Ik vroeg mij af of ik een baby pyama moet kopen of dat je de baby gewoon met kleertjes in bed legt. Ik heb al een beetje rondgekeken naar pyamatjes maar bij veel winkels beginnen ze pas bij maat 68. Bij de hennes hebben ze ook wel baby pyamaatjes maar die zijn uit een stuk met voetjes en dat lijkt me weer zo warm (mijn kindje wordt over 3 weekjes geboren). Is een rompertje met lange mouwen en een lekker zittend broekje niet voldoende?
Volgens mij leggen de meeste ouders hun kleintje in 1e instantie in zijn/haar bedje met de kleertjes die het overdag aan heeft gehad. En dan pas vanaf een maand of 3 echt een pyama'tje aan. Dit in in ieder geval wel hoe ik het van plan ben.
Ik heb bij prenatal wel een kleine pyama voor haar gevonden, zonder voeten eraan en is ook los broekje en shirtje. Maar idd de eerste weken hebben ze overdag toch ook lekker los zittende kleding aan, dus dat kan misschien ook wel goed!
mijn kinderen hebben vanaf dag 1 s'avonds na het badje een pyjama aangekregen of een boxpakje en doe het eigenlijk nog altijd precies zo
met kleertjes aan in bed En pyama.. sam slaapt nog in haar shirt van de dag (of het moet echt ondergesmeerd zitten met eten) ze liggen beide in een slaapzakje
Hier gaat hij in het begin ook gewoon met zijn kleertjes in bed. heb pyamaatjes vanaf maat 62 gekocht.
Lekker makkelijk zittende kleertjes.. ... Ik kwam trouwens 1 pyama tegen in maat 56 en die vond ik zooooooooo schattig kon 'm niet laten liggen als hij/zij 't aan krijgt zie ik dan wel weer..
Ik heb alleen van die "zachte" kleertjes gekocht voor in het begin, dus hier gaat ze ook in slapen. Pas vanaf het moment dat ze de nachten door gaat slapen ga ik haar denk ik een pyama aandoen.
gewoon in z'n eigen kleertjes. Als ze klein zijn kunnen ze zich niet altijd nog goed op temperatuur houden, dus misschien is een romper te weinig, maar dat moet je zelf inschatten. nu draagt ie pas een pyama en een slaapzak, in de winter droeg ie trouwens wel eens een wollen trui in bed
Bij de Hema kan je ook kleine pyamatjes krijgen. Daarvan heb ik er twee in 56 gekocht en verder nog 2 in maat 62. Dus er zijn wel kleine te krijgen. Het voordeel ervan is dat het lekker zacht is om in te slapen. Geen knoopjes, ritsen en dergelijke die in de weg zitten.
onze kleine draagt een pyama truitje maar geen broekje. Ze ligt erg warm onder de denkens. We doen bewust een pyama'tje aan omdat we denken dat ze dat prettiger vindt. Zelf vind ik het ook lekker om voor de nacht iets anders aan te trekken (denk ook dat het goed is voor het nacht en dag ritme).
Ons meisje sliep de eerste paar weken ook in de kleertjes van de dag. Maar nu alweer een tijdje krijgt ze 's avonds om 19 uur net als haar broer een pyama aan: het kondigt aan dat het tijd is om te slapen ( denken wij ) Dan krijgt zij nog even een fles en gaat ze in bed. Wat je ze aan trekt moet je bepalen aan de hand van het kindje en de temperatuur in de kamer... dat is voor iedereen weer anders.
Wij hebben wel pyama's gekocht in kleine maten (bij de prenatal hadden ze er wel een aantal). Maar eigenlijk heeft 'ie bijna altijd z'n kleren van overdag aan, omdat wij voor nu toch alleen maar zachte, lekker zittende kleertjes hebben gekocht.
Ik doe mn beebje straks in de winter een babywinterslaapzakje aan met lange mouwtjes en als ie net geboren is nog een babyzomerslaapzakje met korte mouwtjes maat 50/56, daaronder een rompertje met lange mouwtjes.
afhankelijk van de temperatuur in de kamer: warm: enkel een rompertje en dan zo in zijn zomerslaapzakje gewoon weer: zijn boxpakjes van in de dag
De eerste tijd gewoon de kleertjes: die zijn nog lekker zacht en pyjama-achtig (vind ze zelf niet zo leuk, die maatjes 50, maarja...). Voor als ze in 56 past ga ik pyjamaatjes kopen, maar niet in maat 56: daar is ze zo weer uit, dus ik ga een maatje groter en sla de eerste tijd de mouwtjes en pijpjes wel wat om... In principe moet een rompertje en broekje ook prima zijn, een kruik kan eventueel extra warmte bieden en het ligt er ook maar aan hoe warm de kamer is... Als die wat extra warm is, heb je niet zulke dikke slaapkleertjes nodig...
ik heb bij de zeeman twee pyamatjes gekocht, met voetjes, heb ook een kleine slaapzak, zie wel wat ik ga gebruiken. Bij zeeman heb je van die pakjes, met voetjes, lekker katoen, niet te dik.
Hier slaapt ze altijd in d'r kleertjes van overdag. De Hema heeft wel pyamaatjes in 50/56 en die draagt ze overdag ook gewoon als pakje, zitten zo lekker en is makkelijk met verschonen. Nu ze in maatje 56 past, heeft ze af en toe iets aan van wat 'hardere' stof (ze heeft één tuinbroekje voor 'speciale gelegenheden', ik vind dat de echte leuke kleertjes voor een redelijke prijs, pas vanaf maatje 62 te koop zijn). Als ze die aanheeft krijgt ze wel wat anders aan voor de nacht omdat 't volgens mij niet lekker ligt een hele nacht.