Beddengoed hulp!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poemelke, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Dag dames!
    Vraagje, hoe doen jullie dat met een kindje in de leeftijd van 15 maandjes, of ouder? Ik kom er maar geen wijs uit wat ik nu op bed moet leggen. Ze slaapt nu met een dikke slaapzak met mouwen en pyjama onder twee katoenen dekens, maar ik word er gek van, ze kruipt er continue bovenuit, en ligt dan alleen met slaapzak, en dat is veel te koud nu, ze ligt al boven in bed opgemaakt, want eronder kruipt ze nooit, ben ook niet meer heel bang voor verstikking want ze gaat rechtop staan, loopt letterlijk het hele bed door.
    Nu dacht ik toch aan een dekbedje halen, en haar dan een pyjama aantrekken, ik kan haar met een dekbed ook veel beter instoppen. Zodat ze ook niet elke keer valt met die slaapzak aan, maar dan denk ik weer aan ijskoude voeten!?
    Ik dacht aan een vier seizoenen dekbed. Of is dat van de Hema bv ook voldoende met nu een extra dekentje? (Peuterdekbed)
    Iemand advies?

Thnx!

Xxx

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Geen ervaringen nog met kinderdekbedden maar wordt ze 's nachts wakker of vind jij dat het te koud is? Als ze gewoon doorslaapt zou ik het zo laten...

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik weet niet wat voor slaapzak je hebt maar hier was de combisleeper een uitkomst. Elise sliep eerst in een winterslaapzak met mouwen van de prenatal of hema met 2 dekens en kroop er ook uit. Nu alleen de combisleeper en geen beddengoed en ze blijft lekker warm..

dekbed zou hier niet werken want als ze daar onder uit kruipt 's nachts denk ik niet dat ze er zelf weer onder gaat. Soms gaat ze ook staan als ik weg ga 's 's avonds en dan zou ik telkens terug moeten om haar in te stoppen

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier de Puckabag, die is warm genoeg zonder dekens, heel handig!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou dan denken dat die 2 dekens haar veel te warm zijn...
    Zolang ze niet wakker wordt, zal zij van de kou geen last hebben, dus ik zou het lekker zo laten dan.
    Een 4-seizoenendekbed lijkt me nog een beetje too much voor een kind van 15 maanden. Zou dan gewoon voor een peuterdekbedje gaan.

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hier ook de combi sleeper aangeschaft voor dochter van 15 maand, maar ik vind hem wel erg groot. Dus nu maar de 4 seizoenenslaapzak van Puckababy gekocht. Beide kosten ze 100 euro, maar ik vind het ze wel waard. Ze heeft geen dekens erbij nodig!

7. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Thnx voor de reacties dames!
    Nee ze word niet wakker, tenminste heel af en toe, beetje zuchten, maar dan is het niet omdat ze door en door koud heeft. Mijn gevoel zegt inderdaad meer dat ze het koud heeft, ipv zijzelf.. Dankjewel voor het inzicht! ;)

De 4 seizoenen is sowieso een peuterdekbed, alleen dan te gebruiken voor het hele jaar zeg maar.
    Ik ga eens overleggen, misschien kan ik beter zolang ze zichzelf onder de dekens vandaan woelt, sowieso een slaapzak blijven gebruiken!
    Soms twijfel je zo.. :)

Xxx

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dekbedden worden officieel nog tot 2 jaar afgeraden..
    Hoe koud is dat kamertje? Want in de meeste NL-huizen wordt het echt niet zo koud. Bij mijn ouders werd het 's winters wel rond de 5-6 graden boven. En dan had mijn oudste aan wat jij je dochter nu aanheeft..

Mijn jochie (13 maand) slaapt nu in zijn pyjama, in een winterslaapzak zonder mouwen. Er liggen wel 2 dekens in zijn bed, maar regelmatig ligt hij erboven/naast. Soms voelt hij wel koudig, maar hij slaapt er prima op. Hij is juist onrustiger als hij het erg warm heeft. Dus ik ga maar van zijn termometertje uit, ipv de mijne.

Bij mijn oudste was dik instoppen ook de reden voor onrust in bed. Maar die was net even iets ouder in de winter. Die slaap nu alleen in zijn ondergoed, op de koudste kamer van het huis, en dan nog ligt hij vaak maar half onder het dekbed.
    Het zijn gewoon warmbloedjes..

Liever ook wakker van de kou, dan te diep in slaap door te warm..

9. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    mijn dochter is een echte koukleum. ligt al een tijdje onder een 1 persoondekbed. mag officieel niet tot twee maar ze stond elke nacht bij ons bed van de kou. het is op haar kamer 16 graden snachts. nu gewoon pyama en sokken en onder het dekbed

10. Smirre

Smirre Lid

1 aug 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een van mijn meisjes is ook echt een koukleum! Sinds we een combisleeper hebben gaat het echt een stuk beter. Ik vind ze ideaal!

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Heeft je kindje het niet gewoon warm dat ze zich er onder uit wurmt? Voelt ze sochte ds koud aan? Zo niet denk ik dat het voor haar voldoende is. Onze kleine heeft het altijd heel warm, zijn lichamstemp is altijd 37,3 ongeveer dus hij heeft voldoende aan eenndikke slapzak met mouwen...

12. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Ze is ook een koukleum hoor, ze voelt 's ochtends meestal koud aan, armpjes en beentjes, terwijl ze toch een pyjama nog aan heeft onder de slaapzak.
    Kamertje is nu zo'n 15 graden, maar dat is natuurlijk voor ieder kindje anders.
    Onder de dekens uit wurmen is vooral manier van slapen, nogal onrustig, ze heeft het niet van een vreemde. ;)
    Ik denk dat ik een dekbedje haal, dan laat ik haar nog een tijd in de slaapzak, zeker aangezien ze dus niet onder de deken blijft liggen.

Xx

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze voelt koud, maar is ze dat ook. Temp haar eens 's ochtends?
    Mijn jochie voelt soms wel koud, maar is prima op temp.

14. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ligt ze alleen in de winterslaapzak van hema en dan zonder de mouwen, want dat vind ze niks. Ze slaapt gewoon tot de volgende ochtend, dus het zal wel genoeg zijn voor haar.

15. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook fan van de combisleeper. vanaf kleins af aan gebruik en ze slaapt er nog steeds in. Heeft nooit een deken nodig gehad en nu ook niet. Ideaal :)

Deel Deze Pagina