Quechua opblaasbare tent

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nutts, 6 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Wie heeft daar ervaring mee? Kan niet duidelijk vinden of ze tegenwoordig een vast grondzeil hebben?
    Welke persoons tent zou je nemen met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen?

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wij hebben zo’n tent van een ander merk maar zelfde principe en het grondzeil zit daar inderdaad aan vast. Wel zou ik je adviseren om een versie te nemen met Fresh & Black. Dat hebben wij namelijk niet en dan is het overdag echt te heet in de tent.

Met 2 volw en 2 kinderen zou ik minimaal een 4 persoonstent nemen. Maar een slag groter zodat je nog wat opbergruimte hebt kan ook.

3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Mag ik vragen welk merk jullie hebben? Fijn wil graag een vast grondzeil. Bevalt het wel met opzetten en afbreken dat ze opblaasbaar zijn?

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    https://www.outdoorxl.nl/kampa-brean-4-classic-air.html?prl=92-3471x144-3472&kw=&gclid=CjwKCAiAn7L-BRBbEiwAl9UtkKwcapdI2DKvkQPhafNDhCsU7cBjHDDo9ANXYmlKX72sXSkBz32inRoCzj0QAvD_BwE

Wij hebben deze, staat super snel! Maar 4 persoons houd wel in dat je kaarsrecht in je tent moet liggen hoor :roflmao:

Alles 1 keer monteren, bijv slaapkabines, en klaar. Hoef je niet meer los te ritsen de volgende keer.

We hebben er ook een footprint bijgekocht, die leg je neer en dan zie je meteen of je tent netjes kan staan op die plek. Doet ook meteen dienst als grondzeil.

We hebben het 2 keer gebruikt, maar ik voel mezelf ineens te oud om te kamperen. Dus hij ligt op zolder te wachten tot S1 er mee weg wil :roflmao:

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Vrienden heb declathon tent volgens mij de 8 persoons tent met fresh and black. Ze hebben 3 kleine kinderen en een hond mee. Moet ik hen vragen mbt het grondzeil?

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij tenten zou ik altijd minimaal 1,5 keer het aantal personen doen. Ze gaan er bij een 4 persoonstent vanuit dat je met 4 personen kunt slapen en dat de tent dan precies vol is. Maar in werkelijkheid heb je natuurlijk ook nog bagage bij je.
    Kijk ook even naar het aantal cabines. Je hebt 6 persoonstenten met 2 cabines voor elk 3 personen. Of met 3 cabines voor 2 personen. Persoonlijk vind ik het prettig om een extra slaapcabine te hebben voor bagage / voorraad.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een vouwwagen, maar we hebben een paar jaar terug ook eens voor de decathlontenten staan kijken. In de zomer staan ze ook opgesteld, dus zijn we er ook echt in geweest. Ik moet eerlijk zeggen: ik houd wel van wat meer ruimte in de tent en wij vonden voor ons vieren eigenlijk alleen de 8persoonstent geschikt.
    https://www.decathlon.nl/p/kampeertent-8-personen-air-seconds-8-4-f-b-opblaasbaar-met-4-slaapcompartimenten/_/R-p-X8492638

Ik vind het fijn dat de slaapcabines tegenover elkaar liggen. Voelt toch als net iets meer 'privacy' dan met alleen zo'n stoffen tussenschotje wat je hebt bij naastgelegen slaapcabines.
    Bovendien heb je met 4 cabines nog wat te kiezen: één voor de ouders, één voor de bagage & voorraad. Dan heb je er 2 over, waarbij je kunt kiezen voor elk kind een eigen cabine. Of één cabine om te slapen voor beide kinderen en één als speelruimte als het slecht weer is.
    Ook heb je dan in het midden ook echt ruimte waar je met zijn vieren kunt zitten als het te nat of te koud is om buiten te zitten. Ik vind de 4-, 5- en 6-persoonstenten daar toch wat te weinig ruimte voor bieden Zeker met jongere kinderen, die zitten nu eenmaal niet altijd netjes stil. En je wilt ook als je er zit met een tafel & 4 stoelen, nog wat loopruimte over hebben.

Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. Ik weet dat er ook mensen zijn die als ze kamperen het liefst zo basic mogelijk gaan.

Ik denk dat het het beste is om echt even te gaan kijken en de tenten even in te lopen. Maar ik weet niet of die nu ook opgesteld staan bij Decathlon. Je zou natuurlijk wel bij grotere campingzaken kunnen gaan kijken. Daar staan andere tenten, maar je kunt de afmetingen dan wel vergelijk met wat die van Decathlon.
    In campingzaken, zitten ze vaak ook wel een tafel & stoelen in de tent. Of je kunt dat zelf doen. Dan krijg je een beter gevoel bij de (loop-)ruimte.

Athina vindt dit leuk.
  7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Wij hebben vorig jaar zo’n tent van de Decatlon gekocht. Er zit een vast grondzeil in.
    Wij hebben gekozen voor de 4 persoons
    https://www.decathlon.nl/p/kampeertent-opblaasbaar-air-seconds-4-2-fresh-black-4-personen-2-slaapcabines/_/R-p-157654

En daarbij hebben we deze gekocht
    https://www.decathlon.nl/p/dagtent-voor-kamperen-voor-6-personen-opblaasbaar-air-seconds-base-connect-fresh/_/R-p-X8561168?mc=8561168

Wij hebben ze aan elkaar gezet zodat we een grotere leefruimte hebben. Onze kinderen zijn wat ouder dus dan vind ik de indeling van slaapcabines wel kunnen. Toen ze kleiner waren had ik ze liever naast me..

Hiervoor hebben wij een Obelink tent gehad en dat is een echte aanrader! Wij hadden de gewone, dat was echt een flinke klus om op te zetten en om die reden hebben wij hem weer weg gedaan.
    Ze hebben nu ook een opblaasbare. Wat ideaal aan deze tent is, ze hebben de slaapcabines naast elkaar, een ruimte voortent en dan nog een extra stuk met vliegennet. Dat is echt ideaal in de avonden!
    https://www.obelink.nl/obelink-miami-6-easy-air-tunneltent-538340.html?gclid=EAIaIQobChMI5q-g-by57QIVTeh3Ch1dqwIeEAQYAiABEgL1-fD_BwE

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Op deze manier heb je dus extra leefruimte en ruimte voor je spullen. Dat zou ik gemist hebben in alleen de 4 persoons tent.
    Hij stond binnen 30 min helemaal compleet! Echt ideaal :)
    Bekijk bijlage 671295

Youtan, Athina en nutts vinden dit leuk.
  9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben de 8 persoons Fresh and Black. Heerlijk ruim. We kunnen met zijn vieren aan een kant slapen, vonden de kinderen heel gezellig. De 6 persoons zou voor ons aan de kleine kant zijn, zeker met slechter weer.
    Het grondzeil zit overigens niet vast aan de tent. Het overlapt elkaar maar helemaal dicht is het niet. Het hindert ons absoluut niet, de frisse lucht vinden we een pre.
    En helemaal ideaal: de tent staat in no-time. Hiervoor hadden we een oudere grote katoenen tunneltent. Wat een klus was dat. Dit is echt veel fijner. We kunnen zelfs rondtrekken nu.
    Als je meer wilt weten, pb maar.

10. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Graag

11. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik stuur je een pb

12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wij hebben de vrijbuiter boab air 320. Het opzetten en afbreken is echt eenvoudig. Ik kon dat in mijn eentje doen en dan ging mijn man even op pad met de kinderen. De tent is dus heel snel ingepakt, maar vergeet niet dat je ook nog veel kampeerspullen meeneemt die ook allemaal weer ingepakt moeten worden. Maar de tent zelf staat in max een half uur.

Wij zijn mooi weer kampeerders dus hebben nooit de situatie gehad dat we binnen moesten gaan zitten vanwege regen. Maar als je ook tafel en stoelen binnen wil kunnen zetten dan zou ik wel een grotere tent dan 4 persoons kiezen (dit was ik in mijn eerdere bericht vergeten te melden).

13. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Waar wil je naar toe op vakantie met een opblaasbare tent? Heb namelijk in zuid europa nog ieder jaar een opblaasbare tent of opblaasbare voortent zien knallen. Ze kunnen niet zo goed tegen de hitte. De lucht zet dan uit en dan komt er teveel spanning in de buizen waardoor ze klappen.

14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Die van ons had nergens last van, maar ik ben ouderwets :roflmao: Wij wilde een doek van katoen en een betrouwbaar merk. Dan ben je duurder uit dan dat je een goedkope prijsknaller koopt.

15. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wij zijn fan van de opblaasbare Quechua. Staat binnen 2 minuten. Wij hebben er twee. Een kleine voor festivals en een grotere waarin je kan staan en een tafel en stoelen in de voortent passen.
    Ik hou zelf niet zo van heel basic kamperen en dit is net even iets meer luxe.

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw

Het grondzeil/kuipzeil zit niet vast.

17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    De buizen moet je in de zon minder vol blazen, dus op de minimale druk zetten, dan gaat het prima.

wij hebben een kampa opblaasbare tent, voor 6 personen met zn 4en. maar ons type is niet meer in de verkoop. Wij hebben een synthetisch doek en vast grondzeil. Want katoen duurt best lang om goed te drogen en de hitte in de tent vinden wij eigenlijk meestal wel meevallen.
    Wij vinden het wel fijn iets meer ruimte te hebben. Een 4 persoonstent is eigenlijk maar voor max 3 luchtbedden. Dus voor 4 personen zou ik minimaal een 5 persoonstent kiezen. Zeker als je nog wat spullen kwijt wilt in de tent.

18. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Zie nu dat ze de 5 persoons in de aanbieding hebben mocht iemand weten of die een vast grondzeil heeft. Dan ga ik hem denk ik bestellen

19. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Heb antwoord hij heeft een vast grondzeil dus de tent is besteld

Luna86 vindt dit leuk.
  20. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973