n gezin ligt met koorts op bed :| leuk als je met een zeer kwetsbare groep werkt :thumup: :|

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier idd ook
    Collega had een partner die positief getest was, collega moest gewoon komen werken ivm geen klachten.
    Terwijl we met een kwetsbare doelgroep werken :rolleyes:

9. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    We zijn wel tot 2 weken na mijn laatste dag Corona-koorts binnen gebleven. We dachten wel dat de anderen het al hadden gehad, maar hebben nog wel de 2e test van het familieonderzoek afgewacht. Ook omdat ik in de tussentijd opnieuw koorts had gekregen (wat niet meer door de Corona kwam).
    Ik heb anderhalve week koorts gehad van de Corona en we zijn totaal 4 weken in quarantaine geweest.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat ze het bij mij op m'n werk nu wel begrijpen.
    Ik heb collega's zonder koorts maar met wat klachten die thuis moeten blijven. Zijn al 3 weken thuis. Volgens de richtlijnen mogen ze werken. Wordt niet moeilijk over gedaan.
    Nu 1 collega die covid had/heeft en zich beter voelt maar wel nog lichte verkoudheidsklachten heeft en twijfelt of ze het nog heeft. Die wordt van de week nogmaals getest.
    Wanneer de test nog/weer positief is dan moet ze thuisblijven. Wanneer hij negatief is moet/mag ze weer komen werken. Zo nodig met beschermend materiaal. Scheelt, wij verzorgen alle cliënten nu MET handschoenen EN mondkapje op. Of ze nu wel of geen corona hebben.

11. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

O wauw 4 weken! Wel weer helemaal beter allemaal?

Deel Deze Pagina