Herstelbewijsje halen ivm vak Frankrijk vd zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bunchy, 25 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Tja ik heb Corona. Medio dec ook en geen booster om die reden. Niet de puf om 15 km te rijden en test te laten doen als bewijs…
    Maarja vd zomer willen we naar Frankrijk met de auto en dan is mijn herstelbewijs al verlopen…
    Man zegt: heb je echt niet nodig, ook niet in Frankrijk… wat denken jullie? Of evt in juli booster laten zetten bij twijfel?

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb vorige week corona gehad en omdat ik janssen +1 booster gehad heb ben ik voor frankrijk niet volledig gevaccineerd.
    Dus heb zeker bij de ggd even m'n test gedaan en nu dus weer een groen vinkje voor frankrijk.
    Ik zou hem gewoon halen, als je al je bewijzen in de TousAntiCovid app upload zie je ook precies tot wanneer jij een groen vinkje in Frankrijk hebt.
    Je kunt hem nu halen omdat je positief bent, kleine moeite.
    Vorig jaar moesten wij bij toegang camping, hotel etc qr laten scannen je weet niet hoe het er in de zomer voorstaat. Dan heb je hem iig als hij ook zo lang geldig is.

3. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Dit is precies mijn situatie, ik heb nu Corona en om de vakantie naar Frankrijk ook de ggd test gedaan.

siriel vindt dit leuk.
  4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ja kleine moeite en scheelt weer gedoe voor als je naar Frankrijk wilt, eventueel testen en hopen op een negatieve uitslag. Dan is het fijn als je qr-code gewoon in orde is mocht het nodig zijn tegen die tijd.

Dikkiedik123 vindt dit leuk.
  5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Of gewoon een booster halen een week voor die tijd …

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    ik ben zelf volledig gevaccineerd, maar om nu een booster alleen te halen om op vakantie te kunnen... Terwijl je dus ook de qr kan halen omdat je nu toch positief test. Dan kies ik persoonlijk voor het laatste;)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. Mapje

Mapje Niet meer actief

ik ben net over mijn 3 maanden na besmetting heen maar heb booster nog niet gehaald. Ik wacht gewoon een beetje af. Kan altijd nog. Of ik krijg weer Corona maar volgens mij is herstelbewijs kort geldig maar toch?

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Klopt, in Frankrijk iig wel, ik had vorige week corona en mijn herstelbewijs loopt tot 12juli geloof ik.
    Maar prima voor ons want wij gaan 3,5 vanaf 10 juni:thumup:

Mapje vindt dit leuk.
  9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Mapje vindt dit leuk.
  10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #10 siriel, 25 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2022
    Idd, voor nu wel ja, maar wie weet hoe het er over 2 of 3 maand voor staat. Ik heb voor de zekerheid m'n corona maar even laten bevestigen bij de ggd mocht het wel nodig zijn. Zie ik geen probleem in.

Dit geld nog wel voor inreizen, volledig gevaccineerd of herstelbewijs of negatieve antigeentest/pcr test.

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Hoe lang is herstel bewijs geldig in Frankrijk?

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, na wat ik hier boven lees. Hier ook allemaal GGD positief afgelopen weken, ik ging uit van een half jaar, dus dacht, dat is altijd handig mochten we nog naar Frankrijk gaan dit zomer.
    Maar blijkbaar niet dus?

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hij is 4 maanden geldig. Ik was volledig gevaccineerd met jansen + 1 booster.
    Nu dus covid gehad, en heb het herstelbewijs geupload in de TousAntiCovid app en krijg een groen vinkje tot halverwege juli.
    Exact 4 maanden dus.
    Voor mij prima, omdat dat jansen vaccin gedoe geeft in Frankrijk, andere regels dan in Nederland. Dus nu kunnen we wel met een groen vinkje 3,5 naar Zuid Frankrijk ♡ Dus ben blij dat het voor mij goed is zo.

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Dank je! Dat valt voor jullie dus precies goed zo :)
    Wij hebben pas in augustus vakantie, dus voor ons is het herstelbewijs dan al weer verlopen ...
    Nou ja, we hebben ook nog niets geboekt, dus voor t zelfde geld zitten we ergens anders, maar het onverwachte 'voordeeltje' door een herstelbewijs valt dus af :p

Deel Deze Pagina