Ik was vandaag in de hema en dacht vul mijn uitzetlijst nog wat aan, aangezien ik nog vanalles moet kopen. Nou zag ik op het lijstje staan dat je zowel hydrofiel luiers als flanellen luiers moest kopen. Heb dit ook braaf gedaan, maar ik vraag me dus serieus af wat is het verschil hiertussen en waarom ? Welke gebruik je voor wat ? En toen maar even bij de flesjes gekeken, 2 speenflessen op de lijst, zoveel flessen in het schap. Oh my god, welke moet ik in godsnaam kopen?? Mijn schoonmoeder wist het ook niet.. For now i suck as a soon to be mommy
Hydrofielluiers is goed genoeg. Daar droog je je baby mee af en is handig voor alles Flesjes zijn snel gekocht na de geboorte, mocht je geen borstvoeding kunnen of willen geven, maar dus in principe niet nodig! En elke baby wil weer een andere fles, dus koop die nooit te veel! Tip: neem met een al ervaren moeder je lijst even door, meestal staat er te veel op dat je echt niet gaat gebruiken!
Oeps dus de flanellen luiers waren een miskoop ? Heb gelukkig het bonnetje nog dus dan breng ik die mooi terug hihi De tip van een ervaren moeder is wel handig ja, want mijn moeder en schoonmoeder daar heb je dus echt helemaal niks aan, die leven voor mijn gevoel nog in het stenen tijdperk waar wegwerpluiers nog niet bestonden
Weet niet hoeveel flanellen je hebt? Ik had ze niet,maar in het ziekenhuis was mijn kleine manneke steeds in een flanel gewikkeld. De hydrofielen ziin ideaal. Heb er 1 in zn bed, 1 op het aankleedkussen ( dubbel op billenhoogte) Lekker mee drogen na wassn of badderen, 1 in de wandelwagen. Heb je babydozen of iets aangevraagd? Bij prenatal zit er een philips avent natural fles in. Bij de kruidvat kun je me behulp van je klantenpas ook een tas aanvragen. Daar zit een fles,pakje luiers en zinkzalf in. 3 setjes beddengoed vind ik handig. 1 in de wieg, 1 in de was en 1 in de kinderwagen. Ben je van plan om borstvoeding te geven? Dan is de avent natural of tommie tippy handig. Een proefdoosje voeding, drie zakjes voor 100 cc is ook handig om dan te hebben. Kruiken kun je missch lenen. Mijn manneke ( randprematuur) gebruikt er nog steeds twee na drie weken.
Kijk ook ff naar dit topic; http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader.html Hier staan veel goede tips!
in je pakketten krijg je idd flessen... het is toch even aftasten wat je kleintje straks prettig vind drinken. ik heb altyd alleen hydrofielen luiers gehad. heb ze werkelijk overal voor gebruikt. als handdoek , in de wieg in de kinderwagen . tijdens het verschonen onder de billen.... en als spuugdoek over mijn schouder. want mijn oudste spuugde nogal flink, ik zou je flanellen gewoon omruilen voor hydrofiel
welkom in de wereld van babyspullen Hydrofiel moge duidelijk zijn na alle tips van de dames hierboven. Flanellen heb ik lang niet aangeschaft want wat er werd gezegd is dat het niet gebruikt werd. Maar in mijn zoektocht naar waarom je het wel of niet gebruikt kwam ik veel verschillende antwoorden tegen. De één vind het heerlijk haar baby in te wikkelen in een flanellen luier. Die zijn dikker en warmer. En, wat voor mij dé reden is om toch een pakje van 3 stuks bij de hema aan te schaffen is dat wij een wiegje hebben maar geen standaard maat (familie wieg). Molton van wieg is te klein, ledikant veel te groot. Op internet gezocht en tadaa.. flanellen luiers worden dan als molton gebruikt. Ze zijn zoiezo een stuk dikker dan de hydrofiel dus mocht baby op een gegeven moment naar een ledikant gaan dan gebruik ik ze gewoon als onderlegger over het waskussen (extra zacht) of na het badderen als één van de wikkeldekens in de was zit of in gebruik is (bijv in de box om in te wikkelen als nodig is). Zo heb je van alles (en niet enorm veel wat je misschien niet gebruikt) wat en kun je combineren. Wat ook nog kan is flanellen luier gebruiken als dekentje over de maxi cosi.. ik roep maar wat.. wees crea.. Dat was mijn bevinding na dezelfde zoektocht , succes!
bij een voorlichting van de lactatiedeskundige gaf zij juist aan dat als je borstvoeding wil geven, je juist GEEN fles moet nemen die de 'natuurlijke' vorm van een borst heeft. Deze schacht is namelijk te breed om in de mond te nemen, waardoor de baby alleen aan het topje kan zuigen. Dat moet hij nou precies niet met borstvoeding doen. Als je geen borstvoeding geeft, dan maakt het niet uit of je dergelijke flessen gebruikt.