Zo veel eten om op gewicht te blijven..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Imona, 2 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

Zijn er meer die veel moeten eten om op gewicht te blijven?
    ik ben van mezelf wel te zwaar dus voor mij kan het geen kwaad om af te vallen. Maar voor de baby is het natuurlijk niet goed.

Ik ben sinds mijn zwangerschap bijna 1.5 kilo kwijt..
    Ik kan toch niet zeggen dat ik niks eet. Ik eet echt de hele dag door. (Wel alleen gezonde dingen. Misschien komt het daardoor).

Maar als ik een dag minder eet omdat ik bijvoorbeeld niet zo veel honger heb, dan val ik direct af..

Zijn er meer dames die dat hebben?
    Kan het kwaad?
    Heeft iemand tips om op gewicht te blijven?

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik heb hier geen last van gehad in het begin ik val de laatste 3 weken langzaam een beetje af, (bijna een kilo). Het is niet zo'n drama om afbreken vallen hoor meid. De baby pakt toch wel wat hij nodig heeft. Zolang je maar gezond, gevarieerd en voldoende eet is het geen probleem.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    Ik ben bij de eerste 2 eerst 10 kilo afgevallen terwijl ik geen overgewicht had. Bij de eerste vnl door spugen, bij de 2e zomaar.
    Heel veel vrouwen vallen eerst af voor ze aankomen

Denk positief: dat scheelt straks weer 1,5 kilo ;) voor de kleine kan het geen jwaad op deze manier

4. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Afvallen kan totaal geen kwaad zolang je nog goed gezond eet. De regel is vooral: het is niet gezond om te gaan dieten als je net zwanger bent.
    Maar dan krijg je dus ook bewust te weinig voedingstoffen binnen.
    Zolang je gewoon netjes eet is er niks aan de hand en scheelt het weer een paar kg's na de bevalling ;)

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Als je genoeg binnen krijgt aan voedingsstoffen kan het geen kwaad.

6. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Hier een streng voedingsschema gekregen van de vk om mijn voedingsstoffen binnen te krijgen ivm teveel afvallen... Kleine man weegt nu al rond de 7.5 pond... Maar mijn energie level is 0... Ookal ben ik maandag op pakjesavond uitgerekend

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.043
    113
    Ik bleef ook maar afvallen op het begin. Zit nu met 30 weken nog iets onder m'n startgewicht. Volgens de gyn is het geen probleem, de baby groeit goed en dat is het belangrijkste.

Maar bij jou is het wel een probleem, dus? Vervelend! Misschien met een diëtiste overleggen? :)

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik herken dit. Was rond 16 weken terug op m'n normale gewicht en nu met bijna 28 weken 3,5-4 kilo erbij.
    En ik eet alles wat los en vast zit en soms met moeite.
    Maar de kleine meid groeit prima dus t zal wel goed zijn zo.

9. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik eerst 10 kg afgevallen in 15 weken. vanaf 20 weken moest ik van de vk veel meer gaan eten en voornamelijk meer koolhydraten eten. bij de laatste zwangerschap (tweeling) kon ik niet meer eten en ben ik uiteindelijk op exact hetzelfde gewicht gebleven de hele tijd. na de bevalling stond ik dus meteen op -12 kg

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste 6 kg afgevallen in 1e trimester, ik had weinig eetlust. Uiteindelijk 14 kg boven startgewicht, baby 4355 gram en 10 dagen na bevalling zat ik op startgewicht.

Bij mijn tweede heb ik tot 22 wkn geschommeld: kilo eraf, kilo erbij, halve kilo eraf, kilo erbij etc, terwijl ik echt veel at (ivm constante misselijkheid) :). Daarna begonnen de kilo's te tellen, kwam ik vrij vlot 20 kg aan, maar vanaf 36 wkn begon ik weer af te vallen, en bij bevalling zat ik 14 kg boven startgewicht. Baby 4520 gram en 10 dagen na bevalling zat ik op startgewicht.

Bij mijn derde ben ik 8 kg afgevallen door veelvuldig spugen en slecht eten (hyperemesis), en daarna kwam ik maar heel moeizaam aan omdat ik erg misselijk bleef. Uiteindelijk toch bij bevalling 6 kg boven startgewicht, baby 4260 gram en direct na bevalling was ik 10 kg onder startgewicht. Deze ongezonde 'spuugkilo's' kwamen er snel weer aan toen ik weer normaal kon eten na bevalling, ik zat 2 maanden daarna op startgewicht.

Ik zou vooral letten op wat je eet (genoeg en gezond) en minder op de weegschaal. Zegt toch allemaal niet zoveel (mijn VK woog mij niet eens). Zeker als je eigenlijk al te zwaar bent van jezelf zou ik niet bewust 'extra' gaan eten om maar niet af te vallen.

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik ben met de eerste 10kg afgevallen. Gyn heeft er nooit wat van gezegt. Die keek ook nooit naar mijn gewicht alleen het begin gewicht.

Als je vooral je voedingsstoffwn binnen krijgt dan komt het allemaal goed met de kleine. Als je er maar geen kilos per week af wil hebben. Komt alles goed.

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Okee dit stelt me wel gerust inderdaad. Ik denk wel dat ik mijn voedingsstoffen binnen krijg.
    Het is geen probleem dat ik gewicht kwijt raak. Dacht alleen dat het niet goed was voor de baby.
    Ik eet vooral veel fruit. Snoep en chocolade moet ik eigenlijk niks van hebben.

Bedankt voor jullie reacties😊

13. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Dit is niet erg hoor, je baby neemt wel wat ie moet nemen.
    Hier 4kg afgevallen ivm misselijkheid en sta nu, 13 weken na het stoppen daarvan nog steeds op -2.
    Zolang je gezond eet en niet probeert af te vallen ofzo.. is er niets aan het handje.

Deel Deze Pagina