Wipstoel met of zonder speelboog?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hoe zit dat nu precies? Het ziet er wel leuk uit zo'n speelboog over het wipstoelje heen bijv van FicherPrice.
    Maar moet je je dan aan dat merk houden of kun je ze ook los kopen?
    Maakt het juist onrustig of is het echt leuk?
    Soms zie je zo'n speeldraad in een kinderwagen hangen, dan denk ik: misschien houdt het je kindje wakker of onrustig steeds zo'n ding voor je neus aan het wiebelen? Lijkt me wat minder in de wandelwagen.
    Beter wel of geen speelboog over het wipstoeltje?

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Het schijnt alleen maar goed te zijn voor baby's. Hun zintuigen worden er mee geprikkeld en daarnaast is het vertrouwd als je regelmatig dezelfde gebruikt.
    Ik heb niet het idee dat baby's er last van hebben ofzo. Vaak zitten ze aan een wipstoeltje vast (en kun je hem er altijd eventueel afhalen) maar je hebt ook losse die je er boven kan zetten, alleen die zijn vaak bedoeld voor in de box op het kleed, dus die zijn wat lager en misschien wel snel te laag voor bij een wipstoeltje.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    in het begin deden we de boog vaker omlaag dan omhoog. Maar toen ze meer zin in spelen kreeg enzo ging de boog juist omhoog.
    Dus ja is leuk en idd goed voor de ontwikkeling.

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben er één gekocht waarbij je de speelboog er heel makkelijk op en af klikt, van Fisherprice. Was maar 40 euro bij de Kruidvat, met vibratiestand :)
    Deze, maar dan in ander kleuren:

5. Sijke

Sijke Bekend lid

Als de baby nog erg jong is kan het wat overweldigend zijn, maar na een paar weken begint het wel leuk te worden. Wij hebben er ook een die je makkelijk erop en eraf kunt halen, erg veel gebruikt (met klitteband, dus je kan er ook andere speeltjes in doen). Tot A. te sterk werd en aan die boog begon te trekken, toen hebben we hem weer zonder boog gebruikt.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb er een van FP (niet die hier boven afgebeeld) en die kan er heel simpel afgehaald worden, ook kun je er met klittenband van alles aan hangen (ook niet FP dingen).

Nu ze groter is heb ik de boog er af gehaald en is het een gewone schommelstoel.

7. gerda

gerda Actief lid

15 nov 2005
    242
    0
    0
    wij hebben er 1 vd babydump met speelboog 20 euro gr gerda

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Prenatal heeft een wipstoel van eigen merk met speelboog. Voor 20 euro die kan er ook makkelijk op en af.

je kunt ook een losse boog kopen die op het wipstoeltje maakt of op de kinderwagen.
    Zag ik laatst bij een speelgoed zaak.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Meestal kun je de boog er af halen.. dus ik zou zeggen kopen met boog..

10. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik heb een losse boog gekocht bij de intertoys! 15 euro en enorm veel plezier!

11. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk

Deel Deze Pagina