Nouja zeg...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Warboel, Dec 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Nouja zeg.
    Kom ik vanmiddag voor mijn twee - wekelijkse controle in het ziekenhuis..

Alles was goed en wel, maar had bij de vorige afspraak een beetje het idee dat ik werd weggewuifd. Ook met de vragen die ik had over o.a. mijn hb enzovoorts die eerder flink gezakt was ten opzichte van mijn beginwaarden.

Nu dus aan een andere verloskundige (is elke keer een andere) de vragen maar gesteld en deze werden allemaal netjes beantwoord.

Tot hij op een bepaald punt dus ineens vraagt:
    Zit je lekker in je vel?
    Ueh.. ja. Prima, al kan ik lekker klagen over de kwaaltjes die ik deze zwangerschap toevallig wel heb, maar eerder nooit heb gehad.

Op zich vond ik het geen rare vraag, aangezien ik na de bevalling van mijn jongste een flinke paniekstoornis heb gehad en dit ook heb besproken bij de intake. Meer zodat ze er vanaf weten, maar ik loop voor het geval gewoon bij mijn oude psychologen-praktijk.

Maar wat bleek: de dame die mij verleden week te woord stond die vond het dus nodig om met koeienletters en vraagtekens: GAAT HET WEL GOED MET MEVROUW??? in het dossier heeft gezet.
    Terwijl ze hier met mijzelf geen woord over gesproken heeft die hele 5 minuten dat ik bij haar in de kamer zat.:$

Ik krijg nou een beetje het idee dat mijn vragen dus ook niet echt beantwoord zijn omdat ze waarschijnlijk gelezen heeft over mijn stoornis en ik mede daarom al bij voorbaat niet serieus werd genomen. Heel irritant en leuk dat ze gelijk een stempel op mijn dossier drukt door haar collega's op zo een vage manier (die andere vk zijn woorden) in te lichten.

Hij heeft het dan ook gelijk verwijderd. Tenslotte zag hij zelf niets wat hem zorgen moet baren en hij wilde niet dat dadelijk al zijn collega's dit direct onder hun neus zouden krijgen terwijl ik zelf prima aan kan geven wanneer het gaat, of niet.

Zo... ik moest het even kwijt :D. Vond het zo raar!

2. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Oh wat erg zeg! Ik zou dat teruggeven aan haar de volgende keer. Dat ze achter je rug om dingen probeert uit de vissen en niet eens zelf aan je vraagt. Zeggen dat je haar actie heel onprofessioneel vindt.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wat irritant! Maar herkenbaar. Ik heb dat jaren lang gehad met de huisarts. Er werd niet eens meer gekeken en alles zat tussen de oren. Nu wel gelukkig een fijne huisarts.

4. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

Dec 12, 2015
    2,059
    816
    113
    NULL
    NULL
    wauw ik zou dit niet op prijs stellen en haar hier de volgende keer absoluut even op aan spreken dit soort dingen hoor je niet te doen als een arts zijnde ze had dit gewoon zelf met je moeten bespreken en dit niet op deze manier moeten doen !:$

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Belachelijk! Wat een muts, als ze zich zorgen maakte had ze jouw vragen ook moeten beantwoorden om je wat gerust te stellen.
    Wel van dat de notitie nu verwijderd is.

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,188
    823
    113
    Hoi,

het zou ook nog anders kunnen zijn: wie weet was je alweer de deur uit en dacht ze: onee, ik ben helemaal vergeten te vragen of het wel goed gaat, ze heeft immers na de geboorte van de eerste een moeilijke tijd gehad. Daar had ik naar moeten vragen. En heeft ze het daarna met grote letters neergezet zodat er bij de volgende afspraak in ieder geval aan je gevraagd zou worden of het goed met je gaat, ze willen dat bij jou immers goed in de gaten houden uit voorzorg en medeleven.

Ik weet het niet hoor, maar het zou zomaar zo'n misverstandje geweest kunnen zijn...

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Het lijkt me nogal stug dat zowel zij, als de stagiaire er overheen heeft gekeken. Al dan niet slordig, aangezien er wel meer in het dossier staat wat ze na MOET lezen, zodat de controle daar ook op aangepast kan worden :p.

8. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,188
    823
    113
    zolang jij maar voelt dat het goed met jezelf gaat toch? Als je voor je gevoel uitstraalt dat het goed gaat is het wel vreemd dat een ander daaraan twijfelt.

9. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Zwaar irritant! Ik heb zelf ook een paniekstoornis gehad en als ik dan een x naar de dokter ging voor bijvoorbeeld oorpijn dan werd het ook gelijk een soort van op de paniek gegooid...terwijl ik dan gewoon een zware oorontsteking had...zo irritant dat je dan gelijk een soort niet meer wordt serieus genomen....ik zou er wel wat van zeggen als je ooit weer die andere vk hebt...of alleen maar zeggen...ja hoor alles gaat goed...pffff

Share This Page