vraagje aan moeders met honden; wipstoeltje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stier11, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Hallo,

ik ben me vast een beetje aan het oriënteren op wipstoeltjes.
    Vroeger toen ik veel oppaste vond ik het wipstoeltje erg handig voor de baby.
    Maar wij hebben twee grote honden, met halflang haar, dus een wipstoeltje op de grond zie ik niet zo zitten (zwiepende staarten, haar op de grond).
    Nu zag ik deze, die je dus hoger kunt maken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

2. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Geen ervaring mee, maar lijkt me wel handig opzich. Maar ik zou dan weer bang zijn dat die lompe labradors van mij dat omstoten ofzo.
    Een gewoon wipstoeltje kan je ook op de tafel of in de box zetten tenslotte.

3. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hadden een gewoon laag stoeltje.
    Onze kat snuffelde wat en liep weer verder.
    Had het stoeltjes ook vaak op tafel staan vond ik zelf ook wat makkelijker met eten geven.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dat stoeltje heb ik gezien bij de babydump maar vond ik erg slecht wiebelen. Ook zou ik met wat grotere honden dit stoeltje juist eng vinden ivm omloopgevaar!

Zelf heb ik een middelgrote hond (Border Collie) en een Titanium Baby Swing. Staat mooi een stukje van de grond af dus geen last van haren, niet om te lopen, wiebelt fijn en ziet er nog gaaf uit ook als je het mij vraagt ;).

Misschien ook iets voor jou?

5. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij hadden ook gewoon een 'normaal' wipstoeltje, ik zou ook bang zijn dat onze sul van een labrador zo'n hoge omver zou lopen in enthousiasme!
    Wipstoeltje heeft overigens bij ons nooit op de grond gestaan. Stond in de box of op de salontafal...

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik dacht meteen wat wiebelig en juist eng vooral als je een beweeglijke baby hebt. Ik heb een labrador en een laag wipstoeltje. Nooit geen problemen mee gehad, eigenlijk niet eens bij nagedacht. Nu zoontje volop aan het kruipen is vind ik het af en toe wel vies hoor al die haren..Als je ziet hoe hij eruit ziet als hij door het huis heeft gekropen. Maar ja daar valt niet tegenop te dweilen of stofzuigen..

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Zo'n hoge zou met onze bull ook geen succes zijn, die kan af en toe ook nogal lomp zijn. Ik denk dat ik gewoon voor een normale wipper ga en die op tafel zet.

8. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb een Rottweiler-kruising en ik heb ook naar dat stoeltje gekeken maar ik vond hem niet stevig genoeg, wordt zo omver gelopen door de hond. En je kunt hem niet op tafel zetten en dat heb ik toch best veel gedaan. Hebben een BabyBjornstoeltje gekocht, staat vooral op de grond en de hond komt langs, en ja dan krijgt ze soms een zwiep in dr gezichtje, tsja, so be it.

9. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dan wel geen honden, maar wel een Bloom kinderstoel. Deze kun je kiepen zodat het ook een soort wipstoeltje is. Door de stevige poot kan geen hond 'm omver lopen, maar dat is ook meteen het nadeel: je zet 'm niet snel ergens anders neer! En hij is ook niet goedkoop, maar het is ook een kinderstoel waar ze nog heel lang in kunnen.

10. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier wipstoel altijd op de grond gehad.
    Geen problemen hoor.En nu kruipt hij overal door idd.
    Die haren tja...stofzuig elke dag tijdens zijn slaapje dan is het weer "schoon" als hij beneden komt.En het valt mee.

Hebben een labrador en een JR.Gaat perfect samen.
    Foto toegevoegd van wipstoel op de grond.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb dat ding ook gezien en vindt hem niet bepaald stabiel. ik heb hier een lage wipstoel. van haren heb ik geen last want die waaien er wel onderdoor. en dan nog, later zal ze er ook door heen kruipen dus een beetje weerstand opbouwen:D (stofzuig 1-2x dag hoor)
    verder staat hij hier nauwelijks op de grond. meestal op de tafel, in de box of voor me bij de bank waar geen hond langs kan.
    hij staat in ieder geval alleen maar op de grond als hij bij mij in het zicht staat. ik wil niet dat de hond erbij komt. het blijven dieren en een ongeluk zit in een klein hoekje.

12. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    hihi dat stoeltje op de 1e foto zou binnen luttele seconden om liggen met onze mechelse herder:D nee ik ga gewoon voor een laag wipstoeltje denk ik.
    Mijn hond leert maar gewoon dat ze er niet in de buurt mag komen. en tja alleen laten zal ik de hond en de baby nooit samen..

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier ook gewoon een laag wipstoeltje, die hoge hebben kennissen van ons en ik vind het niks. Was ook bang dat onze hond (ook een lompe labrador) hem omver zou lopen..

Ik heb de wipstoel nauwelijks gebruikt en ja stofzuigen doen we ook twee keer per dag.

14. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Bedankt voor de reacties!
    Ik denk dat ik het wipstoeltje gewoon in de box doe, of op tafel. Ik zie het zo voor me dat ze 'm omlopen...

15. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Haha wel ontzettend grappig dat er meerdere meiden zijn met zulke harige lompe (maar oh zo lieve) labradors!!!

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb deze wel eens op de kindvakbeurs gezien en heel stevig vond ik hem niet. Voor mijn werk wilde we ook dit soort dingen aanschaffen, aangezien het ergonomisch zou zijn, maar dit zou zo omgetrokken worden door een dreumes of peuter. Nu hebben wij de newbornsets van Stokke! Het is even een investering, maar die is hij zeker waard. De Stokke triptrap kun je heel lang gebruiken!
    Ik heb nu zelf ook voor onze kleine meid de newbornset voor de Stokke stoel, ze zit er regelmatig in wanneer zij haar mopper momentje heeft en wij zitten te eten. Ideaal!

Maar zoals ik al wel zei, het is een investering! De stoel zelf is al 150 euro en de newborn set 120 +30 voor de hoes. Ik kan natuurlijk niet in jullie portomonee kijken, maar ik raad deze aan!

17. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier geen problemen met een laag wipstoeltje en een Golden Retriever. Hij is dan wel oud (13) maar kent z'n eigen krachten niet soms...lol. Daarom zou ik de hoge ook niet vertrouwen hoor, veel te instabiel.
    En haren hou je niet tegen, gewoon iedere dag een stofzuigertje erdoor. En een zwiepende staart zou ik gewoon vastpakken en de hond die eraan vast zit op z'n plaats wijzen. ;)

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook een vrolijke blije lompe jonge labrador van 3 jaar,
    Wij krijgen een domoo seat en die zet ik gewoon op de bank of in de box,al moet ik zeggen als mijn neefje hier was als baby (onze hond was toen nog een pup) zat mijn neefje in zn wipstoel op de grond en ging ook prima!

Deel Deze Pagina