Uitgerekend eind augustus, lange mouwen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Otje2, Jun 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Otje2

Otje2 Lid

May 14, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Zoals te zien ben ik eind augustus uitgerekend. Wat is nu wijsheid wat betreft kleding voor de uk; lange mouwen en vestjes of ook wat shirts met korte mouwen? En de rompertjes, korte of met lange mouwen?

Ben nog een beetje een nitwit, eerste kindje enzo:p

Fijne avond!

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Gewoon van alles wat... Het kan erg warm worden nog als na zomer maar het kan ook al behoorlijk fris zijn...
    Ik zou vanalles dus al een beetje aanschaffen nieuwe kleertjes zijn zo bijgekocht als je te weinig ergens van hebt...

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou lange mouwen shirts doen: in het begin hebben ze sowieso lange mouwen aan. rompers korte mouwen, lange mouwen onder een lange mouw shirt is heel lastig en veel gepriegel en ook te warm. Vestjes zijn erg handig i.p.v. een jasje in de maxi cosi of kinderwagen. een paar t-shirtjes kan wel, kun je ook leuk met een lange mouw romper aantrekken, dat kan dan weer wel. En mocht je kindje een extra laagje nodig hebben kan je altijd no een lange mouw romper eronder doen of een vestje aan.

Hier een 18 aug. kind en hij heeft alleen lange mouwen aangehad aug. 2010 was geen warme maand.

4. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik zou vanalles wat aanschaffen en zeker voor in het begin lange mouwen omdat je kindje zichzelf dan nog niet zo goed warm kan houden.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Voor mijn begin augustus baby had ik vooral rompers met korte/geen mouwen en lange mouw shirts.

En een paar korte mouw shirts en lange mouw rompers.

6. Otje2

Otje2 Lid

May 14, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Het wordt dus van alles wat :p

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lange mouwen. Een pasgeboren kindje doe je geen korte mouwen aan, tenzij 't 30 graden ofzo is. En dan romers met korte mouw en zonder mouw. En vestjes ipv een jasje. Een mutsje erbij en een lekkere wikkeldoek.

8. Mama322

Mama322 Actief lid

Aug 29, 2011
    384
    0
    0
    Zeker niet te veel zomers....zelfs al is het warm dan hebben ze vaak nog lange mouwen aan! Vorige was ook één eind aug kindje ondanks dat het warm was heeft ze voornamelijk lange mouw aan gehad. wel van lichte stoffen dus niet te dik.....Nu voor ukkie ook maar weinig korte dingen.....kan altijd gehaald worden als het nodig is!

9. Poppe

Poppe Bekend lid

Dec 3, 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Zo'n kleintje zal zeker altijd wel een laagje lange mouw aan hebben, tenzij er echt een mega-hittegolf is misschien. Maar dan nog pas na de eerste weken, en dan is het bij jou al september.

Maar ik heb (en adviseer) wel van alles wat, want ik kan vaak makkelijker (en goedkoper) leuke t-shirts vinden met korte mouw. Die gebruik ik dan met een witte of gekleurde lange mouw romper eronder, net wat leuk staat.

10. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Ik heb dat indd ook.
    Rompers met lange mouwen en korte, zo kan je indd afwisselen met shirtjes en dan een romper met lange mouwen.
    En de rompers met korte moutjes gebruik ik weer voor truitjes met lange mouwen.
    Zo kan je altijd afwisselen.

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Hier een eind augustusbaby gehad. Rompers had ik korte mouw, of zonder mouw. En truitjes met lange mouw. En in het begin ook nog een wikkeldeken eromheen. Dus ik zou absoluut geen t-shirts enzo aanschaffen.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,274
    10,990
    113
    Ik heb voor mijn juli-meisje zelf korte mouw rompers gekocht, inderdaad met de gedachte aan shirts-met-lange-mouwen en vestjes. Ik kreeg echter veel lange mouwen doorgeefrompers van een winterbaby, en mijn schoonzus (augustus 2011 kindje) gaf juist aan dat die erg handig zijn in combinatie met de veelal mouwloze overgooiers en dergelijke! Dus van alles wat lijkt me inderdaad het beste :)

13. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    We leven in NL dus ja, lange mouwen in augustus is geen overbodige luxe.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,500
    36,455
    113
    Van de eerste 2 was ik eind augustus uitgerekend, zijn beide 13 september geboren. Ik had alleen lange mouwen en voornamelijk rompers met korte mouwen of zonder mouwen. Korte mouwen shirtjes heb ik niet gehad en ook niet gemist. Vooral die eerste tijd hebben ze toch wel lange mouwen aan en daarna koelt het toch wel vaak snel af richting september.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb twee augustus kinderen en sluit me hier volledig bij aan.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,283
    16,685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier wordt de baby rond 25 aug verwacht en ik heb rompers met korte mouwen.Die gebruikte ik zelfs bij de andere 2 in de winter.Zitten veel makkelijker.
    Ik heb hier wat truitjes met lange mouwen met lekkere zachte broekjes eronder.Ik koop niets met korte mouwen want vind ik wel heel fris bij een baby of het moet heel warm zijn.Ik koop sowieso niet al te veel.Ervaring met voorgaande keren is dat het toch niet wordt aangetrokken.Ik koop liever iets erbij als de kleine er daadwerkelijk is.Ik heb ongeveer 6 pakjes en vind ik genoeg want heb ook nog veel liggen van onze andere 2 kinderen.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ben 23 juli uitgerekend, maar de kleine zal, mits hij niet eerder komt (onderschrift) rond de 38 weken gehaald worden, dus begin juli.

Had kraamzorg intake van de week en zij adviseerde lange mouwtjes. Of tshirtjes met rompers met lange mouwtjes, of rompers korte mouw met truitje lange mouw. Ze komen uit je baarmoeder waar het rond de 37gr is, als het dan hier 24 gr is, is dat verschil nog enorm groot..

Dus ik heb eigenlijk alleen shirtjes en truitjes met lange mouwtjes, maar niet te dik, ook gewoon van tshirtstof zeg maar. Kan hem altijd in een wikkeldekentje leggen als het te koud is zeg maar.

Share This Page