Niet wilen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door -, 31 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb even wat raad nodig en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een zoontje van 4 weken en die is sinds 5 dagen overdag wakker. Wil gewoon niet slapen. Wordt wakker rond 11 uur en gaat pas weer slapen rond een uur of acht. We leggen hem wel in bed, maar gaat gewoon huilen. De eerste dag had ik muziek bij hem aan gezet en toen ging hij wel slapen, maar voor de rest helpt niets.

We laten hem huilen en gaan dan om de 5 minuten bij hem kijken. Geven zijn speen weer en troosten hem even, maar halen hem niet uit bed.

Wie heeft er raad voor ons? Alvast bedankt!

LIefs Nathasja

2. Dop07

Dop07 Bekend lid

Misschien toch even kijken of hij wel slaapt als hij wat dichter bij jullie is? Op de arm of in de draagdoek...
    zo'n jonge baby kan je nog niet verwennen.. ik ben erg voor geborgenheid dicht bij mama/papa als ze nog zo klein zijn...

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Me2, sluit me bij Nienke aan. Een pasgeboren baby huilt ook als hij geborgen heid nodig heeft dus..

4. Niet meer actief

Dat snap ik, maar hij huilt ook als ie bij 1 van ons ligt. Dus dat is het niet.

Maar hartstikke bedankt voor het mee denken.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar zelfs áls ie bij jou of je partner huilt, is dat voor hem 'lekkerder' als moederziel alleen in zn bedje.. Kleine baby's huilen niet voor niks en willen dan 'geborgenheid'. Succes iig, ik heb geen oplossing helaas.. Misschien een vraag voor de kraamverzorgende hier?

6. Loewiese

Loewiese Actief lid

15 okt 2006
    124
    4
    18
    Lastig... Toen ik nog borstvoeding gaf hadden wij dit ook, ze sliep overdag vaak nog maar 1x, maar het was wel duidelijk dat ze heel erg moe was. Bij ons was waarschijnlijk het probleem dat de borstvoeding te lang duurde (uur per keer) en dat ze te moe was om te drinken en te hongerig om te slapen.
    Eenmaal aan de fles zijn we de regelmaat-methode gaan doen, dus naar bed brengen als ze moe wordt (vaak al na een uur ofzo) en wakker in bed leggen. Inslapen kost namelijk ook energie, als ze te moe zijn kunnen ze niet meer inslapen. De eerste dagen wel een beetje huilen in bed, maar tegenwoordig gaat ze zonder een kik braaf slapen. Echt een opluchting.
    Maar ik heb ook vrienden die hun kinderen de hele dag in een draagdoek dragen, het verschilt per kind natuurlijk.
    Succes!

7. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    dit herken ik, mijn zoontje drinkt per keer 2 borsten x 20 min en wil daarna niet gaan slapen. En ik maak er zelf 20 min van, anders blijft hij eraan hangen. ben je om deze reden overgestapt naar fv? ik voed m nu af en toe bij en vaak gaat hij dan wel slapen. vind het ook zooo moeilijk.

8. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Wij hebben het ook heel erg met ons dochtertje, Om half 7 s' ochtends krijgt ze de fles en slaapt ze door tot 10:30 dan krijgt ze weer een fles. Na die fles is ze heel de dag wakker en slaapt ze pas rond een uur of 23:00 ook huilt ze dan vaak op zo'n dag. Nu ben ik vandaag naar het consultatiebureau gegaan en heb ik haar laten onderzoeken want misshien was er iets mis. Wat er uit is gekomen is dat ons dochtertje buikkrampjes heeft en dus daarom niet door kan slapen, ze wordt iedere keer wakker gemaakt door de pijn. Nu neem ik haar in me armen en wacht ik tot ze goed slaapt in me armen en dan leg ik haar in haar eigen bedje. En sinds vandaag slaapt ze als een roosje ze lag al om 21:00 in haar bedje. Ook wij hebben haar laten huilen maar dat werdt alleen maar erger en wij wisten ook niet waar ze last van had. Nu ik het weet , weet ik waarom ze niet slaapt en zoveel huilt. Dus als ze nu huilt neem ik haar bij me en wacht ik tot ze echt goed slaapt. (Misshien heeft jullie kindje ook echt last van buikkrampen) misschien even naar laten kijken voor de zekerheid)

Heel veel sucses meid.

9. Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb de kraamverpleegster van het forum het ook gevraagd. Die geeft aan hem wat langer te laten huilen.

Hij heeft alleen last van krampjes in de avond.( gelukkig, want dat vind ik echt zielig) Ik zal de diverse tips uitprobren.

Meer tips zijn zeker welkom.

Liefs Nathasja

10. Niet meer actief

ik had dat ook. ze wou overdag nooit alleen slapen en kon haar nooit wakker wegleggen. en ineens sinds 3 dagen gaat het super. ik kan haar savonds rond half 9 wakker leggen en overdag kan ik haar nu ook 1x wakker wegleggen zoals vandaag van 14.00 tot 16.30. helemaal uit haar zelf. ik heb er niks voor hoeven doen :D

11. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Nah, langer laten huilen? :confused:
    Wat een rare tip echt waar. Je kindje heeft 9 maanden bij jou gezeten, heeft je geluiden gehoord heeft alles met jou gedaan en nu moet hij eenmaal geboren maar meteen alleen boven in een bedje liggen op een stil kamertje?
    Je kindje is 4 weken oud.
    Het is volkomen normaal gedrag wat je kindje vertoont ookal zullen veel ouders het waarschijnlijk ontkennen als je het met ze bespreekt.
    Je kindje wil warme en geborgenheid en de meeste kindjes vinden die niet alleen in een bedje. Die van jou dus blijkbaar ook niet.
    Mijn 2 kinderen hadden me ook hard nodig de eerste weken van hun leventje.
    Een babietje huilt niet voor niks, het heeft geen ander communicatie middel dan huilen. Vraag jezelf eens af wat het met een kindje zou kunnen doen als je je hem zo lang laat huilen (5 minuten is voor ons misschien niet lang, maar kinderen hebben een ander tijdsbesef)
    Stel je staat in een vreemd land en spreekt de taal niet, maar je moet heel dringend iets hebben zeg drinken, de vraagt het mensen maar iedereen negeert je want je spreekt niet hun taal. Hoe zou jij je dan voelen?

Mijn tip voor jou is, wikkel je kindje lekker in een warme doek en ga lekker met hem op de bank ztten of zo, zodat hij het vertrouwen krijgt dat jullie er altijd voor hem zijn. Je zult zien dat hij dan gaat slapen, misschien niet meteen, hij moet eerst weer ervaren dat je hem niet alleen laat. En als hij rond de 10 a 12 weken is gaat het slapen in zijn bedje vanzelf al weer beter.

Je zou ook kunnen denken aan inbakeren, of gewoon voorseplbaarheid en regelmaat voor je kindje zonder inbakeren. Misschien kun je je daar ook eens inverdiepen, het schijnt veel kinderen te helpen.

Groetjes
    Yvonne mv 2 meisjes

12. Eylem25

Eylem25 Lid

1 jun 2007
    13
    0
    0
    Mijn dochtertje wilde ook niet in haar bedje slapen zowel overdag als in de avond waren een ramp.
    Mijn zus heeft mij toen de regelmaat regel uitgelegd en deze heb ik gelijk toegepast, ze was toen 14 weken.
    Dan hielp perfect, er schijnen boekjes over te zijn.

Deel Deze Pagina