Verschillende adviezen ggd

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ilse84, 24 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Dochter is vorige week positief getest. Ze heeft niemand besmet, voor zover we weten. Niemand in de klas BSO of in het gezin.

Na dag 5 moesten we testen, en daarna mochten we uit quarantaine. Allemaal negatief. Omdat dochter nog lichte klachten heeft vroeg ik me af of we dan wel uit quarantaine mochten. Dochter hebben we uiteraard niet in isolatie gezet. Het advies van de GGD was nee.. iedereen nog een keer testen, vijf dagen nadat ze klachtenvrij is. Daar wachten we dus nu op.

Nu hoor ik haar heel af en toe haar neus nog ophalen, het hoesten is echt wel gestopt en de koorts is weg en vroeg me af wanneer je nu echt klachtenvrij bent als kind. Krijgen we weer een ander advies. Wij mogen wel uit quarantaine maar de kids niet,omdat ze niet gevaccineerd zijn. Positief getestte dochter moet ook nog in quarantaine blijven. Het is nu 8 dagen na de positieve test maar ik verwacht dat ze al eerder positief getest zou hebben .

Overigens school zegt dat ze welkom is en haar zus ook....

Welk advies hebben jullie gekregen, waarbij zoon/dochter positief getest is en niet in isolatie is gegaan?

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Iemand die positief is getest moet zonder klachten 5 en met klachten minimaal 7 dagen in quarantaine. En daarnaast 24 uur klachtenvrij zijn. Als jouw dochter nog klachten heeft (los van smaak of geur dat kan nog maanden duren). Mag ze dus niet uit quarantaine. En mogen huisgenoten ook nog niet naar buiten of testen.

Het aantal dagen quarantaine neemt dus toe als de klachten blijven bestaan.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    24u klachten vrij, dan mag ze eruit.
    Gevaccineerden kunnen blijkbaar enkel de eerste 5 dagen besmet worden, dus jullie mogen na een negatieve test ook weer eruit. Of het veilig is? Dat geloof ik niet, maar het zijn wel de regels.

Syane, Mapje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik vind het dus lastig om te bepalen of ze echt klachtenvrij is. Ze hoest niet, geen koorts, ze haalt af en toe haar neus op, maar dat doet ze normaal gesproken de hele winter....

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Dan zou ik haar als klachtenvrij beschouwen

Vero0504, Ilse84 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je moet vanaf de start klachten testen en dan minimaal 7 dagen en max 14 dagen. Daarna ben je ook niet meer besmettelijk.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat zou ik ook als klachtenvrij zien.

Ilse84 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Het gaat om evt besmettelijke klachten noemde de ggd bij mij: hoest, snot, diarree en/of koorts.
    Verder minimaal 7 dagen en dan daarna 24u klachtvrij

9. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja dat is mij ook verteld. De precieze regels zijn me ook nu ook duidelijk. Het ging mij erom dat we voor de kinderen het advies kregen om na vijf dagen te testen en dat ze daarna uit quarantaine mochten. Dit is dus een verkeerd advies geweest. Het lijkt me logisch dat we een kind van 6 niet in isolatie zetten!!!

Wij als ouders moesten eerst na vijf dagen en negatieve test thuis blijven, later blijkt dat dat niet hoeft...

En daarbij het advies vanuit school (zij vragen ook advies aan de GGD) en het advies wat we zelf krijgen van de GGD ook nog haaks op elkaar staat.... Maar goed. We hebben nu inderdaad besloten dat ze klachtenvrij is. Dat is ze dan al zeker vier dagen, dus we hebben haar naar school laten gaat. De rest van de kids en wijzelf doen we voor de zekerheid om de dag een zelftest.

Deel Deze Pagina