Dag meiden, Ik ben op zoek naar een goede quichevorm. Ik maak minimaal 1x per maand quiche en soms vaker dus hij moet wel ook goed blijven na in de vaatwasser gezeten te hebben & vaak te worden gebruikt. Iemand een goede tip misschien?
Die van de ikea werkt prima hoor. Ik gebruik wel altijd bakpapier (even in elkaar frommelen en natmaken en dan zit het perfect in de hoekjes). Aan de andere kant gebruik ik ook net zo vaak een springvorm, dus dat kan ook prima.
Heb een metalen versie van - ik dacht - Blokker. Gaat al minstens 8 jaar mee. Maar ik steek dat ding nooit in de vaatwas.
ik had hetzelfde probleem, maar kon geen ronde vinden in de blokker. Heb toen een vierkante gekocht en eerlijk gezegd vind ik het superhandig! Vooral als ik bladerdeeg als bodem gebruik. Maar ook als ik zelf deeg maak, krijg ik hem maar lastig zo groot rond en in de vierkante gaat het prima! Le Chef ovenschaal beige 23,5 x 23,5 cm | Blokker
Oh dat is eigenlijk wel superhandig ja! Ik gebruik idd bijna altijd bladerdeeg.... Goed idee... Even over nadenken haha
Hier ook altijd bladerdeeg voor quiche, maar dat is toch ook altijd rond en op rol . Zoek me al jaren rot achter vierkant of rechthoekig bladerdeeg hier in België (om dingen als worstenbroodjes of kaashapjes es zelf te proberen), maar dat is echt niet te vinden. Daarom ook: ronde vorm . Ik kan in dat ding overigens evengoed pizza maken . Ongeveer deze heb ik: Dr. Oetker quiche/taartvorm Ø 28 cm | Blokker
In Nederland heb je juist (bijna) geen bladerdeeg op rol, maar 10 vierkantjes in een doosje . Heb je geen AH in de buurt? Daar kun je vast wel vierkant bladerdeeg krijgen.