Hallo! Wat hebben jullie standaard allemaal in de verzorgingstas zitten? Ik was alles een beetje aan het ordenen op de babykamer. En vroeg me af of er misschien al dingen waren die ik erin kan stoppen. Ik ben zo een muts die hem straks aan de wagen hangt en er dan onderweg achterkomt dat er helemaal niks inzit! Alvast bedankt! Groetjes Maaike
Luiers (lijkt me handig ) billendoekjes extra setje kleren (romper, trui, broekje, sokken) voeding&toebehoren (tenzij je bv geeft natuurlijk) hydrofiel luier (heb ik nog steeds niet in m'n tas, maar is altijd handig) slabbetje speeltje slaapdoekje speen Tegenwoordig heb ik ook altijd liga/rijstwafel in m'n tas en een flesje diksap. vol=vol
Neem je naast je luiertas dan ook nog een handtas mee, of prop je je eigen spullen tussen de babyspullen? Hahaha, dit is nou echt weer zo'n stom iets waar ik nooit eerder over had nagedacht, tot ik dit topic zag.
In het begin deed ik er ook nog wel eens een t-shirt voor mijzelf in als ik lang weg ging. Ik gaf borstvoeding en het wilde nog weleens lekken of daphne was aan het knoeien. En dan was zij helemaal schoon en ik zat onder . Verder had ik er een klein potje sudocreme in zitten, een nagelvijltje voor de baby en de rest wat anne82 al noemde.
Oh, ik prop mijn spullen er bij in. Telefoon, portemonne en altijd iets te eten (word zo slecht als ik trek heb, moet dan gelijk iets eten) Ik heb nooit een handtas mee. Maar zie veel mensen die met 2 tassen lopen (luier- en handtas). Als ik eventjes weg ga, neem ik toch ook wel eens een handtas mee (ja ik heb er wel eentje ), dan doe ik daar alleen een luier en doekjes bij in en liga (voor als ze een beetje vervelend wordt). Als ze echt een vieze broek heeft, duurt een plekje zoeken om te verschonen waarsch net zolang als naar huis lopen....
oja, sudocreme heb ik er ook in en nog zakdoekjes voor mezelf..... en een pen en papier (heb je ook wel eens nodig toch?) en een klein tubetje zalf (bepanthen). Wat past er toch veel in zo'n tas.....
Ik heb een verzorgingstas van de quinny, en daar zitten zowieso al een paar makkelijke vakjes bij voor de telefoon enz. Gelukkig heb ik nooit zoveel bij me als ik op pad ga, anders vergeet ik de helft toch wel. Dus ik gok erop dat mijn telefoon portemonnee en sleutels er nog wel bij inpassen!
ook ik stop mijn portemenee, telefoon en sleutels in de luier tas. Ik heb een tas van Kitch Kitchen waar 2 vakjes voor zitten, daarvan is er 1 een mamavakje Ook heb ik bijna standaard mijn fototoestel erin zitten. Er zijn zoveel momenten dat ik even een foto wil maken, en zo heb ik em altijd bij de hand.
Ik had altijd standaard in mn verzorgings tas een extra setje huisdeur sleutels En een extra speen en spuch doekje (gaf borstvoeding en dat was soms best handig dan). En had volgens mij ook n tuigje er in zitten voor als we ergens waren en de kleine in een stoeltje moest en er daar geen in zaten. Heb liever dat ze n beetje moeilijk doen omdat ze er niet uit kunnen klimmen dan dat ze er wel uitklimmen in n onbewaakt moment en op n stene vloer vallen. Maar dat was dan natuurlijk wat later toen ze konden zitten. Toen had ik ook altijd n bijtring of zo'n sleutelbos ding bij zodat ze wat te frunniken hadden als t wat te lang duurde.
verschoonmatje.. (ik heb wel eens ergens in een restaurant in de kelder op een paar dozen mijn kind moeten verschonen en toen was dat matje een uikomst..)
Ohja nog iets als je van plan bent borstvoediing te geven. Een flesje water voor jezelf ik ook wel handig om mee te hebben. Groetjes Nicole
Bij mij zit erin; extra kleding luier spoegdoek slapje fles melktoren thermoskan billen doekjes billen creme speeltjes matje snoetepoetsers Zonnebrandcreme Speen Best veel eigenlijk
Nog handiger is om te zorgen dat je eigen t-shirt niet vies wordt . Ik voed altijd met een hydrofiel tussen mij en Eva en Eva heeft een slabbetje om. En heb zelf een spuugdoekje bij de andere borst gepropt omdat die net zo hard meedoet . Ik heb in de luiertas zitten: luiers billendoekjes luierzakjes kleine spuugdoekjes grotere spuugdoekjes (voor in mijn bh) slabbetjes hydrofielluiers omslagdoek klein potje sudocrem (zo'n probeerverpakking) extra setje kleren speeltje verschoonmatje zonnebrandcreme Ik neem altijd apart een klein handtasje mee. Anders loop je zo te graaien in zo'n grote tas.
Bij mij zit er in: luiers vochtige doekjes plastieke zakjes voor luiers (anti-geur) toiletzakje met wegwerpwashandjes zeep klein handdoekje Nagelknippertje billetjeszalf borsteltje fysiologisch water reservekledij (rompertjes, t-shirtjes, sokjes, broekjes, truitje, schoentjes) petje/hoedje plastieke zakjes voor vuile kleertjes in te doen verschoonmatje zonnecreme paraplu papieren zakdoekjes speentjes boekjes speelgoedjes in een koelzak zit drank, fruit, papjes, water voor de flesjes, melkpoederbox, ... en verder heb ik nog een zak waar de bavetjes, bekertjes, flesjes, lepeltjes en z'n houdertje voor van die kartonnen drankbusjes. In mijn handtas heb ik ook nog een EHBO tasje snoetenpoetsers en z'n stift van Ariël (waspoeder) om vlekken te verwijderen Groetjes Liezje