Ilias heeft al een week op zijn stuitje een vuurrood plekje met witte puntjes. Het lijkt of het velletje er af is. Ik smeer er bepanthen op maar het wordt niet erger maar ook niet beter. Wat kan ik er aan doen?
Inotiol? Dat legt er een laag op waar er geen urine of stoelgang door kan en is nog genezend en verzorgend ook
Gebruik je vochtige doekjes? Ik ben daar nml mee gestopt omdat Fynn daar juist luieruitslag van kreeg. Nu maak ik em schoon met warm water en een washandje en daarna goed droogdeppen. Sindsdien geen last meer.
Misschien een schimmelinfectie? Dan moet je ff langs de huisarts en krijg je een zalfje. Gewone luieruitslag was met bephanten altijd zo over, ging het niet over dan had mn dochter een schimmeltje te pakken.
Ik maakte zijn billetjes droog nadat ik ze had schoongemaakt met billendoekjes en dan nog sudocreme op en hier nog geen luier uitslag! wel als er tandjes aankomen hoor!
Ik gebruik vochtige doekjes, verschillende luiers, maar Astrid heeft nog nooit uitslag gehad. Als er tandjesluiers waren, smeerde ik de ene luier met vaseline en de volgende met sudo! Tijdig verschonen van de luier is natuurlijk ook belangrijk en zeker weten dat het uitslag is. Misschien is het wel een smetplekje..
haha.. ehm tandjesluiers zijn poepluiers die zuur en waterig zijn. Deze ruikt duidelijk anders dan de normal poepluiers en deze moet je echt meteen verschonen, want dit bijt echt in het huidje. Ook hier is het zo dat niet alle kids daar last van hebben.
Misschien een domme vraag hoor maar krijgen ze die dan wanneer de tandjes doorkomen of heeft het daar niks mee te maken
Astrid krijgt ze wanneer ze inderdaad tandjes krijgt, dus vlak voor het doorbreken! En dan vaak maar 1 of 2 dgn en dan is het tandje door!