Quinny buzz carcot dreami

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MvN, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Het is een veilige draagwieg!
    Ze zeggen niet of het ook een veilig vervoersmiddel is.

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb vandaag met de fabrikant gebeld waarom deze reiswieg annex autostoel alleen in het buitenland is te verkrijgen. Zei gaven als antwoord dat het een veilige draagwieg was die is goedgekeurd voor in de auto. Maar ze bleef steeds herhalen dat het een reiswieg was en geen autostoel.

In het buitenland hebben ze vaak geen reiswieg bij hun kinderwagen, maar een travel systheem. Wandelwagen met een autostoel erop. vandaar dat deze reiswieg ook alleen in het buitenland wordt verkocht. In nederland zou dit niet verkopen omdat een kindje er ten eerste maar heel kort in kan, korter als in een gewone maxi cosi en in nederland komen dit soort systhemen vaak erg slecht uit de test.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb voor on eerste ook zo'n soort ding gehad van quinny een quinny carrier heette dat toen. Is net zo'n ding als die ze nu ook van Mutsy hebben. Deze stoel is nu ook niet meer in d eiwnkels te krijgen (hij had overigens wel een 3 punts gordel) Hij kon ook helemaal plat. Maar wordt niet voor niks niet meer verkocht.

Als je kindje er niet met gordels in vast zit, zou ik hem niet in de auto gebruiken. Stel je voor dat je ene ongeluk krijgt...

4. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hier in Frankrijk zie je heel veel van dit soort kinderwagenbakken die idd ook gewoon zo op de achterbank staan. Volgens mij zitten de kinderen dan wel in een soort gordeltje ofzo. Ik vind het op zich wel handig omdat de kleine dan zeker op lange stukken gewoon lekker plat ligt, maar vind het zelf niet veilig genoeg voelen. Dus hier gewoon de Maxicosi. Die kun je ook op de kinderwagen bevestigen en met een lange rit stoppen we maar een keer extra ;) 'T is wel een hip ding trouwens, ziet er leuk uit.:) Lijkt me ook wat klein idd. Maar weet eigenlijk niet wat de gemiddelde grootte van een bak is.

:Liefs Elea

5. dagdromertje

14 sep 2007
    63
    0
    0
    wij hebben een reiswieg/maxicosi van romer, deze is goed gekeurd in 2008 bij de anwb http://www.anwb.nl/binbestand/auto/kinderzitjestest2009/RomerBabySafeSleeper_2008.pdf.

via duitsland hebben we achterhaald dat er adapters zijn voor het plaatsen op een kinderwagen, zijn dezelfde als van een bepaalde autostoel van romer. dus op abc design zou die passen bijvoorbeeld maar nu hebben we een losse adapter gekocht die mijn man aan de adapter van de bugaboo maakt en dan kan hij op het bugaboo onderstel.
    ik denk dat ik er erg blij mee ga zijn, ons dochtertje heeft heel veel in de maxi cosi gelegen omdat we veel met de auto moesten doen.
    dit kindje dat we verwachten in april heeft een aandoening waarbij ze adviseren het kindje zoveel mogelijk te laten liggen het eerste jaar en niet in de maxicosi te laten zitten of in een draagdoek of zak , hierdoor hebben hiervoor gekozen.

6. MamaVanJulia

8 okt 2009
    19
    0
    0
    Rosmalen

Heb je de Car Cot nog gekocht als ik vragen mag?

7. MamaVanJulia

8 okt 2009
    19
    0
    0
    Rosmalen

Schijnbaar moet je deze Car Safety Kit via het hoofdkantoor van babydump bestellen volgens de informatie die ik van de verkoper van de Car Cot op Marktplaats heb vernomen.

Ik heb ff gebeld ook naar de Prenatal en die raden het ten zeerste af om deze reiswieg/draagwieg als soort van autostoel te gebruiken. Daarvoor verkopen ze hem ook niet. Dat is in ieder geval wat mij is mede gedeeld.

Als reiswieg is ie erg leuk maar ikzelf zou hem ook nooit als autostoel gebruiken. Het is niet voor niks dat ze die veiligheidskit vrijwel nergens verkopen!

Deel Deze Pagina