Bamboozle of bumGenius?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Josien, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

Wij hebben steeds gezegd voor de Bamboozle luiers te gaan, maar beginnen nu te twijfelen aan de bumGenius. Zijn er hier mensen die ervaring met beide wasbare luiers hebben en die hun ervaringen met me willen delen?

Groetjes,
    Josien

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jah ik heb bumgenius en Bamboozles... ik vnd ze beide fijn in gebruik... de bumgenius is een pocket-al-in-one en je hoeft er dus geen overbroekje overheen te doen, erg makkelijk... maar mijn zoontje is nu 8 kg en merk dat hij toch steeds krapper gaat zitten... van totbots hebben ze ook al in onze luiers, voor een volgend kindje wil k die gaan gebruiken... want ik vind zelf de bamboozles fijner in gebruik ;)

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Okay... mijn eigen gevoel zegt ook Bamboozle, maar ja... als je een keuze maakt zit je er ook lichtelijk aan vast ;). Althans... ik wil graag gaan voor zo'n compleet pakket voor een hele luierperiode. Dat is best prijzig dus zomaar een overstap maken naar een andere luier vind ik toch wel moeilijk.

Dus vandaar hier mijn vraag aan jullie: de ervaringsexperts ;).

Het luierpakket dat ik gezien heb omvat de Bamboozle luier met de Tots Wrap overbroekjes. Ik moet alleen nog kiezen tussen klittenband of drukknoopjes. Geen idee wat daar het beste in is. Het lijkt me dat je de klittenbandversie wat makkelijker af kan stellen, maar aan de andere kant is het met wassen wellicht wel wat lastiger... Ideeën?

Groetjes,
    Josien

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  5. judith073

judith073 Lid

11 nov 2008
    39
    0
    0
    Ik zou geloof ik zelf niet zo snel een heel pakket kopen voor de hele luierperiode. Het is ook erg afhankelijk van de bouw van je kindje. Ik heb bij mijn eerste indisposables gebruikt en was daar erg tevreden over. Voor deze baby heb ik een stapeltje tweedehands indisposables gekocht Zo kan ik goeg bekijken of de pasvorm weer zo perfect is en dan kan ik later in grotere maten zelf aanschaffen.

Ik vind zelf klittenbandluiers erg makkelijk. Lijkt mij persoonlijk handiger dan met snaps of drukknopen.
    Is er niet een mogelijkheid om eerst een paar luiers te proberen en dan een heel pakket te kopen?

En kijk ook goed naar hoe je de luiers wilt gaan droger (rekje of droger) en dan naar de droogtijd van de luiers. Ik wil liever luiers die snel droog zijn, dat scheelt in aanschaf (je hebt er minder nodig) en in geduld (ik heb een hekel om te wachten ;) )

Succes met je keuze!
    groetjes Judith073
    36 weken zwanger van nr 2

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik denk dat ik inderdaad eens een consulente ga bellen, al zitten er hier dichtbij niet echt iemand... jammer!

Maar het gaat toch om een hele aanschaf, dus ik wil mezelf wel eerst goed voorlichten (al lees ik wel overal hele positieve verhalen over de Bamboozle, dat is dan wel weer geruststellend).

Oh ja, de droogtijd maakt mij niet zo heel erg veel uit... Ik ken mijn man goed genoeg om te weten dat ie het liefst 100 luiers heeft liggen dan dat ie er 1 tekort heeft. Hahahaha... beetje neurotisch, maar toch ;).

Groetjes en bedankt,
    Josien

Deel Deze Pagina