Quarantaine kletstopic

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MinnieMouse94, 6 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Wahaha ja stom hè..

Ik zei: we even vandaag "smaakt naar niks'..

Zxcvb en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  2. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Klachten zijn niet erger geworden, maar ook niet verbeterd.. Ik ben getest vandaag, lekker ritje door de sneeuw :D nu aan t wachten op de uitslag...

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. MissBlue

Mochten ze door de ontbrekende symptomen eerder naar buiten, bedoel je? Het is altijd minimaal een week toch? Of is dat voor kinderen anders?

4. MissBlue

Beterschap voor je dochter!! Wat vervelend nu net weer :(

5. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik denk dat ze bedoelt dat een week quarantaine korter is dan wachten tot zij en partner klachtenvrij waren + 10 dagen. Dat is ook precies de reden waarom ik hoop op positief voor onze meiden.

6. MinnieMouse94

Merk wel dat al die regels met 'als dit, dan dat' een soort hogere wiskunde zijn voor de mensen in onze omgeving. Pas kreeg ik al een appje: en, al uit quarantaine? Nee, we zijn pas 4 dagen onderweg, dit duurt nog wel even.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Ja die ook. Hij was de maandag ervoor al positief getest. Hopelijk bij jullie snel iedereen er doorheen.
    Hier gaat het helaas niet zo snel. Afgelopen vrijdag testten de laatste 2: dochter van 20 en zoon van 15. Allebei geen klachten, dus we hadden goede hoop dat ze allebei negatief zouden testen. Maar nee hoor, dochter testte positief. Dus zoon van 15 moet eind vd week nog een keer getest worden. Hopelijk is hij dan nog negatief, want dan kan hij eindelijk uit quarantaine. Hij heeft er dan een maand ingezeten.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    En ik merk ook dat mensen heel verbaasd reageren als ik weer buiten ben en horen dat er nog 1 binnen zit met corona. Ze snappen niet dat dat mag/kan. Moet je dat weer iedere keer uitleggen...

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Heftig zeg!!!!
    Ik hoop dat de jongste 2 hier vanochtend snel de uitslag hebben.
    En bij negatief, vrijdag weer negatief testen. Aldus de GGD mocht ik maandag weer naar buiten, mijn man ook. Dan is vrijdag dag 5 toch?
    Dan zouden ze in de vakantie uit quarantaine mogen. Mits negatief vrijdag..
    Het is een hele lange zit voor ze inderdaad:(

Hoe is het met het examen van jouw dochter afgelopen? Mag ze dat inhalen?

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Ja dat merk ik ook.maar ook voor bekenden die ook corona hebben. Die maken er ook maar wat van.
    Dat zou dan de GGD gezegd hebben..
    Ja dat kan wel. Maar de regels An sich zijn toch super duidelijk?
    Merk dat ik me er aan erger. Zitten wij de hele quarantaine netjes uit ...
    Gister 2* buiten gewandeld. Dus ik de buuf maar even geappt dat we uit quarantaine mogen, zegtz e(heel lief) "wat fijn dat jullie opgeknapt zijn'.
    Eh nee.. voel me waardeloos. Maar ben niet meer besmettelijk;)

Ben nog zo slap. Hartslag 120 als ik de trap oploop. En trek het eigenlijk niet qua spierkracht. Zo gek..
    Hebben jullie daar ook last van?

De meiden hebben trouwens de grootste lol in de tuin met de sneeuw en klagen (bijna) niet.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Die toets mag ze aan het eind van de volgende periode inhalen. Dat over een week of 10. Best balen, want dan heeft ze al weer een ander vak gehad met alle daarbij horende hoorcolleges. En dan moet ze dus voor twee vakken gaan leren. En dat is best een flink pak werk.:(

Vrijdag is bij jullie idd dag 5. Want als jij op maandag naar buiten mag is dat voor hun dag 1. Ik hoop voor je dat ze nu in ieder geval dezelfde uitslag hebben. Allebei positief, dan weet je zeker dat je met een goede week er echt vanaf bent..

12. MinnieMouse94

Ja, je hoort vreemde verhalen. Sommige dingen kloppen echt niet. En mensen snappen ook niet dat je eigenlijk hoopt op zsm positief, dat dat gunstiger uitpakt vaak, met geen / milde klachten uiteraard.

Edit: ik herken het verder niet, maar ik weet ook niet goed wat pas bevallen zijn is en wat corona. Ik ben wel heel moe ondanks best goede nachten bijvoorbeeld.

13. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    :):):)
    Ik reageerde ook ‘enthousiast. Dame van de GGD vond dat eerst vreemd, tot ik het uitlegde. :)

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Bij positief zonder klachten is het 5 dagen. Omdat wij niet in isolatie konden was het anders 7 dagen vanaf mijn vriend zijn eerste klachten, en dan nog 5 dagen en dan uit quarantaine met een negatieve test. (Die bij hen dan positief geweest zou zijn, dat waren dan nog + 5 dagen geweest)

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Helaas onze oudste dochters(10&12) zijn weer negatief getest.. hun quarantaine duurt nog iig Tm vrijdag:( dan weer testen en hopelijk nog steeds negatief. Dan mogen ze eruit.
    Het is zo moeilijk voor ze dat ze als enige zonder corona het langste in quarantaine zitten.
    En de sneeuw buiten helpt niet:(
    Bah

16. MinnieMouse94

Ja dat is ook sneu. Het is gewoon zo klote allemaal voor de kinderen ook. Nu wel echt hopen dat ze vrijdag allebei negatief zijn dan. Of allebei positief. Maar iig niet één van twee positief en de ander negatief, dat zou helemaal ruk zijn.

17. MinnieMouse94

Ik ben nog steeds neusverkouden. Ik weet dat het helemaal niet absurd lang duurt bij mij momenteel, maar elke dag is er één teveel als je kinderen dan ook een dag langer in quarantaine moeten. Ik begin er mentaal echt doorheen te zitten. Voel me werkelijk down en gedeprimeerd. :cry:

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Nou idd.
    Maar gewoon niet positief.. want dan zitten ze nog een week binnen. En ze hebben vakantie dan..
    Ze zitten vrijdag 3 weken binnen:(

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Oh wat balen joh. Nu maar hopen dat ze dan allebei weer negatief testen. Want het zou wel heel erg balen zijn als er dan toch een positief test.:(
    Hier is het zoon van 15 die steeds negatief test. Hij mag ook vrijdag testen. En als hij dan negatief is mag hij eindelijk weer naar buiten. Dan heeft hij ongeveer een maand binnen gezeten.

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    JA vreselijk...
    Ik vind het echt te heftig voor ze hoor...

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina