Quinny zap buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Over de wandelwagen-inzet: scheef = gewoon echt scheef! Echt onderuit gezakt, bandjes zijn niet te stellen, voelen strak aan, alles zit dubbelgevouwen, ligstand is er nauwelijks. Voor de ligstand moet ik bandjes verstellen, het gaat niet met een knopje/klik. De voetenzak is los en van hard materiaal, ze verdwijnt in de zak! Ze kan echt niks zien.
    Ik weet echt geen merk te noemen. Is wel van een winkel die goed bekend staat, maar hij staat niet meer op de site.
    Ik wil niet meer over de inzet discusiëren, ik wil tzt een mooie, stevige goede buggy.

Welke buggy's zijn nog meer 'goed' bekend qua merk?

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou kijken naar de nuna pepp dan of een mclaren techno xt die schijnt ook erg goed te zijn.

Bij beide zitten geloof ik vering in de wielen etc en is vanaf 0 mnd te gebruiken.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lees toch vaak genoeg dat een kindje goedzit;)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben onze wandelwagen geruild met zwager en schoonzus, omdat die geen kinderwagen hadden, maar de quinny is eigenlijk nog te groot voor Caitlyn, (tegen de 9 kilo, 75 cm). Ze gaat er erg in hangen en ik pak daarom momenteel gewoon vaak de draagdoek. Heb een klein beetje spijt van de ruil, maar hopelijk wordt het nu snel koel genoeg voor de voetenzak erin, dat ze wat meer stevigheid heeft.
    Ze zit hier momenteel nog beter in de goedkope vlinderbuggy die we al hadden, dan in de zapp, omdat ze in de vlinderbuggy wat wegzakt in de rugleuning die soepel is, en dan wel recht blijft zitten... De zapp heeft echt een hele stevige rechte leuning en daarin gaat ze dus echt heel enorm hangen :(

Ik lees hier op ZP ook af en toe over buggy's die plat kunnen. Zou daar dus eerder voor gaan met zo'n kleintje!

5. raspberry

Hij rijdt idd wel heel fijn.
    Dingen eraan hangen is een drama en ik mis een bagagenetje onderin ook erg... :(

6. raspberry

Hier heeft onze dame geen last van de harde wielen. Niet in de zapp en niet in de echte wandelwagen bij opa en oma. Dat maakt ze echt niet uit.
    Hobbelen met de fiets over tegels enzo? Maakt mij echt niets uit en onze oudste gaat helemaal uit haar dak als ik hier in de stad over de hobbelige straatjes fiets.... :)
    Denk dus dat je je persoonlijke beleving even los moet koppelen van wat in het algemeen wel of niet OK is ;)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou iig kijken naar een buggy die in ligstand kan. Ze is 9 maanden dus zal nog regelmatig in slaap vallen. Gewone zapp is dan echt 3x niks.
    Mijn dametje van 2,5 jaar valt nog regelmatig in de wagen in slaap. Ben blij dat er een ligstand op de wagen zit. Zonder hangt ze er echt als een lappenpop bij.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Die bagagenetjes zijn gewoon los te koop hoor. Kan alleen niet veel in.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Het lijkt mij niet ok dat je hoofd continu trilt. Maar goed ik wil het beste en meest comfortabele voor mijn kind. En dat een ander zn kind lekker wilt laten trillen zal mij een worst wezen ;)

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ik heb dan wel de zapp xtra, maar mijn dochter zit altijd in de zit stand.. Als ik d'r laat liggen gaat ze alsnog zitten dus heeft weinig nut :p

Wbt slapen in de buggy, dat gebeurt hier bijna nooit meer... Buggy=buiten=veel te interessant :D

11. kwebbel86

Je hebt het nu al een paar keer gehad over het trillen en dat het niet OK is, zelfs al geven mede-forummers en mede-gebruikers aan dat het voor hun kind of niet van toepassing is OF dat het per kind verschillend is.
    Ik ben nu toch echt wel benieuwd waarom jij blijkbaar als een van de weinige die ervaring heeft (overigens is dit bedoelt zonder je af te katten) :)

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Waarschijnlijk ligt het aan de stad waar ik woon ;)

Werkelijk elk kind hangt in een buggy!
    En de straten hier zijn overal ongelijk tegels hier en daar als op de dam. Buggys van andere die ik heb voort geduwd mijn armen trillen gewoon mee met die buggy. Ik heb gewoon echt een hekel aan buggys :p

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    En ik vond dat trille trouwens vroeger ook geweldig vooral als ik aaaaa zei en mn stem mee trilde. Maar zolang als ik me herinner krijg ik koppijn. Ik zal waarschijnlijk wel heel onstabiel in elkaar zitten maar voor MIJN kind lijkt het me ook niet prettig hoe geweldig leuk dat getril ook kan zijn.
    En wat ik mijn kind niet wil aan doen wil ik eigenlijk ook een ander kind niet aan doen. Maar het moet me niks kunnen schelen of een kind niet lekker zit of weet ik wat :p.

Bij deze geef ik dus alleen het advies kijk evt naar een buggy met vering/dempers. Wil je alleen voor de mooiheid een buggy kopen. Dan zou ik inderdaad de quinny kopen ;)

14. raspberry

Maar dan blijf je er dus van uit gaan dat een kind niet lekker zit. Terwijl een aantal moeders hier toch aangeven dat er voor hun kind geen probleem is, (en geloof me: mijn dochter laat echt van zich horen als er iets is wat 'r niet zint, maar trillend in de buggy maakt 'r niet uit).

Lijkt me prima om er van uit te gaan dat het voor jouw kind niet zo comfortabel is, als het dat voor jou ook niet was, maar nogmaals: dat geldt echt niet voor elk kind, dus laat termen als 'aandoen' enzo gewoon achterwege. Want op deze manier komt het wel een beetje over alsof andere moeders hun kind van alles en nog wat aan ergs aandoen door ze in een buggy met harde wielen te zetten, (niet dat ik me aangesproken voel, maar je toon stoort me toch wat).

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

+1 vreselijk ding!

16. kwebbel86

We zijn toch maar ff in de winkel geweest en hebben allerlei buggy's getest. o.a. dus ook de quinny zapp xtra en ik moet zeggen dat de buggy toch wel ideaal lijkt. Kan in ligstand (helaas niet in 1x in elkaar, dat kan de gewone zapp dus wel)
    We hebben de Nuna bekeken en de Koelstra. Verdere merken zagen er niet echt comfortabel uit. En met comfortabel bedoel ik dan: dat ze lekker zit en ligt. Ze is natuurlijk ook nog maar 9 maanden, ze doet waarschijnlijk nog wel een keer een dutje als we aan het wandelen zijn. Ligstand is voor mij dus een pré. We hebben nu nog ff gekeken en gaan nog ff discussiëren :D

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Hier goede ervaring met de quinny zapp maar wel pas rond 12 mnd gekocht, ligstand hoefde voor ons niet meer. Mijn kind hing altijd in de maxicosi mura wandelwagen terwijl je daar zulke goede verhalen over leest...ze wilde er altijd na 10 minuten uit en altijd gehuil. Die wagen matchte op 1 of andere manier niet met haar..In de zapp zat ze superrecht, als een koningin en eindelijk geen gemekker meer ;)

En tuurlijk is een buggy minder comfi dan de wandelwagen qua banden maar wij gingen geen hele stukken wandelen.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bij de zapp kun je onderaan de stof omhoogtrekken he ..l zitten ze weer iets fijner ;)

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben eergisteren ook gekeken naar de Zapp.

Wij willen de buggy alleen omdat we gaan vliegen (hij is dan 7 maanden) en voor de af en toe/even snel momenten.

Ik vond het jammer dat bij de Xtra je meteen weer 2 losse delen hebt (wat dus als bagage moet bij de vliegveld) en voor mij dus het doel als buggy voorbij gaat (op de fiets mee nemen zal dat ook moeilijk(er) gaan?

Én wat ik er ook niet comfortabel uit zag zien is het plateau waarde voeten op moeten, deze zit in een soort V model..lijkt me vervelend zitten.

Koelstra zag ik ook staan en die gaat hem voor ons denk ik worden.
    Wij gaan pas midden november vliegen dus ik wacht zo lang mogelijk zodat ik hem met baby kan testen :).

20. kwebbel86

Dat plateau kan je nog aanpassen, het is een makkelijk systeem. De koelstra leek mij nu niet zo fijn, zo hokkerig, ze loungt echt in die zapp :D

Deel Deze Pagina