Wel traphekje heb je en/of vindt je goed??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door vruchtje24, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Wij zijn er aan toe om een traphekje aan te schaffen. Hebben jullie nog goede ideeën ? Liefst natuurlijk goed en niet al te duur.

We hebben er eentje gezien bij Prenatal merk voor €34.95. En eentje gezien van €65 safety door

Hoor graag jullie ervaringen

Dankje alvast.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb 3 traphekjes model 'Lucas' van de Praxis, eens in de aanbieding gekocht voor 25 Euro per stuk, volgens mij kosten ze normaal 35 Euro. En dan hebben we nog een Ikea-traphekje.
    Die van de Praxis vind ik wel fijner in gebruik.
    Helaas hebben andere mensen niet altijd veel geduld en krijg je niet uitgelegd hoe het hekje werkt, waardoor ze er aan gaan rammen. Tijdens ons kraamfeest is blijkbaar iemand ongevraagd naar boven gegaan en zonder het knopje in te drukken het handvat omhoog getrokken. Het hele mechanisme lag eruit, er was een stuk afgebroken, kortom, kapot en we konden hem niet meer maken :x.
    Misschien dat dat met een duurder traphekje minder snel of niet gebeurd zou zijn, geen idee, ik heb dus alleen met deze hekjes ervaring.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben het traphekje woody, de nieuwe witte versie.
    Dit is het enige traphekje die onder onze vensterbank bij de trap past.
    Alle andere traphekjes zijn hoger.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben allebei de varianten van de Ikea. Beiden voldoen prima, maar af en toe heb ik wel ruzie met de houten variant.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben hier een ikea hekje (houten). Bevalt prima, makkelijk open te maken met 1 hand, maar wel stevig..

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben het traphekje van de prenatal van 35 euro. Prima ding, dochter krijgt hem wel dicht, maar niet zelf open. Gastkindje van 5 krijgt hem nu open, de rest niet. Je hand moet groot genoeg zijn om het knopje in te drukken en de greep omhoog te doen.

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier de kiddy guard gehad. Dat is een rol hekje dus als je weinig plaats hebt ideaal. Alleen met 1 hand niet open te krijgen omdat je aan de ene kant van t hekje t knopje moet indrukken en aan de andere kant t hekje moet draaien en openlaten gaan. Als je t knopje loslaat tijdens t inschuiven is gelijk heel de bubs weer wakker :D

Nu hebben we Traphek lindam van de baby dump. 29,95 en zilverkleurig. Je hebt ook andere kleuren
    Traphek Lindam | Traphekken | Baby-Dump

8. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    ik weet dat de veiligheid bovenop staat, maar manlief wil liever geen gaten boren in de muren. Volgens mij zijn er ook traphekjes die je moet klemmen tussen de muren. Iemand hier ervaring mee?

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    De wit metalen van de Ikea is een klemhekje (wel nog met schroeven vast te zetten zoals wij hebben gedaan). Hou er wel rekening mee dat ze niet aangeraden worden voor bovenaan een trap en dat het 'deurtje' vaak niet helemaal opengaat maar dat de helft van het hekje een deurtje vormt. Ook is het zo dat je een balkje op de vloer hebt liggen dat een deel is van de constructie. Daar moest ik echt aan wennen (lees: ben een aantal keer bijna van de trap gevallen).

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    klemhekjes worden vaak gebruikt voor bij de deur, niet bij de trap. Soms heb je klem hekjes waar je een rail op de grond moet maken, dan lijken me gaten in de muur handiger

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben deze: Flexi Fit metal (wit) rond de 40 euro...
    Is makkelijk met 1 hand te openen, maar moet wel echt geboord worden.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het houten traphekje van Ikea. Ik vind 'm heel fijn, makkelijk open en dicht te doen, maar niet door kleintjes ;) en ook stevig, Eva staat er regelmatig op (op mij te wachten als ik op zolder ben) en dat gaat prima.

Klemhekjes zou ik niet gebruiken bovenaan de trap. Kan toch losser gaan zitten en dan ligt je kleintje alsnog beneden...

Deel Deze Pagina