Thuis test; test streep kleurt voor controle streep

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bulakgirl, 11 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Zoals de titel zegt, net een zelftest gedaan bij de oudste en daar kleurde de test streep al voor de vloeistof bij de C was... We hebben gelijk een GGD test gepland, maar zou dit een fout van de test kunnen zijn?
    Man en middelste hebben zich gisteren met flinke klachten laten testen en waren negatief...

Oudste klaagt nu over oogpijn en snottert..

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Er is dus uiteindelijk wel een T streep gekomen? Dan lijkt het mij geen fout van de test.
    Dit zie je bij zwangerschapstesten bijv. ook bij een hoog HCG gehalte.
    Er is dus gewoon veel van waar de test op reageert aanwezig waardoor ie meteen “knalt”.

nizzie86, siriel en bulakgirl vinden dit leuk.
  3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik denk niet dat het een fout is hoor. Wij hebben op het werk meerdere testen gehad bij cliënten waarbij de teststreep er al eerder stond dan de controlestreep, nadien pcr ook positief.

bulakgirl vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Bij mijn man was dit ook zo.
    Geen fout, pcr was sterk positief.

5. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Dit was ook zo bij de test van mijn dochter. En helaas bij de GGD ook positief. Sterkte!

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Bedankt voor jullie snelle reacties!

Man en kids zijn weer in quarantaine gegaan...

Maar Dan rijst de volgende vraag, ik ben 22 oktober positief getest op corona... Moet ik dan ook in quarantaine? Of alleen bij klachten? En mag ik dan wel werken?
    Volgens mij is de GGD gesloten in het weekend om na te vragen he? :(

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Volgens mij kan je de GGD gewoon bellen, waardeloos zeg.

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Dat is nog geen 8 weken geleden toch? Kans op herbesmetting is echt heel erg klein nu.
    Isolatie sta ik sowieso niet achter, maar dit is ook wel 1 van de nadelen daarvan. Wij hebben het nu allemaal gehad en de kans op dus weer een besmettIng in ons gezin is heel nihil voor de komende periode.
    Sterkte weer!

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.040
    14.719
    113
    Vrouw
    Ik heb gisteren bij mijn ene zoon een zelftest gedaan, omdat hij een beetje snotterig uit bed kwam.
    Bij zijn test gebeurde precies hetzelfde. Met het doorlopen van de test knalde de teststreep meteen donker eruit. Hij is 's morgens meteen bij de GGD getest. Gisteravond de uitslag: positief!
    Dus nee, geen fout van de test, maar grote kans op ook positief bij de GGD.
    Sterkte!

10. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Yep, was bij mij ook zo. Ik zag de streep direct opkomen en dacht dat het de controlestreep was, maar daarna kleurde de echte controlestreep ook.
    Volgende dag GGD test en die was ook positief.

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Beterschap allemaal met dezelfde ervaring ;)

Ik heb net idd gewoon de GGD aan de lijn gehad, volgens de regels mag ik naar buiten... Maar ze raadde wel aan dit zo min mogelijk te doen, omdat ik op week 7 zit en er wel gevallen zijn van herbesmetting in die laatste periode.

Ondertussen bericht van school gehad dat de juf en 2 klasgenootjes positief zijn getest, dus de hele klas in quarantaine mag....

12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Och jeetje, hoop dat het allemaal rustig verloopt voor jullie. Beterschap

13. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Ohhhh daar ga je weer...
    Wat gedoe weer! Hopelijk valt het voor iedereen mee, en pak jij het niet nog een keer op!!

14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Nou he... T verbaasde me wel dat de middelste gisteren negatief is getest... Hij heeft koorts gehad, nu verhoging en hoest flink... Ergens hoop ik dat hij zsm wel positief test... Dan hebben ze t allebei maar gehad!

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook alle 3 corona en alle 3 de thuistesten knalde van ervan af. En idd de T streep stond er al nog voordat de C streep er stond

16. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Al uitslag van de oudste?
    En heb je nu ook je man en middelste weer laten testen?
    Ik zou ook denk kom nu maar op, dan hebben we het allemaal maar gehad.

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ja, gisteravond idd de positieve uitslag binnen, dus gelijk school opvang en voetbal op de hoogte gesteld...

Man en andere kids nog niet getest... Wil eerst even weten van de GGD wat nu de regels zijn, want er zijn wel klachten bij iedereen maar dus ook al negatieve testen van een dag eerder testen met meer klachten... Zelf heb ik ook een beetje een kuchje en beetje snotneus, maar aangezien het 7 weken geleden ook zo was dat ik positief was en de rest allemaal negatief met een gewoon koudje denk ik dat het nu zo is dat J positief is en de rest gewoon een koudje... Dus wellicht houd ik het gewoon op testen op dag 5 ipv nu al en op dag 5 weer... Maar goed mocht het zo zijn dat we pas 5 dagen na klachten mogen voor de kinderen doen we dat wellicht wel...

Twijfel om zelf al te bellen straks of het telefoontje af te wachten..

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Telefoontje kan nog wel ffies duren. Bij me man belde ze op zaterdag, hij was op woensdag positief getest.

Ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en iedereen nu al testen (en op dag 5 weer)
    Des te sneller je weet of de rest positief is, des te sneller is de isolatie/quarantaine over.

19. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Snap ik, maar man en zoon 2 hebben vrijdag nog een negatieve test gehad en hadden toen meer klachten en andere als zoon 1 nu... En ik zit in principe nog in mijn imuun periode.. Vandaar dat ik me afvraag hoe zinvol nu weer testen is ;)

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Binnen 8 weken hoef je idd niet te testen. Je kunt dan niet besmet raken.

Deel Deze Pagina