Zwemmen, wat onder zwembroekje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yvonne02, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik wil met mijn dochter gaan zwemmen en heb een super schattig, koddig zwembroekje voor haar. Maar wat kan ik daar onder aan doen voor het geval dat ze gaat poepen ofzo?!
    Moet ik dan van die speciale zwemluiers voor hebben? En welke raden jullie dan aan?

Alvast bedankt!v

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik gebruik altijd zwemluiers van de Etos. Geen idee of ze die ook in hele kleine maten hebben eigenlijk. Je hebt ze ook wel van Huggies.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zwemluiers gaan maar vanaf een bepaald gewicht (welke weet ik zo niet) maar toen Louise zo klein was waren er geen zwemluiers voor haar te verkrijgen en mocht je gewoon zo met een zwembroekje in het zwembad. Het schijnt dat baby's niet poepen in het water. Wij hebben nu de little swimmers, gewoon bij de Etos gekocht.

4. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik denk ook niet dat ze zal gaan poepen, dat doet ze nog maar weinig de laatste tijd, dus het zou wel heel toevallig zijn als ze dat net in het zwembad doet haha.
    Is zo'n speciale zwemband ook handig? Waar je kindje in zit zegmaar?

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je bedoelt een babyfloat? Ja die vind ik super! We hebben hem veelvuldig gebruikt en als je Nikki even gewoon vast wil houden dan leg je die band aan de kant. Ik vind het een superding.

6. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Die bedoel ik ja. Lijkt me ook wel erg handig.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    in sommige zwembaden moeten kleine kinderen zelfs een zwemluier aan.
    ik heb nog nooit mee gemaakt dat Esmee moest poepen/plassen.
    wij hebben ook een zwemband voor Esmee waar ze in kan zitten erg ideaal vind ik het.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb de zwemluiers van kruitvat gekocht. Kleinste maat begint bij 6 kg en viel hier veel te groot.
    Weet toevallig dat die van huggies heel klein vallen.

9. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Op babyzwemmen hoef je bij ons geen luier aan. Het is nog nooit voorgekomen dat ze in 3 kwartier poept. Als ik zelf langer dan dat ga zwemmen gebruik ik luiers van Huggies little swimmers. Gewoon zwembroekje eroveraan doen.

10. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb de kleinste maat zwemluier van de etos gekocht en daarover gewoon een zwembroekje.
    Luier is wel veel te groot maar met dat zwembroekje gaat het prima.
    En ook heb ik een babyfloat gekocht omdat we hier de kleine niet zonder die band mee het water in mogen nemen en hij vind het er heerlijk in :)

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Dat zeggen ze ja, toch deed mijn oudste dat wel, zowel in het zwembad als in bad.
    Wij hebben bij Babywalz een luierzwembroekje gekocht, dit is uitwasbaar en ook in kleinere maten te krijgen.

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb er ook één bij de prenetal gekocht... mochten ze dan poepen blijft het netjes in het broekje... ga je naar de wc en spoel je hem uit ;)
    Zo deed mijn schoonmoeder het ook vertelde ze (toen hadden ze nog geen zwemluiers :p)

Deel Deze Pagina