maxi cosi mura of bugaboo cameleon?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pompeloesje, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    ben benieuwd naar jullie ervaringen of tips. We twijfelen nog heel erg. Mijn voorkeur gaat uit naar de bugaboo maar had wat moeite om hem op te vouwen. kunnen jullie misschien helpen de knoop door te hakken?

thx Ladies!

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wow dat zijn wel 2 heel verschillende wagens...maar kwalitatief allebei goede wagens.
    Ingevouwen zijn ze allebei heel compact, alleen de bugaboo is wat platter op te vouwen.
    Bugaboo is lichter in gewicht dan de mura.
    Beide geschikt voor allerlei terreinen. Al heeft de Mura wel een kleine voorsprong op ruw terrein zoals bos en strand.

Al met al is het een hele persoonlijke keuze welke wagen er beter bij je wensen past. En het inklappen lijkt in het begin altijd wat moeilijk te gaan, maar na een paar keer oefenen weet je niet beter meer en doe je het zonder na te denken ongeacht welke wagen. In de winkel gewoon een aantal proef rondjes rijden en goed uittesten.

Veel succes met je keuze.

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Heb geen ervaring, maar volgens mij zijn het allebei goede wagens. Wij hebben gekozen voor de Mura, maar dat is puur om het uiterlijk. Vind die 2 kleine wieletjes van de bugaboo zo lelijk en hij is erg laag. Na een filmpje op youtube gezien te hebben en nadat ik er een wat langere man achter zag lopen wist ik het zeker. Daarbij leek het me erg onhandig om bij de boodschappenmand te komen, omdat de bak zo laag hangt.
    Vind de mura een mooie stoere wagen, maar goed dat is een kwestie van smaak. Succes met je keuze! :)

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de bugaboo.
    Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze last hebben van de laagte van de bak.
    Ik heb zelf rugklachten en heb echt nergens last van.
    De bugaboo is super wendbaar, klein opvouwbaar en erg licht.

5. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    bedankt voor de reacties. We hebben gelukkig nog wel even tijd :p
    we gaan ze vanmiddag even testen. :)

6. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Bugaboo!! Maxi Cosi Mura hebben vrienden van ons en dat vind ik persoonlijk een loodzwaar onding... Bugaboo is compact, licht, wendbaar en (als je het even doorhebt) heel makkelijk opklapbaar. Enige nadeel (als ik dan toch wat moet bedenken) van de Bugaboo is inderdaad dat je moeilijk bij het boodschappenvakje kan. Maar ja, wij hebben daar alleen de regenhoes, muggennet en de adapters voor de Maxicosi in liggen. Verder doen we er niks mee... Boodschappen hang ik in het tasje aan het palletje van de rem van de Bugaboo, ideaal!

7. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    bugaboo, ik ben er super tevreden over!

8. THbaby

THbaby Niet meer actief

persoonlijk vind ik de bugaboo erg laag! ben vandaag proef wezen rijden met verschillende wagens en vindt echt de mura veel mooier!

succes met kiezen! ik denk dat 't gewoon een keus is qua uiterlijk. het zijn beide prima wagens!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Wij zijn gegaan voor de Mura. Dit omdat deze net wat geschikter is voor bos, strand etc. en omdat wij deze mooier vinden. De versie van 2010 is lichter dan de jaren daarvoor.

Ik zou gewoon eens gaan proefrijden in de winkel!

Deel Deze Pagina