Ooooh het monster der nesteldrang is gearriveerd.. Verschrikkelijk zeg. Wij krijgen volgende week vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis. Dan gaan we(naja, ik regel de koffie, BI en klussen wordt m geloof ik niet..) een weekje klussen en dan verhuizen. MAAR.. Ik kan mijn spulletjes dus nog helemaal niet kwijt, ben ook zo bang dat ik daardoor van alles vergeet! Kan er echt van in paniek raken.. Ik heb nu de uitzet verdeelt staan over 't appartement waar we nu wonen en 't huis van mijn ouders en heb helemaal geen overzicht meer(ik stik al in de lijstjes maar helpt niks). Misschien kunnen jullie helpen? Dit hebben we nu: Babykamertje(ledikant, kast, commode, aankleedkussen, mandjes voor op commode, wandplankje, 1 nachtlampje, babyfoon, matras) Textiel(heel veel hydrofielluiers, heel veel hydro washandjes, 3 flanellen luiers, 3 molton onderleggers, 3 hoeslakens molton en 3 hoeslakens katoen voor eroverheen, 4 lakentjes, 4 katoenen dekens, 1 slaapzak, 2 hoezen aankleedkussen, 2 kruikzakken en 1 kruik(krijg de andere van mn schoonzus) dikke wikkeldoek en een dunne wikkeldoek, wikkelhanddoek, berg spuugdoekjes, voldoende kleertjes van maat 50 t/m 62, beddengoed voor kinderwagen) Uitzet baby(wil BV geven maar heb voor de zekerheid 2 flesjes en een pak FV, speentjes, 1 pak newborn luiers, zeepvrije wasgel, babyshampoo, sudocreme en de proefmonstertjes uit de zwangerdozen) Anders uitzet(Maxi Cosi autostoeltje, Maxi Cosi Mura 3, Box & boxkleed(1 maar, meot ik er meer hebben??), 2 speelkleden met zo'n boog, campingbedje, luiertas) En voor de bevalling heb ik het kraampakket, heb ik nog meer nodig?? Wil thuis bevallen.. Thuiszorg komt 3 mei klossen, een po en nog iets brengen(ben 't alweer kwijt hoor..) Volgens mij vergeet ik nog iets op te schrijven.. Maargoed ik moet nog een badje, standaart voor badje en een hanglamp. Zien jullie nog andere dingen die missen?? Alvast bedankt!!
heeft je kraamzorg geen lijstje.... Dingen die mensen vaak vergeten zijn... - vitamine K druppels en vitamine D druppels... als je bv geeft (meestal krijgen de baby's die al gelijk een dosis voor een paar dagen toegediend, maar bij vriendin niet.. die stond hier toen ook gelijk aan de deur... ofja dr man) en je moet bijvoorbeeld ook 2 thermometers hebben... voor kraamvrouw en baby..... Verder.... Als je wat vergeten bent, is het toch altijd zo gehaald toch?? de kleine dingen dan.... komt goed hoor!!
daar had ik nog niet aan gedacht! Thermometers heb ik al wel maar die vitamines niet!! Dank! En het is idd zo gehaald hoor, maar t is allemaal zo veel tegelijk dat t me soms aanvliegt, dan ben ik zoo bang dat ik allemaal belangrijke dingen vergeet..
Relax! Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, maar alles is echt zo gehaald. Als je kindje de eerste dagen maar kan slapen en eten is het al goed, de rest haal je er zo bij.
Ik zou nog een pak luiers erbij halen. 1 pak vind ik zelf erg weinig. Je bent er zo doorheen met die kleintjes.
heb je billendoekjes? (vast wel, maar staan niet in je lijstje) een pot vaseline om de thermometer in te steken voor hij tussen de billetjes gaat. Joh zo'n tweede boxkleed kan altijd nog.. mijn kindje ging pas met 2 mnd voor het eerst in de box, daarvoor kon hij er nog helemaal niks mee. En je kan dergelijke dingen ook altijd nog online bestellen he?
Voor de zekerheid een koffertje voor jezelf als het helemaal niet wil het thuisbevallen (it happend to me... geen koffer, want ik zou toch thuis bevallen... mooi niet dus!)
Ja de vluchtkoffer moet ik nog.. Ik zag er een onderwerp over daar staat vast wat daar dan weer in moet.. En boxkleed, ja online kan idd ook wel!! Leg je daar in het begin ook van die hydrofieldoeken in? onder het hoofdje?
Haal alvast wat maandverband in huis wat je ná het kraamverband kunt gaan gebruiken. Wel fijn als je die enorme dingen niet meer hoeft te gebruiken als het niet meer nodig is. Ik geloof dat Kotex goed maandverband is, anders kun je ook het allergoedkoopste maandverband bij de supermarkt of drogist halen (die heb ik). Het gaat erom dat er geen kunststof bovenlaagje overheen zit, i.v.m. de genezing van evt. hechtingen.
Wat heb je VEEEEL beddengoed! Ik moest zo lachen Maar probeer te relaxen, je kunt ook alles achteraf nog halen of je man op pad sturen. Maar zoals hierboven aangegeven, heb je de thermometers nodig, vaseline, misschien een voedingskussen?, vitamines, en inderdaad een vluchtkoffer.
Hoi, Aanvullend: - Magnetronsterilisator (ik heb die van Avent en die gebruik ik nu na 15 maanden nog regelmatig) - Tummytub en/of badje met standaard - Badthermometer. - Borstel/kam setje - Nagelknipsetje (in het begin gebruikte ik vaak het vijltje) - 1 paar krabwantjes. (Just in case) - babyfoon miste ik nog in je lijstje - aerosleep voor over matras - kleertjes (rompertjes, broekjes, truitjes, sokjes en pakjes) maat 50,56 en 62 - mutsjes (wij hadden er 4 en de eerste wordt direct na geboorte op het hoofd gezet, die wordt vies en krijg je bijna niet schoon, dus dan heb je er 3 in gebruik daarna) -mobiel voor boven de box -wipstoeltje -regenhoes over de wandelwagen en antimuggenhoes voor over de wandelwagen Verder hadden wij nog: - cinnababy (tegen krampjes. Oh wat waren we blij toen ik dat bleek te hebben die eerste week) - otrivin baby (neusspray) - neuspeertje - luuf - paracetamol Voor jezelf: - Meer kraam- en maandverband. Ik had 2 pakken vanuit het kraampakket. En ik heb daarna nog heeeeeeeeel veel pakken moeten gebruiken. Ik zou er een stuk of 4 in huis hebben voor de zekerheid. - 1 doos borstvoedingspads. Als je borstvoeding gaat geven dan is dit geen overbodige luxe. Dit gaat het lekken tegen. - voedingsbeha groetjes van Hamtaro
Ik zou nog een extra aankleedkussen hoes bij kopen, die worden nogal snel vies, vooral in het begin gebeurt er nogal eens een ongelukje. En je was niet iedere dag denk ik?
Een witte kool voor bv, helpt echt tegen stuwing. Het meeste heb je toch al klaar en wat niet is heb je zo bij gehaald. Probeer nog te genieten en relaxen.
Ik neem aan dat je met wikkelhanddoek een badcape bedoelt? Hier zou ik er wel een stuk of twee van bijhalen. Vind ze zelf erg makkelijk en gebruik ze met ieder badje.
magnatronsterilisator heb je helemaal niet nodig! Bakje met deksel dat in de magnetron kan met een laagje water erin werkt ook prima. Gewone handdoeken werken ook prima. Maar ik denk dat veel mensen het al wel gezegd hebben: relax! Het belangrijkste heb je denk ik wel (kv indien bv niet lukt, iets om in te slapen en op te slapen en kleertjes). De rest is zo bijgehaald indien nodig
- Een lakensetje voor in de kinderwagen staan of vallen die onder het textiel? - een luieremmer (is natuurlijk niet verplicht ) Komen ze van de thuiszorg misschien een ruggesteun brengen voor op bed? Die vond ik nl heerlijk. Voor je "vluchttas" heb ik nog wel een tip. Een muntje van 2,- voor de rolstoel!
het enige wat een baby ECHT nodig heeft is onvoorwaardelijke liefde (en volgens mij heb je dat wel in huis )... de rest is bijzaak, en met een beetje creativiteit valt overal een mouw aan te passen. Je hebt nu al meer dan ik had, geloof ik (behalve inderdaad een thermometer ) en hier gaat ook alles prima. Dingen als een borstvoedingskussen heb ik ook niet; kleine meid hangt gewoon lekker op mijn buik/in mn arm. Dus koop dat pas als je niet lekker zit wanneer je voedt en denkt dat een kussen helpt, anders is het echt zonde van je geld. En kraamverband: in die doos van de zorgverzekeraar zaten twee pakken en die tweede heb ik alleen gebruikt omdat ik het toch in huis had en zonde vond om weg te gooien, hahaha. Dus daarvan zou ik ook zeggen: wacht nog maar met kopen, als je het nodig hebt, heb je het zo bijgehaald. Kammetje/borsteltje... nog zoiets. Dat staat ook op al die uitzetliijsten, maar de meeste baby's hebben zulk dun, kort haar dat je prima kan "kammen" door er gewoon met je hand overheen te wrijven. Zelfs een badje heb je niet eens echt nodig, vanaf dag 1 kunnen ze al met jou mee in bad of onder de douche. Nou wil ik niet zeggen dat al die dingen onzin zijn hoor... maar je hoeft echt niet vantevoren de halve prenatalwinkel in huis te hebben. Wacht gewoon de praktijk af en kijk dan wat je handig lijkt en koop het dan pas.
Je gaat toch niet nu al kool halen voor stuwing? Kan altijd nog als je er last van hebt, er zullen toch ook wel andere boodschappen gehaald moeten worden. Verder sluit ik me aan bij een aantal anderen "relax"! Als je al iets vergeten bent, is er altijd een mouw aan te passen...
Wat zijn jullie allemaal fijn!! Ben gerustgesteld en heb mijn lijstje nog aangevuld! SUPER!! Echt, dikke kus voor jullie allemaal Dank! Enneuh.. Ik zal proberen te relaxen.. Maar dat lukt denk ik pas helemaal als we in ons nieuwe huisje wonen en alles staat waar het moet staan