Welke kleertjes om te beginnen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door NAncy79, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Ik ben al iets op weg geholpen door iemand van het forum maar ben op zoek naar nog meer tips/bevindingen :D

Wil zo langzamerhand een beetje kleertjes in gaan slaan. Wat hadden jullie om te beginnen? Welke maat? Wat voor soort kleding? Lange of korte mouwen? (Het wordt een juni-kindje) Sokjes. schoentjes, slofjes? etc etc

Ben erg benieuwd, bedankt alvast

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ook al is t juni, gewoon lange mouwtjes. Zeker de eerste weken. Als t erg warm is heb je tshirst zo gekocht of lekker in het rompertje.

Ik zou lekker veel rompertjes inslaan. Gewoon mouwloos maatje 56 mss ook 1of 2 kleinere of grotere maar meestal voldoet 56 prima.
    Dan lekker zittende broekjes en shirtjes.
    Ik had de eerste dagen van die omslagtruitjes van de hema, echt ideaal. Dat over t hoofd getrek vond ze maar niks.
    broekjes heb ik sowieso de eerste maanden geen jeans ofzo gebruikt gewoon lekker zittend spul.
    Sokjes gewoon kleintjes, maakt niet uit ze vallen toch uit hihi dus mss lekkere slofjes.
    je hebt van die krabhandschoentjes das mss ook handig om een paar te hebben voor de zekerheid.

verder een lekker vestje ofzo voor in de maxicosi of in de wagen.
    Mutsje.

je krijgt ook veel maar ik kreeg veel grote maten, dus had er niet veel aan. heb lekker zelf veel geshopt, heerlijk!!

veel plezier want er zal veel blijven plakken hihi

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb nu aardig wat dingen in maatje 50 gekocht. Bij de 1e had ik maar 2 dingen in maat 50 en die pasten, 56 was echt te groot. En hij was een 'gemiddelde' baby.

Omdat ik in het voorjaar ben uitgerekend, heb ik wat dunnere kleding gekocht ( wel dik genoeg ) Vooral de basis broekjes bij de hema vind ik erg fijn. Lekker zacht katoen in leuke kleurtjes ( wit/grijs etc. ) Ook hebben ze basis shirtjes.
    Nu weten we dat we een kereltje krijgen en hebben dus longsleeve's gekocht.
    Sokjes gewoon de 0-6 maanden. In het begin hebben wij geen slofjes of i.d. aan gedaan.
    Overslag rompertjes zijn in het begin erg makkelijk. Heb wel met lange mouwen, die kunnen weer onder een tshirtje.
    Ook daarvoor ga ik graag naar de Hema ;)

Succes!!

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Voor de eerste weken zou ik zeker alles 'overslag' doen.
    * Overslagrompertjes (mouwloos)
    * Overslagtruitjes met lange mouw, met bijpassend broekje.
    * Sokjes (bij het Kruidvat komen ze +/- 2 keer per jaar en die blijven perfect zitten.
    * Mutsjes

Ik had de eerste pakjes in maat 50. Als je pakjes koopt met voetjes eraan kan je misschien beter 56 kopen.

Kleertjes van Mexx 50/56 is echt een ruime 56.

Koop in ieder geval niet te veel, je krijgt nog zoveel.......

5. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Echt geweldig al, dank jullie wel! :)

De supertip vind de overslagkleertjes, nooooooit bij stilgestaan! Echt enorm bedankt dus :D

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben ook een juni 2009 mama en toen mijn kleie werd geboren had ik haar een broekje aangedaan, shirt, vestje en dan in een wrapper toen we naar huis gingen.

Voor de rest had ik allemaal broekjes/ leggings, rompertjes, shirts met lange mouwtjes en 1 a 2 vestjes, sokjes gekocht. Maat 50 - 56. Afhankelijk hoe groot de kleine is. En later als het lekker warm wordt kan je uiteraard shirts met korte mouwtjes inslaan.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Overslag vind ik juist niet fijn. En pakjes met voetjes al helemaal vervelende dingen.

Veel rompers inderdaad en zowel in maat 50 als 56. Leuke sokjes en een paar slofjes.

Verder zou ik drie setjes 56 kopen. Broekje en shirtje ( lange mouw)

8. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Over de maten worden veel topics vol geschreven, iedereen op basis van eigen ervaring andere tips.
    Lotte woog 3120 en groeide prima, curve op ondergrens. Maar dus nog gemiddeld gewicht. Ze heeft echt super lang maatje 50 aangehad.
    Ik had een aantal lekkere zachte shirtjes van prenatal, vond ik fijn. Ik had ook broekjes van prenatal maar vond deze achteraf gezien te wijd. Lotte was ook best smal. De shirtjes van prenatal gingen wel maar ook best breed.
    Rompers van hema bevallen hier niet echt goed. De stretch gaan wel maar de gewone zijn echt veel te breed.
    Overslagromper van 'le petit bateau' (had die gekregen) is hier suf gewassen. Had een hele berg rompers maar die heeft ze het allermeeste gedragen. Ik zou dus geen grote berg kopen maar een iets kleinere berg duurdere. Verder vond ik trouwens rompers van kruitvat ook fijn, ook wat smaller en niet duur.

Sokjes van kruitvat (bambino) bevielen hier super. Nooit verloren sokjes. Vriendin van me vond sokjes van noppies altijd fijn. Die van hema zakken hier altijd af. Nu heb ik kniesokken, die vind ik wel fijn van hema.

Pakjes met broekjes vind ik zelf verschrikkelijk, zou ik dus nooit aanschaffen.
    Voor eerste week is een pakje aan 1 stuk wel lekker. Je hebt ze bijv. van Claessens/ H&M. Het zijn dan pyama's maar ze staan echt superscheetig. Ook bij musjes.com verkopen ze er hele mooie van (jumpsuits).

Maar als ik nu dus een kleintje zou verwachten zou ik kopen:
    - Fijne goede kwaliteit rompers (le petit bateau/ noppies)
    - Aantal setjes kleding in 50
    - Aantal setjes kleding in 56
    Mijn kledingmerk tips: noppies (goede kwaliteit, mooie pasvorm), mexx, babyface en Imps en Elfs (voor eerste weken erg fijne stofjes; lekker zacht en sommige ook stretch)
    - Leuke sokjes (niet alleen van die saaie witte, maar mooi bij kleding passende sokken)
    - Geen sloffen; zeker in juni niet nodig (grote kans dat je na paar weken vaak blote voetjes hebt)

Wat shirtjes met korte mouwen zou ik tegen die tijd kopen. Zomercollectie moet nog binnenkomen dus dan heb je veel keus. Ik vind zelf korte mouwtjes over een romper met lange mouwen ook heel leuk. Dus zou ook aantal witte rompers met lange mouwen kopen.

Overslagrompers vind ik ook fijn (nu nog steeds).
    Overslagtruitjes met lintjes vind ik enorm rotdingen.

Groetjes en veel shopplezier!!!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb zelf een beetje rondgeshopt en nu vandaag eens gekeken wat ik allemaal heb, blijk ik nog maar 1 setje in 56 te hebben en de rest allemaal in 62/68 of groter :D. Het is dus handig af en toe even te kijken wat je allemaal al hebt haha. Maar ik loop gewoon regelmatig de winkels even in, zeker nu het uitverkoop is, bij de Hema zijn er ladingen babykleertjes voor de helft van de prijs, en daar vind ik echt bijna alles leuk.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Voor de maten is het echt persoonlijk!

Ik en een andere junimama waren op dezelfde dag uitgerekend en haar kindje zit nog steeds in 62...maar Finn zit haast in 80!
    En ze schelen een week!

Als je kindje met 3 kilo wordt geboren is het wat anders als 4,5 (zoals die van mij....die heeft dus maat 50 mooit aangehad!)

Wij hadden in de eerste week vooral lange mouwen...toen werd het erg warm en hebben we hem veel te warm aangekleed (omdat iedereen maar zei dat hij het niet koud mocht hebben!)
    Toen hebben we snel t-shirtjes gehaald en hij lag ook vaak alleen in zn romper!
    Het hangt echt van het weer af maar ik zou sowieso geen kleine rompers halen met lange mouwen...die heb ik dus niet gebruikt en gebruik ze nu pas met maat 74/80 omdat het nu zo koud is!

Verder vond ik voor het begin die kleine zachte broekjes van de Prenatal erg fijn! Dat is van die lijn die echt voor kleine baby's is...vanaf maat 44 geloof ik.
    Die zijn voor als het warm is ook niet te dik.

Overslag dingen vond ik een ramp maar mn man vond het ideaal omdat hij bang was dat hij Finn zn nek zou breken (serieus!)

Ow en haal ook niet teveel mutsjes...die dragen ze waarschlijk in juni ook niet zo lang...ik had er 6 ofzo (2 zelf gekocht de rest gekregen) en hij heeft de alleen die twee gedragen die ik had gekocht...uit het ziekenhuis 1 en op de tweede dag hoefde hij alleen nog in de nacht en daarna niet meer.

Het was niet superwarm toen...ik denk zo´n 20 graden...wel met zon

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb toevallig vandaag weer ingeslagen voor de kleine ( zoals ik wel wekelijks doe omdat ik het leuk vind hihi)

Wij hadden aantal setjes 50 en 56. Setjes afkomstig van de prenatal. Rompers, sokken vd hema. Waar ik echt was geslaagd en nog steeds zijn Wibra en Zeeman!!! Ben nooit een koopjesjager geweest of voor het goedkope gaan, maar merkte gewoon dat de broekjes, rompers, slabbers, sokken vd Zeeman heeeerlijk zitten en leuk staan en vooral betaalbaar!

Spijkerstof zou ik niet doen. Ik ben bevallen in hartje zomer Augustus. Mijn kleine heeft lang maatje 50 aangehad en zit nu pas op maat 62 ( bijnaa 5 maanden oud)

Ik zou echt eens gaan shoppen bij de Zeeman, echt goed spul en lekker goedkoop en hoe vaak je t ook wast,, t blijft goed! ;)

Ik zou van maat 50 wat kopen, 56 en 62
    zo heb je van alle maten wat.

Toen mijn kleine was geboren kreeg ie aan:
    -mutsje
    -romper lange mouwen of met korte mouwen en overslag shirt overheen
    -lekker zittend stof broekje
    -sokken

Dit was voldoende voor hem, en op de dagen dat e hitte nie te houden was gewoon romper korte mouwen of tshirt en dun broekje.

Ik zou ook niet al teveel kopen, ze groeien er zo weer uit! Ik heb zoveel wat niet eens gedragen is (veel gekregen tijdens babyshower)

Maar echt meid, ga eens kijken bij de Zeeman en Wibra, echt leuke dingen en fij materiaal ;)

Hopelijk slaag je, shopze alvast :D

12. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Dank jullie wel meiden, ik ben al echt super geholpen!

Ben gisteren al enorm leuk geslaagd bij de H&M en de Hans Textiel! Was nu ook 2de babyartikel voor 50 cent bij de HT, ideaal! Alles in mt 50 en 56, precies zoals jullie zeiden. Mijn vriend en ik zijn niet gek groot dus verwacht dat ons kindje ook niet al te groot gaat worden..

Ga zo even fotootjes maken voor in mijn album (zo houd ik ook overzichtelijk wat ik al heb :D) dan kunnen jullie 't ook zien.

Tips zijn nog steeds welkom, want ben nog lang niet klaar hoor :D
    Nogmaals bedankt!

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

pas wel op met de maatvoering van de zeeman, het valt enorm veel groter. Maat 50/56 valt als een 62. Mijn kabouter droeg de broekjes pas na een half jaar. H&M vond ik ook zo groot vallen! En V&D ook.Als je alleen bij deze winkels koopt heb je de kans dat het straks te groot is. Hans textiel ken ik niet, weet niet hoe dat valt. Prenatal valt kleiner en hema wisselt.

14. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Ja, ja H&M valt heel erg groot zelfs. Mijn zoon past nog steeds broekjes maat 56 van H&M. Hans textiel vond ik tegenvallen qua kwaliteit. Ik had daar rompertjes gekocht die waren juist gelijk te klein en vervormd (maat 56 terwijl hij toen in de maat 50 zat). Hema valt over het algemeen goed en ik ben ook nog gek op Name It. Al doende bouw je ervaring op. Koop niet teveel, dan kan je kijken wat je goed/slecht bevalt!

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik vind vooral de broeken van de H&M zo groot vallen, ze zijn in de taille allemaal veel te wijd. ik moet nu weer op zoek naar een babyriem.

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is van april en die was eg klein dus hadden we erg veel mt 50.
    het werd toen erg snel warm en toen hebben we ook shirtjes met korte mouwen gekocht.
    ze lag ook vaak alleen in een romper en een broekje toen het warm was.

nu verwachten wij ons kindje in juli en zit ik dus ook een beetje met wat ik in huis moet halen.
    ik denk dat ik van alles wat haal.
    dus shirtjes met lange en korte mouwen, rompers heb ik van alyssa nog in alle soorten, maten en kleuren.

liefs doris

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook een juni kindje. Vond vooral die Nijntje pakjes van de Prenatal fijn, die met het overslagtruitje. Rompertjes zonder mouwtjes vind ik makkelijker aan doen, die katoenen van de Hema zijn ideaal. Koop niet teveel met lange mouwtjes, want wij zaten na 3 weken in een hittegolf en toen lag ze de hele dag in een rompertje! ;)

Ohja en jasjes zijn niet fijn voor een baby, liggen hier ongebruikt in de kast. Vestjes zijn veel fijner!

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Je kunt trouwens ook wat rompertjes met lange mouwen en t-shirtjes met korte mouwen kopen. Dan kun je die over elkaar dragen op koudere dragen en de korte mouwtjes op warmere dagen :).

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, ik heb meerdere Lief! tshirts, maar ook rompertjes ( wit ) met lange mouw.
    Erg stoer, en ideaal zo in de zomer :D

Maar vind het ook erg moeilijk hoor, durf nog niet te ver vooruit te kopen. Heb shirtjes 50/56 met lange mouw. En wat t-shirts.
    Wil nog wat witte rompertjes bij de Hema halen.

20. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Bedankt weer meiden! :)
    Ben nu ook een poging aan het wagen het topic "grootste miskoop en grootste aanrader" te lezen, daar staat ook een hoop in. Wel verrassend om te lezen dat de een iets heel fijn vindt en ander helemaaaaaal niet :)
    De stretch rompertjes van de Hema schijnen erg in trek te zijn merk ik. Heb van visite 2 Jip & Janneke rompertjes van de Hema gehad in mt 50/56. Valt me op dat die er wel groot uit zien :( We proberen het gewoon, word echt zo blij van al die kleertjes hihi :D

Deel Deze Pagina