Slaap(trappel)zak /of lakens en dekentjes in het ledikantje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Charly, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charly

Charly Lid

20 okt 2008
    44
    0
    0
    Is het voldoende om een kindje alleen in een slaap(trappel)zak te laten slapen (dus zonder verdere lakens en dekentjes)? Of kan ik beter kiezen voor lakens en dekentjes (zonder slaaptrappelzak)?

Wat is jullie ervaring?

Alvast bedankt voor de reacties !

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hebben een slaapzak en dan onder een lakentje en dekentje.
    Maar mijn menneke is nogal kouwelijk aangelegd...

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben altijd alleen maar lakentjes en dekentjes gebruikt.
    Heb zelfs nog nooit een slaapzak gekocht ;)!
    Maar alleen lakentje&dekentje bevalt hier prima!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Vorig jaar gebruikte ik een lakentje en dekentje en een dunne slaapzak. Dit jaar ligt ze in een winterslaapzak, ze is veel te wild voor dekentjes.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    Dice slaapt in een slaap zak en een lakentje met dekentje de laken en deken schopt hij er toch af maar als hij net in bed ligt en ik doe m strak instoppen dat vindt hij fijn

6. Linda86

Linda86 VIP lid

^^ Milan hetzelfde!

7. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    k zou eerst gewoon voor lakentjes en dekentjes gaan... als je een slaapzak nodig hebt is ie zo gekocht...

Wij hebben hier pas vanaf 6 maanden slaapzakken in gebruik, toen begon ze door het hele bedje te draaien...

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt alleen in een slaapzak nu. Tot 3 maanden met lakentje en dekentje, van 3 tot 6 maanden met slaapzak en lakentje (ze trapte het lakentje weg zonder slaapzak) en vanaf ongeveer 5 maanden met alleen slaapzak, want ze woelt haar hele bed door . Zonde van van lakens en deken die we gekocht hebben voor het ledikant (ze sliep in de wieg tot 6 maanden), maar misschien kunnen we die over een jaartje ofzo nog wel gebruiken.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C sliep tot een maand of 4 onder een lakentje+dekentje. Toen begon hij te draaien, en zijn we een slaapzak gaan gebruiken. Dan bleef hij wel liggen, tenminste voor een week of 3 ;)

Sindsdien slaapt hij in zijn slaapzak, in de zomer gewoon los, als het kouder is ook met lakentje en dekentje. Maar wel zonder pyamabroek..

Deel Deze Pagina