Badzitje

Discussion in 'De babyuitzet' started by poema, May 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,040
    453
    83
    Female
    Wie van jullie heeft er ervaring met een zitje voor in bad? Is dit handig? Mijn dochter wordt nu wat zwaarder en beweeglijker dus misschien is zo'n zitje dan wat? Ben benieuwd naar ervaringen. Is het nu ook makkelijker wassen?

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Zelf geen ervaring, maar mijn schoonzus vond het een onding. Kleine kerel lag helemaal niet diep in het water omdat het zitje zo hoog was en vrij rechtop. Koud! Alleen z'n benen zaten in het water. Daarbij kun je dus alleen wassen waar dat zitje niet zit (dus aan de voorkant) en anders moet je hem toch weer uit het zitje halen om z'n rug te wassen.

Wij kopen dus niet zo'n ding. Het idee is leuk, maar praktisch is het blijkbaar niet echt.

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik vind het juist een heel fijn ding! We hadden eerst de easybath, maar daar is lars te zwaar voor. Sins een aantal weken nu dus zon badzitje. Wassen doe ik toch eerst op het aankleedkussen. Daarna ff afspoelen in bad en dan in het zitje. Wij doen de jongens altijd samen in bad en zo heb ik mn handen vrij om bv. de haren te wassen van de oudste.

4. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vond het een rot ding, hij ging bij mij steeds drijven, de zuignappen bleven niet vast zitten in het bad.

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant
    de zuignappen zijn er bij ons al afgesleten (krijgertje), maar ach isa is zwaar genoeg om het ding op zn plek te houden. We hebben zo;n half ligding zeg maar en ik vind het ideaal. Ik was isa sowieso altijd van te voren, dan kan ik overal goed bij en dan gaat ze in het grote bad. We hebben ook al zo'n zitje gekocht voor als dit niet meer past

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Bedoel je zo'n zitje waarin een kindje ligt of zo'n badring? In een badring kan een kindje pas als het zelfstandig kan zitten. Ook past een badring alleen in een groot bad en niet in een babybadje. En ik vind een nadeel dat er vrij veel water in het bad moet, voordat je kindje in het water zit. Zo'n aquasit, waarin je kindje ligt, heb ik nooit gebruikt.

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,030
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook een badzitje, een van bebejou.
    We hebben hem misschien 4x gebruikt.
    Ik vind het echt 3x niks, het leek me heel erg ideaal omdat ik snel last van mijn rug heb.
    Maar als ze in zo'n badzitje zit, dan moeten er veel meer emmers water in het badje, dus dan sjouw ik met die volle emmers wat ook slecht voor mijn rug is.
    Dus wij gebruiken hem nooit.

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Hier zo 1 waar hij half in ligt, echt ideaal! Hij ligt heerlijk, onder water tot zijn nek, op zijn badeentje te sabbelen, erg ontspannen en genieten maar!

9. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hier zo'n ligding voor in het badje... 2x gebruikt. echt helemaal niks.
    Hier ging de kleine man veel liever in de tummy tub! Lekker zitten, spelen en badderen. Badje hebben wij nauwelijks gebruikt, ja in de zomer lekker buiten gezet

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Wij hebben een halg-lig badzitje. We vullen hem wat verder dan aangegeven, dan ligt hij redelijk ver onder water. We wassen hem van tevoren en doen hem dan in het badje, soms in een schuimbadje, en hij vindt het zitje prachtig! Hij was echt te zwaar geworden om hem goed vast te houden wanneer hij flink spartelde, maar nu kan hij dus naar hartelust spatteren en plonzen en grijpen naar ronddrijvende eendjes! we hebben gewoon prenatalmerk genomen.

Share This Page