Steco BabyMee

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MiniMe81, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik ben van plan de Steco Babymee aan te schaffen, zodat onze kleine straks mee kan op de fiets (voornamelijk naar het KDV te gaan).
    Ik heb er al veel goede verhalen/ervaringen over gelezen.

Mn vraag is: Kan de Babymee echt pas vanaf 4 maanden gebruikt worden, of hebben jullie hem wellicht al eerder gebruikt?

En waarom is het pas vanaf 4 maanden??? (ook ivm het nekje/hoofdje?)

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Huh? De babymee is toch een maxicosidrager, dus dat kan dan toch ook eerder? Bij ons waren er mama's op de terugkomavond van de zwangerschapsgym met baby;s van net 1 maand in de babymee!

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Dat is inderdaad zo'n maxicosi drager voor op de fiets.
    Op de site van Steco (het merk) staat dat het vanaf ongeveer 4 maanden kan, maar ik vroeg me af waarom niet eerder.
    Kan dus wel blijkbaar dan, moet je gewoon wat voorzichtiger fietsen.
    Bedankt voor je reactie :)

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou het niet doen hoor eerder dan 3 maanden. Er zit uiteraard wel vering op de BabyMee, maar als ze nog zo klein zijn, zijn ze nog zo teer, daarmee zou ik niet graag op de fiets gaan. De schokken van het fietsen zijn m.i. dan toch echt nog wat te heftig voor zo'n klein baby'tje om op te vangen, ook mét vering. En zo'n advies wordt natuurlijk niets voor niks gegeven hè, denk ik dan maar...

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik vond het een ideaal ding maar ben hem ook pas na de 4 maanden gaan gebruiken.
    Er zit heel veel vering in maar denk ook dat dat voor een pasgeboren babytje toch nog wat teveel gewiebel en gehobbel is.

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Het is straks vooral om naar het KDV te gaan, tegen die tijd is onze kleine al 4 maanden. Mss dat ik hem sporadisch een keer eerder meeneem.

7. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    WIj hebben onze zoon er vanaf 3 maanden in gedaan. Daarvoor durfde ik het nog niet aan omdat hij toch wel wat schokt tijdens het fietsen. En zo'n kleintje mag natuurlijk niks mee gebeuren. Ik moet wel zeggen dat het de beste aankoop was die we gedaan hebben. Tot hij 11 maanden was hebben we de babymee dagelijks gebruikt. We hebben geen auto en ik weet niet hoe we hem anders naar het KDV hadden kunnen brengen op een veilige manier. We gaan hem voor de tweede dus ook zeker weer gebruiken!

Een echte aanrader! Dus goede keuze!

Deel Deze Pagina