En even zorgen aan de zijkant dat de stof/het plastic erniet tussen zit gepropt. Ik vouw het er altijd netjes tussen, Als het dan goed zit blijft het ook wel zo zitten.
Bedankt voor de reacties van jullie allemaal. We zijn bij een babywinkel nog een keertje gaan kijken. Ze hadden de Speedi er niet staan en de verkoper had het erover dat er regelmatig klachten waren over schroeven etc. die los laten? Iemand dat meegemaakt? We zijn er trouwens wel bijna uit, want manlief is helemaal verliefd op de paarsblauwe Mura (gelukkig geen saaie kleur eindelijk). Het enige dat ik me nog afvraag is of je met de Mura ook makkelijk het terrein in kan gaan. Niet dat we dit vaak doen, maar we wonen in de buurt van het strand en we willen ook in de toekomst blijven kamperen etc. Het heeft dan in ieder geval geen zin om een kinderwagen te kopen die na twee meter door het gras al blijft steken. Groetjes
op het strand gaat het goed met de mura en in het bos ook. je kunt met je voet het voorwiel vast klikken en dan gaan hij zelfs door een sneeuwlaag van 25 cm
Wij hebben gekozen voor de Mura 4. We hebben alle wagens eens goed getest en deze past gewoon het beste bij onze levenstijl. Ik moet zeggen dat we niet naar het uiterlijk van de wagens hebben gekeken, maar naar het praktische van een wagen. De Mura is heel makkelijk in en uit te klappen, het stoeltje kan 2 kanten op kijken, het onderstel is heel klein ingeklapt en past achter de voorstoelen. Daarnaast kan deze wagen op alle terreinen, dus ook bos en strand, wat erg makkelijk is met 2 labradors. Nu zijn er meer wagens die deze voordelen hebben, maar wat bij ons de doorslag heeft gegeven is dat je geen adapters nodig hebt om de maxicosi erop te zetten. Geen gedoe dus met adapters, gewoon hup uit de auto en klik op het onderstel. Heb je ook de wagenbak bij je dan hoef je niks te wisselen, weer hup klik en klaar Succes bij het maken van je keuze!
hier ook de quinny speedi, hier de verkleiner erin en onze kleine meid zit er perfect in, die van ons kan wel helemaal recht op, om en om aan de touwen aan de achterkant trekken. verder rijd hij fijn, ok de dreamie is een beetje aan de kleine kant, maar ja onze kleine meid was er nog niet uit en probeerde zich elke keer omhoog te trekken, ze wilde alles zien, dus hebben we de kinderwagen opozet er maar op gezet en de bak naar boven gedaan.
Ik zal het nog eens proberen met aan die lussen te trekken. Ik had de tip al eerder gelezen maar dacht dat niet kon op mijn wagen omdat er maar één lus zit. Trek je dan gewoon naar links en rechts?
Als het goed is heb je in t midden het klipje zitten waarbij je de lus zou kunnen verstellen. Vanuit t klipje gaat 1 band rechts en 1 band links. Die beide banden moet je om en om aantrekken en vastzetten met t klipje (zoals je dat ook zou doen als je de band in 1 keer aantrekt).
Bij ons gaat de Mura mee naar het bos, naar de paarden en de wei en zelfs de sneeuw was geen probleem.
Hier echt slechte ervaringen met de Quinny Speedi, wat een waardeloos ding. Als je kindje nog niet kan zitten en dus in de wandelwagen of maxi-cosi ligt is er niks aan de hand. Maar die wandelwagen-inzet is echt vreselijk. De achterkant is veel te breed waardoor het kindje veel te onstabiel zit. Ze hangen er als het ware in. Mijn dochtertje kon echt goed zitten met 6 maanden maar de wandelwagen was een ramp, gewoonweg omdat ze niet kon zitten, maar alleen hangen. Ik was constant bezig haar omhoog te hijsen. Toen hoorde ik van de verkleiner, leuk bedacht maar het probleem bleef. Ze hing nu alleen scheef in een verkleiner. Ik was zo blij toen ie de deur uitging. We zijn overgestapt naar een gewone buggy en dat bevalt zoveel beter! In de Quinny was het altijd krijsen omdat ze niet lekker zat, in de buggy geen enkel probleem meer. Plus dat de riempjes van de Speedi heel kort zijn. Zo alle frustratie is eruit hahaha. Ik zou hem niet aanraden J