Dilemma vakantie met baby 3 mnd

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by s1985, Nov 27, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. s1985

s1985 Niet meer actief

Hoi meiden,

We hadden bedacht om zomer 2021 naar Italië te gaan met de caravan met onze baby van 3 maanden.
    Eigenlijk zie ik het niet zitten.
    Als de baby huilt in de caravan dan is de hele camping wakker en mijn kinderen ook.
    Nu gekeken naar een stacaravan/huisje maar dit is gewoon echt niet te betalen.
    Als ik Kroatië bekijk is het net zo duur.
    Het klinkt verwend maar we willen echt niet in NL op vakantie.

Heeft iemand wel eens met dit dilemma gezeten en wat hebben jullie gedaan?

2. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,498
    8,421
    113
    Eerste jaar gingen wij niet op vakantie, dan maar een jaartje niet.
    De jaren erna gingen we in een vakantiehuisje. Hadden anderen geen last van een huilende dreumes en kon dreumes 's middags rustig een slaapje doen.
    Maar goed, dat is net waar je je zelf prettig bij voelt.

En heel eerlijk, ik zou met de onzekerheid van nu echt geen vakantie durven boeken in het buitenland, zeker niet met een baby :oops:

Sado, zara1983 and Dubbelfris like this.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,665
    113
    Precies dit, en eigenlijk zou ik las boeken als

Precies dit en eigenlijk zou ik pas boeken als m'n kindje er zou zijn.
    Dan weet je ook hoe het dan gaat. Denk aan een huilbaby, mega slapeloze nachten en denk allemaal geen redenen om te kunnen annuleren. (Hoop natuurlijk dat je een super makkelijk kindje krijgt maar je weet nooit)

Sado and Dubbelfris like this.
  4. Lomo

Lomo Fanatiek lid

Jan 17, 2019
    1,182
    1,540
    113
    Female
    Ik heb het wel gedaan met 3 maanden maar ik gaf borstvoeding. Dat was toen genoeg om mijn baby direct stil en weer in slaap te krijgen. Hij sliep gewoon lekker bij ons zo was ik er snel bij. De twee nachten dat dit niet lukte heb ik uren over de camping gewandeld tot hij sliep. Misschien even aankijken hoe het thuis gaat?

5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Wij zaten in een hotel met E toen....ik heb nog medelijden met de buren :| Lekker midden in de nacht die fles in een pannetje opwarmen en dat kind maar gillen. De buren gingen steeds harder met de deuren slaan :roflmao:

De rest van de vakanties hebben we tot nu toe in Landal huisjes in Nederland gedaan....covid kwam.

Of je betaald extra en zit in een huisje....of je gokt erop dat je kindje rustig is en boekt een tent.

Voor mij zou het de stress niet waard zijn.

Dubbelfris likes this.
  6. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

May 17, 2020
    1,603
    1,732
    113
    Onze dochter was 2 maanden toen we met de camper naar het buitenland gingen. Ze sliep toen al door in de nacht.
    Wel pas geboekt nadat ze geboren was. Of we hebben helemaal niet geboekt volgens mij. Ik zou nu nog niet boeken, of de gok nemen en er rekening mee houden dat het misschien niet door kan gaan.

7. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Onze zoon was 6 weken toen we met de camper gingen. 3 weken Italië. Ging prima, sliep zelfs door op vakantie. Maar hebben wel gekeken na de bevalling hoe het ging en niet daarvoor al geboekt.

Dubbelfris likes this.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Mischien een CenterParcs ofzo? In Frankrijk heb je die bijv. Zit je in een huisje.

9. Chechi

Chechi Niet meer actief

Wij zijn met onze 3 maanden oude baby naar Curacao gegaan in een all inclusive hotel. We hebben een hotelkamer gevraagd op de begane grond aan het zwembad. Normaal gesproken zijn we van rondreizen ed, maar met zo’n kleintje is dat lastiger ivm slaapjes. Zo kon hij zn ritme houden en wij vanaf ons eigen terras naar het zwembad lopen om de beurt. Omdat alles qua eten al is verzorgd hadden wij ook een zorgeloze vakantie. Hij deed het echt super daar en had helemaal geen last van de hitte. We hadden wel een hotelkamer van airco.

We werden voor gek verklaart voordat we vertrokken maar ik kan je vertellen dat het echt alles is meegevallen. Ons zoontje sliep de hele weg in onze armen of in een speciaal bedje voor babies die voor je wordt bevestigd (dit moet je reserveren, beperkt beschikbaar). Voor babies wordt alles goed geregeld, je mag super veel meenemen in het vliegtuig aan extra koffers en spullen. Baby in de draagzak, grote kinderwagen in het ruim in een speciale reistas van Joolz. Als ons een tweede is gegund gaan we het weer zo doen.

We hebben wel gewacht met boeken tot echt twee weken voor vertrek, omdat we er zeker van wilde zijn dat ons zoontje en ik het aan zou kunnen. Scheelde overigens ook behoorlijk in de kosten!

Dubbelfris likes this.
  10. s1985

s1985 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties!
    Ik had ooo nog gedacht om te gaan vliegen alleen 3 weken wordt een duur grapje.
    Het lastige is, buiten Corona om, dat als ik pas wil boeken na de geboorte dat de leukste dingen(vooral in Italië) weg zijn.
    Pff lastig dit hoor!

11. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,485
    113
    Ik zou met de caravan gaan. Of je nu in een eigen caravan zit, met lekker al je eigen spullen of in zo’n stacaravan, die wandjes zijn echt niet beter geïsoleerd en ze staan vaak net zo ver uit elkaar.
    Ik zou alleen de rit erheen (en terug) echt vreselijk vinden. Maar dan heeft niemand last van je.

wij gingen met een 3 maanden oude baby alleen een weekendje naar centerparcs. Pas toen ze groter waren 6-8 maanden op vliegvakantie naar een huis/villa. En ze hadden beide toen ze zo klein waren geen schoolgaande broers/zussen. Maar als ik nu nog een kind zou krijgen zou die mee moeten in het ritme van de grotere kinderen, en zouden we dus met een tent op vakantie gaan. Met zn allen.
    Wij boeken volgend jaar pas kort van tevoren onze camping omdat het nu zo lastig is in te schatten hoe het allemaal gaat met die hele corona pandemie.

12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Wij hebben expres gekozen de eerste jaren voor center parcs(kan ook in het buitenland, zijn bijvoorbeeld heel erg tevreden over duitsland). Lekker makkelijk buiten het seizoen, met korting van de prenatal. Daarmee was het een stuk betaaldbaarder.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik zou met zo kleine baby en corona echt niet naar het buitenland gaan. Eerst maar de baby laten geboren worden en dan kijken hoe de zaken ervoor staan.

Maar als ik een tip mag geven in valencia of barcelona een appartement huren. Als bij de hand qua winkels, je kunt naar zee, wandelen in een stadspark, of cultuur snuiven. En je kan dan ook makkelijker zeggen dat de 1 thuis blijft met bsby en de ander er even op uit gaat.

Dubbelfris likes this.
  14. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij hadden in de jaren dat onze kinderen klein waren ook een eigen caravan en zijn daar eigenlijk altijd gewoon mee weggegaan. Ook niet echt over nagedacht volgens mij.
    De oudste was een maand of 6 in de eerste zomervakantie en we hebben een rondje Oostenrijk en Italië met hem gemaakt, de tweede was 7 weken en de jongste ook zoiets toen ze voor het eerst in de caravan sliepen. Bij 2e en 3e waren de eerste kampeerweekendjes wel in Nederland met Pasen of Hemelvaart of zo, de zomervakanties waren wel gewoon in het buitenland, zoals altijd.

Ik gaf wel bv, dus dat was makkelijk om ze 's nachts mee stil te krijgen. Ze sliepen trouwens alle drie voor het eerste een nacht door in de caravan.

Wij reserveren onze vakanties nooit van te voren. Misschien kun je voor je eigen gemoedsrust kijken naar campings met grote plaatsen of ergens aan de rand van een veld, zodat je zo ver mogelijk bij je campingburen vandaan kunt staan.
    En probeer niet in 1 rit met een baby op de achterbank naar Italië te rijden, maar plan een paar stops onderweg in, zodat het voor iedereen leuk blijft. Want 's nachts een huilende baby is niet zo leuk, maar een krijsend kind op de achterbank, terwijl je al 10 uur gereden hebt en in de file voor de Gotthardtunnel staat is nog veel vervelender!

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Wij zijn eigenlijk met de caravan naar Spanje gaan toen de jongste 2 maanden was, maar hebben dit toch een jaar uitgesteld.
    Uiteindelijk maar goed ook want ze was een zorgenkind wat in het ziekenhuis heeft gelegen en waarmee we eigenlijk nog niet mee naar het buitenland konden. Buiten dat zag ik het sowieso niet zo zitten met zo'n kleintje.
    Ik zou liever een huisje of een hotel boeken met zo'n jong kindje.

16. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

Apr 19, 2020
    318
    282
    63
    Female
    Onzin. In italie is altijd last minute genoeg leukd te vinden. Uit eigen ervsring!!

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Onze oudste was een drama met kamperen en dat zagen wij niet aankomen. Man wandelde elke avond met hem tot in de nacht en om 4:00 weer op pad. En de overdag dutjes? In de auto. En maar rondrijden ... elke dag weer. Wij waren gesloopt. Nog nooit zo'n zware vakantie gehad...

Nadeel van Italië, als het echt niet gaat ben je niet zo thuis. Appartement oid zou ik eerder doen. Wandelen in de nacht deden wij om de buren wel vakantie te gunnen. Als je kan proefkamperen: weekendje stacaravan NL,doen :)

De tweede was makkelijker gelukkig. Was snel aanleggen en hij sliep verder. Hij sliep ook in draagzak en op t strand zelfs (aan de borst). De oudste slaapt helaas nu nog slecht ergens anders dus we hebben het drukker met hem dan met de baby.

18. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Mijn dochter was nog net geen 4 maanden toen we met de caravan naar Spanje zijn vertrokken... als ze huilde werd haar zus niet wakker, die sliep er gewoon doorheen. Geen moment spijt gehad van die vakantie! Prima te doen

19. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Onze eerste vakantie met onze dochter was toen zij 4 maanden was, met het vliegtuig naar Lanzarote 3 weken. Maar dat was met zijn drietjes buiten het seizoen en dus prima betaalbaar. Mijn dochter is altijd een goede slaper geweest en nooit echt nachtelijke huilbuien gehad. Maar elk kind is anders. Ik zou het niet aandurven met een baby van 3 maanden in een caravan (en wij hebben een eigen caravan).
    Willen jullie echt naar het mooie weer en strand enzo? Anders zijn appartementen in NV Oostenrijk in de zomer goed betaalbaar. En het is een leuk land, waar veel te doen is.

20. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Eerste zomer was dochter 9 maanden. Gewoon lekker huisje op de Veluwe gedaan. Kon zij 1 dutje per dag in bed slapen, andere dutje vaak onderweg (in de auto, draagzak of kinderwagen). Zo redde zij het qua energie wel. En wij vonden het tijdens dat ene dutje in het huisje heeeelemaal niet erg om met wat lekkere hapjes op het terras ons boek te lezen.
    Tweede zomer was dit jaar. In juni een weekje Landal. En we hadden een vliegvakantie geboekt maar dat ging niet door. Volgend jaar weer een baby, in mei, ik boek voorlopig nog hélemaal niks! Maar wellicht zit er een last minutje in Nederland in. Als corona meewerkt.

s1985 likes this.

Share This Page