Ik heb een vraagje. op 31 dec ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik blijkbaar een grote cyste had en deze is geknapt. Veel pijn en een interne bloeding gehad. Door al het gedoe ben ik helemaal vergeten te vragen wat en hoe nu met mijn cyclus ? Dus ... wat en hoe nu met mijn cyclus? Wie heeft hier ervaring mee en kan me meer vertellen?
Is de cyste verwijderd? Bij mij is een enorm grote cyste in maart operatief verwijderd. Deze stond op knappen en eierstok was omgeklapt en afgekneld en stond ook op knappen. Eierstok is toen weggehaald. Ik zat ergens middenin mijn cyclus op dat moment en ik ben op de normale tijd ongesteld geworden daarna. Dus mijn cyclus verliep gewoon verder en ook de maand erna normaal.
Hier exact hetzelfde gebeurd. Zat op dat moment ook midden in mijn cyclus en gewoon ongesteld geworden. En direct daarna zwanger
Met de cyste had ik een cyclus van 74 dagen (waarvan veertien medicijnen en een paar dagen daarna menstruatie), daarna had ik weer een gewone menstruatie.
Oke, de ervaringen zijn dus verschillend. (Wat grappig trouwens Feye, dat je direct zwanger was, haha) De cyste is niet verwijderd. Over 3 maanden heb ik een vervolg afspraak om te zien of alles netjes weg is. Ik heb ook geen medicatie gekregen, alleen pijnstilling.
Ik had er vorige maand ook eentje. Ontzettend veel pijn gehad en ze dachten eerst een blindedarm, maar het bleek een enorme bal in mijn eierstok. Ik denk ook dat ie vanzelf weg is gegaan tijdens de eerste menstruatie sinds de cyste, want pijn heb ik niet meer. Bij mij wordt dat trouwens wel veel eerder gechecked, over 1,5 week een echo... Maar ik ben het ook vergeten te vragen. Wel of het zwanger worden in de weg kon zitten, maar dat was niet het geval zeiden ze want ik heb er 2. Ik ben momenteel aan het wachten op mijn 2e menstruatie, ik heb dus nog geen idee...