Hoe doen jullie dat? Als ik nu 's avonds nog even wat lees in bed, kan ik niet echt relaxed meer zitten met mijn dikke buik. Ik doe dan twee hoofdkussens in mijn rug tegen de muur, maar die zakken na verloop van tijd omlaag, of ik zak zelf omlaag... En straks met kraamvisite de eerste dagen als je in bed zit, of met voeden op bed.... Heeft iemand een tip wat lekker is in je rug op bed, en ook goed blijft zitten? (Aangezien het bed straks ook nog omhoog moet, en daarna weer omlaag, zal ik maar niks blijvends gaan timmeren of knutselen).
Meer kussens Ik heb er 3 achter me (2 in m´n onderrug, 1 er boven op) en 1 op schoot om m´n laptop op te zetten. Voedingskussen ligt onder m´n knieholtes en naast me heb ik nog 1 kussen zodat ik niet omkiep (heb nogal ruzie met de zwaartekracht af en toe).
http://www.zorghulpmiddelen.com/rivas/ kijk even bij Thuis zorgen en dan bij In en om het bed. Daar staat een ruggesteun die je in je bed kunt zetten. Is misschien wel handig.
Ik ga altijd lekker tegen het voedingskussen aanzitten. Ook een heerlijke houding om half liggend tv in bed te kunnen kijken, trouwens.
oeps sorry! Daar had ik even niet bij stil gestaan ! Overigens ook geen goede tip als je een knip hebt gehad of gescheurd bent bedacht ik later. Misschien gewoon achteruit schuiven, kont en rug tegen hoofdeind, benen plat vooruit, of een beetje gebogen .
Ik had een ruggesteun geleend bij de Thuiszorg, kreeg ik als tip bij de intake van de kraamzorg. Geen spijt van gehad, was megahandig!
Ik lag het voedingkussen achter mijn rug met daarop een kunnen. Had gelijk armsteunen. Zat super lekker en een voedingkussen met bolletjes erin zakt niet weg.
Hier ook het voedingskussen. Wij hebben er zelfs 2. Mijn man kan ook niet meer zonder... Goede steun, makkelijk in vorm te proppen.