Quinny Speedi SX: miskoop of niet...?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Assi, 18 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik was eigenlijk meteen verliefd op de Quinny Speedi SX, 3-in-1 combiwagen.
    Dus een beetje ondoordacht heb ik een 2dehands nog perfect in nieuwstaat Quinny Speedi SX gekocht.
    Vooral het feit dat het een combiwagen is trok me erg aan.

Maar nu hoor ik van meerdere mensen dat de Quinny Speedi SX zo breed is en dat je er dus problemen mee krijgt als je bijv. in de rij voor de kassa staat :(

En ook de wandelwagen inzet krijgt veel commentaar: je kind kan niet helemaal rechtop zitten en ik heb zelf inmiddels ook ervaren dat het inzetten van de wandelwagen gedeelte best veel gedoe is (al die touwtjes en knopjes, etc). Tevens is hij lang niet zo licht als een simpele buggy.

Dit zijn toch de grootste klachten die ik krijg.. Maar als ik er mee rijd (proefrijden door het huis :D ) dan vind ik hem wel giga lekker soepel rijden, draait op 1 vinger al 360 graden rond!
    Zijn er hier ook nog andere gebruikers van de Quinny Speedi SX?

En wat is nou het verschil tussen een Quinny Speedi en een Quinny Speedi SX?
    Ik heb de SX. Of is het allemaal van hetzelfde?

Assi

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier een zeer tevreden speedi sx (volgens mij is dat de enige) gebruiker! ideale wagen, en nog nooit problemen gead in winkels.
    ja, hij is breed (dus fijn stabiel), maar niet zó breed hoor.

ik ben er heel blij mee, en bij ons kan het zitje wel rechtop; dat was een probleem bij oudere modellen. en het gedoe van zitje monteren; nou en? dat hoeft straks maar een keer te gebeuren.

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik gebruik hem al ruim 2 jaar en vind hem heel erg fijn. Geen enkel probleem mee gehad!
    De 2e gaat er ook weer lekker in!

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja, ik heb een iets ouder model.. 2006.
    En dan kun je met zo een koordje het ruggedeelte van de wandelwagen aantrekken waardoor hij naar voren komt. Maar helemaal rechtop gaat dus niet. Heb wel begrepen dat het met een zitverkleiner verholpen kan worden. Dus dat scheelt dan weer.
    En je hoeft dus niet elke keer de wandelwagen van het onderstel te halen wanneer je de Quinny inklapt? Dat dacht ik dus!!!!!

Maar over de breedte... Sja, ik weet niet. Ik hoorde een keer van mijn zus dat haar schoonzus de supermarkt niet uitkwam omdat ze langs geen van de kassa's kon.
    En toen ik daarnet ook nog eens op internet las dat je de kassa met de breedste doorgang moet nemen als je er ooit nog uit wilt komen...

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ging dagelijks met de wandelwagen (ook uit 2006) naar de supermarkt alleen bij de mandjeskasa kan ik er niet door verder wel overal. Als je het koord achter hard genoeg aantrekt zitten ze zo goed als rechtop. Kyra zit er nu nog in en vind het heerlijk.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier een 2007 speedi. En ook tevreden.

Die rugleuning kan inderdaad niet helemaal recht. Maar dat is hier geen probleem. In het begin kan hij dan nog wat naar achteren leunen, en valt hij niet zo snel naar voren bij een hobbel. En nu zit hij gewoon op zijn billen, soms tegen de leuning, maar ook vaak genoeg niet.

We hebben er nog wel een goedkope buggy bij. Die kan mee op de fiets. Maar daar wil ik hem niet telang indoen. Voor een lekkere wandeling of een middag winkelen neem ik liever de speedi mee.

Het lopen gaat verder ook prima. Goed wendbaar enzo.

7. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben ook een speedy uit 2006, vind hem erg prettig en nog nooit moeite gehad in de winkel.
    Het nadeej van deze wagen vind ik wel dat ze idd erg hangen in het zitje. Mijn moeder heeft daarom de twee banden die over de schouders gaan aan elkaar gemaakt zodat ze niet de hele tijd van de schouders afglijden.
    En een veelvoorkomend mankement is dat de rem van de wagen het soms snel begeeft, je kan gewoon een nieuw setje aanvragen bij quinny en dan is het probleem weer verholpen.

veel plezier met de wagen!!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en een tipje om de leuning wat rechter te zetten: Wij hebben een tassenriem (of gewone riem) die we om de duwstang doen, zodat ze wel een stuk rechterop kan. Idd eventjes creatief zijn, jammer dat dat moet, maar verder vind ik het een heel fijne wagen.

En geloof me: Iedere kinderwagen is breed. Je zult merken dat je al snel een voorkeur krijgt voor bepaalde winkels. Ik vond kruidvat een fijne winkel, maar nu ga ik dus altijd naar de Etos. Al die rotmandjes overal in de pad. En ik merk dat bijna alle moeders daar wel last van hebben. Een buggy hebben we ook. En dat is ideaal voor kleine stukjes, maar voor wat langer lopen vind ik de wagen veel fijner!
    Aankomende woensdag ga ik met de trein en bus naar m'n ouders (1,5 uur reizen, 2x overstappen) , maar dan neem ik toch wagen mee. Het brede is wat nadelig misschien, maar hij is wendbaarder en makkelijker ook te tillen vind ik bij drempels en stoepjes. En hij rijdt gewoon lekkerder :) .

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Oja, die schouderbanden hebben wij achter zijn schouders langs ipv eroverheen. Dan heeft zijn bovenlijf wat meer vrijheid, en zit hij nog wel goed vast.

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb m ook en best erg tevreden.
    Ja hij is erg groot en erg licht is ie niet maar hij rijd lekker en ik vind hem handig in gebruik.

Het klopt dat hij erg breed is, ik verkijk me er nog steeds op en helaas zit ik regelmatig met de zijkant van de wielen vast in een winkel...

Maar het grootste minpunt is dat ie gewoon niet fatsoenlijk overeind kan, dat vind ik echt vervelend maar het is nou eenmaal niet anders...

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ohhh ben blij met de positieve ervaringen hier.
    Want hoe dan ook.....hij rijdt onwijs lekker en soepel. Voelt ook lekker stabiel en stevig aan.

Trouwens..... over dat boodschappenmandje onderin:
    Kan die eruit gehaald worden???
    Ik probeerde dat een keer, maar ik kreeg die elastiekjes die het mandje verbinden aan de Quinny maar niet los :S

Mijn Quinny is namelijk in de kleur Forest Flame (legergroen accenten met feloranje). Mijn boodschappenmandje is oranje, maar mijn maxicosi (merk baby relax) is zwart/grijs.
    Dat staat dus niet :):)
    Ben op zoek naar de echte Maxi Cosi in de kleur Forest Flame of soortgelijks, maar niet zo makkelijk meer te vinden.

12. appelthee

appelthee Niet meer actief

www.marktplaats.nl :p maar dat zul je wel weten ..

ik heb de ff kan ff niet op de naam komen , die groen / blauw / bruine kleuren echt mega vet !! ben er ook nog steeds usper blij mee!! en ja iedere wagen heeft wel wat ..

onze zoon kan na genoeg bijna helemaal recht op zitten ff strak aan trekken en dat leer je vanzelf!!!
    en dat ie breed is maakt het soms ook wel fijn want hoeveel mensen je nog even voorbij willen en omdat hij zo breed is gaat dat niet hahahah!!!

veel plezier ermee

13. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    ik gebruik 'm al even niet meer. Mijn dochter die erg laat kon zitten wilde echt alleen nog maar zitten en niet meer hangen in de Quinny. Dus toen enkel om de heupjes vast, en dan zat ze zelf los in de wagen. Verre van ideaal. Ze slingerde heen en weer bij hobbels ed.
    Heb nu een maclaren gekocht als buggy en de Quinny komt weer tevoorshijn voor ons tweede kindje.

Vond 'm verder niet fijn inklappen met buggyzitje erin en een zwaar ding.
    De breedte valt wel mee, maar in de smallere kassa-doorgangen moet ik 1 kant optillen om erdoor te gaan.
    Al met al vind ik het geen aanrader.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vindt het een supper wagen nog steeds. hij rijd heerlijk is met 1 hand te bedien op de kruitvat na door de troep en op wat voor maniier hun vloer is daar draait het voor wiel steeds vast.

heb nog nooit gehad dat ik niet door de kassa kon. hij is ook niet heel groot in de kofer pak. ja groot zijn ze allemaal maar deze iets minder door dat het zitje er gewoon op lbijft en niet zoals bij vele je deze er af moet halen en daar door twee dingen in je koferpak hebt.

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oohhh, bedoel je de Quinny Speedi SX in de Pappilon (ofzo) kleur..
    Als je die bedoelt...die is inderdaad super mooi!
    Ik wilde de mijne bijna inruilen voor de kleur pappilon, zo mooi!

Deel Deze Pagina