Schardt Uno box

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LieveMamaTrix, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hoi dames,

Wij hebben vandaag van mijn ouders de box gekregen, want die wilden zij ons graag cadeau doen. Ik zei:'Doe maar zo simpel mogelijk en in het wit'. Ze hebben uiteindelijk de Schardt Uno gehaald bij de babydump... een prima, scherp geprijsd boxje!

Nu had mijn moeder 'm gelijk even in elkaar gezet en het viel me zojuist op dat de bodemplaat niet super solide is. Hij buigt lichtjes door...
    Wie heeft er ervaring met deze box en is er over te spreken? In principe hoeft ik geen box met allerlei tierelantijnen en zeker geen die superduur is, maar ik maak nu toch een beetje ongerust of een paar tientjes meer stiekem niet een iets veiligere box betekend.

Of ben ik nu hormonaal en onredelijk? Want hoe veel gebruik je de box nu eigenlijk? Begrijp me niet verkeerd, ik ben er super blij mee... Heel attent van mijn ouders. Maar ze hebben wel het bonnetje achtergelaten, just in in case... En nu zit ik toch een beetje te dubben.

Wie kan mij geruststellen of adviseren?

Het gaat dus om deze box: Schardt Box Babydump

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Bij de goedkopere boxen worden inderdaad vaak dunnere bodemplaten gebruikt. Je zou naar de bouwmarkt kunnen gaan en een stevigere plaat op maat laten zagen, dan heb je het probleem opgelost. In principe kan die plaat het wel dragen, maar zou het zelf ook niet zo'n prettig idee vinden als hij iets doorbuigt.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Deze box is gemaakt van heel dun hout. En zul je waarschijnlijk ook niet lang gebruiken. Hij is lager als andere standaard boxen en als ze met hun hele gewicht aan de spijlenn gaan hangen/trekken al ze boos zijn of iets dergelijks bestaat de kans dat de spijltje kunnen breken.

Deze box verkochten wij veel voor bij opa en oma als hij maar af en toe wordt gebruikt. Voor dagelijks en langer gebruik zou ik prsoonlijk voor een iets luxere box gaan.

4. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Tja... Ik denk inderdaad dat als ik 'm heel intensief zou gebruiken, het misschien sneller zichtbaar is dat hij niet 100% solide is. Maar als ik kijk naar wat ik er zelf aan uit zou hebben gegeven, zou dat niet veel meer zijn... Ik denk 120 euro als absolute max. Ik zie de box toch meer als plekje waar je een kindje even legt als je zelf bezig bent.

Want als ik hem/haar laat spelen, dan ga ik denk ik lekker met een dik kleed op de grond liggen. Op de opvang waar ik een tijd heb gewerkt gebruikten we de box ook maar weinig, echt alleen voor de momenten waarop je echt even je kind veilig stelt terwijl je zelf naar de wc gaat of aan de kook bent ( maar daar kan je 'm ook bij in een wippertje zetten ).

Maar nog steeds een beetje in dubio dus... Want ik zat even te spieken naar de TWF Jasper. Die is nu 89 euro... De ziet er qua frame iets meer solide uit, maar volgens mij valt ook daar de bodemplaat tegen. Dan de bopita Brent zonder lade voor 119 euro. Vergelijkbaar model met de TWF, maar volgens mij wel al met dikke bodemplaat.

Wat is wijsheid... Ik zal de box niet extreem vaak en intensief gebruiken... Zal ik er dan toch mee teruggaan om de TWF of Bopita te halen of zal ik het gewoon lekker bij deze houden?
    Ze hebben me dan wel het bonnetje gegeven, maar het voelt toch een beetje 'lullig' als ik toch voor een iets stevigere ga dadelijk :).

Tell me ladies!

5. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Nee, hoor meid als jij denkt dat je deze box toch niks vind gauw omruilen dat ding!

Wij hadden box Sem en jarinvond het een hele lange tijd echt leuk in ze box! Heel stevig was deze ook niet maar wel voldoende voor ons!

6. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wat 'onzekere' moeders al niet doen... Ik heb zojuist even de poes ( groot beest van dik 6 kilo ) in de box gezet om te kijken hoever de bodemplaat doorbuigt en hoe het frame zich houdt. Daarna de maxi cosi ( die momenteel helemaal gevuld is met alle gekregen spullen... Een goeie 10 kilo denk ik wel ) erin gezet en hetzelfde gecheckt.

Het frame houdt zich uitstekend. Heb nav van een eerdere reactie ook even de spijlen gecheckt, maar die krijg ik zelf met geen mogelijkheid 'gebogen', dus dat zit wel snor. De bodemplaat buigt bij de poes en de maxi cosi lichtjes door, maar ook niet heel erg.

Wat ik wel fijn vind aan de box is dat hij wat lager is en lekker smal. Een licht frame wat makkelijk te verplaatsen is...
    Dus mijn enige issue is dan denk ik toch die bodemplaat ( en ook een beetje de afwerking van het geheel - maar dat doet gelukkig niks af aan de stevigheid van het frame ).

7. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hmm... nou ik fiets dadelijk ( als het nog droog wordt althans ) maar even langs de baby-dump om bodems en frames te vergelijken binnen de 'zinnige' prijsmarges. Als er dan een bij zit die ik steviger acht, dan rij ik morgen met vriendlief wel even langs de Babydump om te ruilen.

Ik wil moeders niet voor de schenen schoppen, maar als ik zeg dat ik de box helemaal ok vond, maar mijn twijfels had over de boxbodem, komt dat dan heel ondankbaar of onterecht ontevreden over ? :).

Ik word echt zo moe van die hormonen :D.

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik zou toch even gaan kijken bij de babydump. Kan me je zorg goed voorstellen.

Moet erbij zeggen dat een kindje van kennisen van de week uit de box is geklommen en met zijn koppie op de grond is gekomen. Dit trouwens ook wel eerder gehoord, goddank elke keer goed afgelopen maar als je verkeerd land heb je echt een probleem. Lijkt mij dus ook niet heel handig dat hij "extra laag" is want dan heb je die veiligheid juist niet. Lijkt me eng..

Die bodemplaat en dunne spijletjes zijn ook niet heel fijn lijkt mij, mijn mannetje vind het bijzonder grappig om (sinds hij kan staan) overal waar spijltjes inzitten flink los te gaan aan die spijlen en te "springen". Mocht je net zo'n kindje krijgen garandeer ik je dat je kindje de box zo stuk heeft.. Dat is ook heel erg zonde en bovendien gevaarlijk.

Edit: Nee joh! Je kan (bijvoorbeeld met mijn voorbeelden) haar uitleggen waarom je wil ruilen. Neem aan dat zij toch niet wil dat haar kleinkind door de boden zakt, over de rand valt of klem zit tussen de kapotte spijlen?

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij zijn erg tevreden over de bopita brent.
    Goede kwaliteit voor weinig geld! Wij hoeven ook geen duur ding van 300euro, maar op kwaliteit en veiligheid wou ik niet bezuinigen, helemaal als t op een paar tientjes aan komt..

Houd er rekening mee dat ze niet altijd braaf zitten in de box. Onze (b)engel kan behoorlijk druk doen, op en neer springen etc. in de box

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Heb je al een babykamer gekocht? As je een kamertje koopt bij Babydump krijg je er gratis een box bij. Dan kun je misschien het geld van je ouders gebruiken voor een lade en wieltjes onder de box.

11. LieveMamaTrix

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Fijn dat de Bopita zo goed bevalt! En je hebt inderdaad wel gelijk w.b.t. kwaliteit en veiligheid... een paar tientjes meer is dan geen ramp, als de prijs/kwaliteit in verhouding is. Als het vergelijkbaar is is het de moeite denk ik niet...

Ik heb net ook maar mijn twijfels en onzekerheden uitgesproken naar mams toe... Ik vind het ook vervelend als zij centjes hebben uitgegeven aan iets wat misschien niet zo veilig is als zou moeten en het voor een paar tientjes meer wel degelijk verschil maakt. Ze vond het begrijpelijk... Maar toch voel ik me een beetje suf en 'ondankbaar'.

Deel Deze Pagina