Quinny buzz 4, echt te klein??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door PamPapilio, 5 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik ben dus helemaal gek van de Quinny Buzz 4..

De vorm, de mogelijkheden en t gemak van bijv. de gasveer en t hebben van maar 1 adapter spreken mij heel erg aan..

MAAR.. en dat is een grote.. als ik op internet ga lezen kom ik steeds op 1 nadeel die genoemd wordt maar waar ik niet veel duidelijkheid over kan vinden!

Vele vinden de quinny dreami te klein.. maar is deze echt te klein? en kan je kindje dan niet gewoon in de kleinere zachte zit van de buzz?

Ik wil eigenlijk deze kinderwagen gaan kopen straks maar dit is t enige wat me nog tegenhoudt.. ook vriendlief is bang dat we spijt krijgen!

Ik zie zoveel mensen lopen met de buzz, dat ik me afvraag of het echt zon groot probleem is? want dan zou iedereen er last van moeten hebben en dan zou er toch wel meer over te vinden zijn?

Ik ben dus op zoek naar alle ervaringsdeskundige van de buzz 4! ;)

Ik vind trouwens persoonlijk de maxi cosi mura 4 niks, die wordt vaak boven de buzz aangeraden maar das gewoon niks voor mij ;)

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hoi,

ik heb een buzz 3, scheelt niks ;) en ik ben heel erg tevreden. Onze 2e is bijna 6 maanden en de dreami berg ik nu net op.

Ik vind de wagen erg handig en ook mooi. Inklappen en vooral uitklappen gaat zo makkelijk, ideaal!!! Hij is heel erg wendbaar en voor mij (1,88) hoog genoeg.

Als je kindje uit de dreami gegroeid is, kun je de buggy inzet gebruiken en die kan helemaal plat. Kindje kan dan naar je toe of van je af liggen.

groetjes

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Mag ik vragen hoe groot je kindje is en was bij de geboorte? dan heb ik een beetje een idee tot welke grootte de dreami te gebruiken is ;)

4. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    De wagenbak is idd niet heel erg groot maar wist je dat de wagenbak van de Maxi Cosi Mura ook op de Quinny Buzz past, deze is veel groter. Ipv de dreami kan je dus ook deze bak kopen, dat is misschien een optie, dan heb je alle voor jou voordelen van de Buzz met een grote wagenbak.
    Overigens vind ik de Buzz wel een echte aanrader als wagen, heel erg fijn en niet schandalig duur. Tip: schaf de terreinbandjes aan, dat loopt nog vele malen beter!

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Thanks voor de tip! daar zal ik zeker eens naar kijken.. past die dan op de gewone adapters van de buzz??

En de terreinbandjes had ik mn oog al op laten vallen ja! ;)

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    9 pond en 55 cm...
    nu 6 maanden later ruim 7 kilo en 71 cm

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ooooooohhhhh..

Nou dan snap ik niet waar mensen om zeuren hoor! :D haha

maar blijf vooral ervaringen delen hier allemaal! alle tips en trucs zijn welkom want t is nogal een uitgave, eentje waarvan ik toch echt geen spijt van wil krijgen! ;)

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    2 vriendinnen van mij hebben de buzz, en ze hebben er allebei spijt van.
    1 van mijn vriendinnen haar dochter is nu anderhalf..maar ze vond de reiswieg echt te klein.
    Verder vind ze de wagen vaak blokkeren op gladde vloeren zoals bijvoorbeeld in de albertheijn. Het gaat hierom de voorwielen.
    Ook is de gasveer een keer kapot gegaan...en was ze de wagen een tijd kwijt voor reparatie.

Mijn andere vriendin heeft een zoontje van anderhalve maand....maar zij vind de dreami nu al krapjes.
    En ze heeft ook last van blokkerende voorwielen.

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Ik moet zeggen dat ik deze problemen al eerder gehoord heb maar dat die bij de nieuwere versies eruit gehaald zijn begreep ik!
    De blokkerende voorwielen kun je ook tegengaan door de andere bandjes.. ook de gasveer schijnt in de nieuwere beter te zijn begreep ik..

en de kleine reiswieg zou dus opgelost kunnen worden door een andere te nemen..

bedankt voor je reactie! zal t onthouden! ;)

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Andere bandjes....andere reiswieg...
    Kun je net zo goed een andere wagen nemen ;)

11. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nouja, andere bandjes.. de offroad/lucht versie speciaal voor de buzz 4 bedoel ik dan ;)

En eerlijk is eerlijk.. ik vind de andere met dezelfde functies vaak gewoon niet mooi! de mutsy slider ken ik 2 mensen die m hebben en die zijn ook niet bepaald laaiend enthousiast..

De bugaboo cameleon vind ik gewoon echt lelijk.. :) spijt me zeer.. (maak geen vriendjes nu :D ) dus dat wordt m gewoon niet, ook omdat ie ook nog s zo duur is..

de maxi-cosi mura 4 vind ik gewoon echt niet mooi, misschien met reiswieg nog wel maar de buggyzit vind ik persoonlijk echt niks en de wagen oogt zo.. uuhm.. log..

en een 3wieler wil ik ook sowieso niet..

Das dus allemaal net niet wat ik zoek, en dat lijkt de buzz wel.. maar wil gewoon zeker van mn zaak zijn! :D haha *ben moeilijk*

De reiswieg moet je toch los kopen en die van de mura 4 is precies dezelfde prijs viel me op.. dus dan is de een of de ander geen probleem natuurlijk..

Ook heeft de buzz gewoon die gasveer wat voor mij lichamelijk een hoop kan schelen en de dubbele buggyzit die erbij zit lijkt me ook heel fijn!

Dus er zijn nog zat redenen om bij de buzz te blijven.. maar ben nog niet overtuigd om t niet te doen zeg maar.. *bloos* :) hihi..

12. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Wij hebben ook de buzz 3,
    en ik vind hem inderdaad wel wat klein, Finn was met 3,5 maand al uit de dreami gegroeid, maar ik heb hem toen gewoon in de wandelwagenzit gedaan en dat ging prima, daar ligt hij ook helemaal plat in:) Het enige nadeel daarvan is dat het minder beschut ligt...
    maar heb totaal geen spijt van de Buzz!

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier een buzz 3, de wagen op zich bevalt wel, hij klapt vooral lekker plat op, dat is ook de reden dat we 'm gekocht hebben. Onze zoon is nu 4,5 maand en ik heb deze week de dreami vervangen voor het buggyzitje. Op zich paste hij nog wel in de dreami maar mijn zoon vindt het liggen in zo'n bak waarin hij niks ziet gewoon echt niet leuk en begon steevast te huilen als we ergens stilstonden. Dat gaat nu in het buggyzitje een stuk beter en hij zit er echt stevig in, valt me reuze mee. Deze kan trouwens in 3 standen, en één daarvan is een ligstand dus liggen kan evengoed nog, mijn zoon viel dan ook zo in slaap. De relaxstand is favoriet, zo ziet hij nog iets maar zit toch niet echt rechtop. Het voorwiel blokkeert inderdaad soms, maar buiten heb ik nooit ergens last van. Ook dit is makkelijk op te lossen door inderdaad een luchtband erop te zetten. Er zit overigens ook een hele fijne warme voetenzak bij de buzz, die gebruiken we dan ook vaak. Hoop dat je hier iets aan hebt!

14. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    De dreami is inderdaad vrij klein. Vond ik ook. Maar wel te doen hoor! Ons meisje was ook vrij groot, maar het mooie is dat ze in de kleine wandelwagen zitting heel stevig kunnen liggen. Ook helemaal plat en naar je toe. Ze kon wel tot 6 maanden in de bak liggen hoor, maar iets eerder deed ik dr ook al wel eens in de wandelwagen. Gewoon omdat dat al prima kon! Die terrein bandjes zijn inderdaad een aanrader! Vooral in winkels op gladde vloeren willen de normale wielen naar verloop van tijd niet meer goed zwenken is mijn ervaring. Nu met de terreinbandjes is dat probleem verholpen en loopt ie weer super.

15. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    al de voorgaande klachten geen last van gehad!....
    Dreami is idd niet erg groot maar mijn dochter heeft er nog tot +/- 5 maand ingelegen! Toen naar de buggyzit gegaan... kan naar je toe en ook helemaal plat. lekker in de voetenzak!....
    De quinny krijgt van mij een dikke +!

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb de Quinny Speedi...en dus ook de Dreami...ja het is geen grote bak...maar groot genoeg hoor!
    Oke..mijn reus is al met 5 maanden overgegaan naar het zitje omdat het niet meer paste...maar hij is erg groot!
    zijn KA raadde toen aan om hem plat in de zit te leggen...en gewoon laten zitten!
    Toen hij overging was hij 8200 gram en 70 cm...maar veel kindjes zijn dat pas veel later!

Ik wilde eigenlijk ook de Buzz maar mn man vond voor ons de Speedi praktischer...anders had ik ook zeker die genomen!

17. MamaVanJulia

8 okt 2009
    19
    0
    0
    Rosmalen
    Hallo,

Hier hadden we de Buzz 3. Was er helemaal verliefd op en vond deze op het moment van aankoop het mooiste! Maar toen bleek dat de Dreami bak idd aan de kleine kant was en ons meisje er snel was uitgegroeid had ik toch wel spijt dat ik niet eerst verder gekeken heb voordat we hem gelijk kochten.

Daarbij hadden wij ook het probleem met het blokkeren van de wielen op een gladde ondervloer zoals bijv. in de supermarkt, erg vervelend.

Wij hebben hem verkocht en gaan voor onze 2e spruit voor een andere kinderwagen kijken. Ik vond het een echte miskoop.

Maar misschien andere ouders helemaal niet. Is toch persoonlijk denk ik.

Succes met beslissen!

Deel Deze Pagina