heey moeten tegenwoordig de flessen en spenen uitgekookt worden voor de geboorte? zo ja dan moet ik dat even doen hah ik heb wel een bak voor de magnetron maar geen idee hoe het werkt
ja die zou ik wel even uitkoken en de eerste week(en) even regelmatig herhalen (1x in 2/3 dagen) ik heb geen idee hoe een magnetronbak werkt haha heb je geen gebruiksaanwijzing er bij en anders mischien even op internet zoeken. ik doe alles gewoon in een pannetje met water, water aan de kook en dan gas uit en laten staan tot het water is afgekoeld
Ik zou het ook doen, je weet nooit wie/wat er allemaal mee in aanraking is geweest. Ze zijn niet steriel ofzo uit de verpakking. Zeker de eerste weken ook dagelijks/iedere paar dagen uitkoken. Tenminste dat is wat wij deden. Na een maand ofzo, 1x per week en iedere dag met heet water en afwasmiddel afwassen.
jaa dat moet je zeker doen! ff 5 minuten ofzo goed laten koken en dan af laten koelen. hier moest er 200 ml water geloof ik in de magnetron steralisator en dan flessen enzo erin en dan 3 of 4 minuten in de magnetron en dan eruit, open zetten en ff laten af koelen.
Onze magnetronsterilisator moet een klein laagje water hebben (150 ml ofzo) en dan 5 min. op 500 Watt. Dat is zo'n rechthoekige bak van hema. Hoe vaak het moet weet ik eigenlijk niet. De kolf en de opvangbakjes voor de melk doe ik voor ieder gebruik even, omdat die melk langer bewaard moet worden en dan vind ik het wel zo hygiënisch. Ik gooi de spenen er dan gelijk even bij. Dat is nu 1 of 2 keer per week. De eerste maand deed ik de spenen elke dag. Maar toen vroeg ik me af of dat wel echt nodig was. Als ik geen speen bij de hand heb, dan gebruik ik een pink (handen wel gewassen) of tepel. En die steriliseer ik toch ook niet. (Au! ) Dus sindsdien zit de klad er een beetje in. Nieuwe spenen of flessen die we al lang niet meer gebruikt hebben, steriliseer ik wel altijd even. Maar eigenlijk denk ik dat alleen afwassen ook wel genoeg is.
Alleen nieuwe spenen en flessen hoeven de eerste keer uitgekookt te worden. 200 ml water in de bak en 6 min in de magnetron. Ten minste, bij die van mij. (Avent) En voor de resr hoef je niet te steriliseren Word tegenwoordig afgeraden omdat kinderen te steriel opgroeien. Hier dus alleen de eerste week gesteriliseert en voor de rest worden de flesjes gewoon met goed heet water afgewassen. Ze mogen ook in de vaataasser.