Even zeuren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi,

    Mag ik even zeuren? Mijn dochter is nu 3 maanden (en 4 dagen oud). Het ging heel goed, maar het lijkt alsof ze nu een sprongetje heeft. Overdag slaapt ze minder, huilt meer in haar slaap of ze wordt wakker en huilt dan. Ik laat haar dan meestal liggen omdat ze vaak weer in slaap valt. Ik voel me dan zo schuldig hierover. Als ze echt krijst ga ik wel naar haar toe.

    Maar vandaag b.v. kwam mijn moeder langs en toen lachte mijn dochter meteen naar haar. En naar mij helemaal niet! Dadelijk houd ze niet meer van mij omdat ik haar soms laat huilen. Ik voel me echt zo shit op dit moment. Het slaat misschien nergens op, maar als iemand tegen haar praat gaat ze meteen lachen en ik moet alles uit de kast trekken om een lachje van haar te krijgen. :cry:

    Hoe lang zou dit sprongetje duren en wanneer zou het nu eens beter gaan? Dat ze op is en niet huilt, dat ze zich bezig kan houden in de box?

    Nu huilt ze steeds als ze wakker wordt en te vroeg is voor de fles.

    Pffff, fijn om even te zeuren hier
     
  2. Hester

    Hester Niet meer actief

    Komt echt weer goed (ook al heb je daar NU niets aan)

    (Verzeker jezelf er wel van dat je baby geen honger heeft, onze baby kreeg vanaf ongeveer die tijd een tijdje voeding voor hongerige baby's en dat hielp heel veel - je hoort het wel aan de manier waarop ze huilen of ze honger hebben / moe zijn of gewoon verveeld e.d.)
     
  3. lieniej

    lieniej Actief lid

    24 mei 2007
    497
    0
    0
    Mijn zoontje lacht ook meer naar anderen dan naar mij. Ik denk dat dit komt omdat ie mij de hele dag al ziet en dan is een ander gezicht ook wel leuk..dus denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken hoor. Ben t ook met hester eens, controleer ff of je kindje geen honger heeft. Mijn zoontje werd rond de 3 maanden ineens veel hongeriger omdat ie ineens hard ging groeien, ik gaf m wat meer voeding en meneer was weer helemaal tevreden!

    Succes!
     
  4. Niet meer actief

    Mijn dochter is altijd al hongerig geweest. Al geef ik haar 3 flessen achter elkaar die drinkt ze allemaal leeg volgens mij.

    Ze krijgt nu 180 cc en dan schud ik weg tot 180 cc. De laatste fles krijgt ze wel 200. Ik kan wel 5 x 200 cc gaan geven maar dan ben ik bang dat als ze 's nachts nog een keer komt (wat af en toe nog is) ze veels te veel binnen krijgt.

    Ik heb ook al die Forte voeding gegeven maar dat helpt niet bij haar.

    Ik vind het gewoon niet leuk dat ze lacht naar anderen mensen, en dan niet naar mij :cry:

    Ze is op zich een heel vrolijk meisje en ze lacht weleens naar mij natuurlijk. Maar als ze dan de hele dag zeurt en huilt en mijn moeder komt langs en ze lacht meteen dan zakt me de moed in de schoenen.
     
  5. lieniej

    lieniej Actief lid

    24 mei 2007
    497
    0
    0
    Is je meisje een grote baby? Mijn ventje is dus een flinkerd en heeft ook al een tandje (hij is 4 maanden) Nu heb ik me laten vertellen dat als ze snel groeien en ontwikkelen en dus ook veel honger hebben, ze zich daar ook geestelijk even aan aan moeten passen en dat ze daar wat huilerig van worden enzo. Als dit t geval is, kun je je meisje denk ik maar lekker veel knuffelen en troosten. Dan voel je je misschien ook wat minder "schuldig". T schijnt ook zo te zijn dat als jij niet lekker in je vel zit, je kindje dat aanvoelt en daarop reageert. En ook ik vond t niet leuk als mijn ventje meer naar een ander lachtte, maar daar heb ik me maar overheen gezet en nu lacht ie wel heel veel naar me, dus hou vol, komt goed!
     
  6. Niet meer actief

    Ik weet niet of ze echt flink is. Ze is nu 12 weken en 5 dagen oud en ze woog vorige week 5,8 kilo. Weet niet of dat veel is eigenlijk.....
     
  7. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Kun je bekijken in de groeicurve die in t groene boekje staat.
    Heb even voor je gekeken en zie dat ze meer bij de bovenste lijn zit als de onderste. Dus d.w.z. dat ze niet bij de "lichtgewichten" zit maar ook niet bij de "zwaargewichten".
    Belangrijk is dat t gewicht overeenstemt met de lengte. Die moet dan ook richting bovenste lijn gaan.
    Mijn dochtertje was bij 12 weken 6335 gr. en 62 cm en dit past volgens de curve goed bij elkaar.
     

Deel Deze Pagina