Hoi meiden! Ik ben inmiddels 12 weken zwanger van de kleine en we gaan eind volgend jaar verhuizen naar een nieuwe woning (nieuwbouw). Nu hebben we hier maar 2 slaapkamers (1 voor zoontje en 1 voor ons) dus de baby gaat een aantal maanden bij ons op de kamer. Hebben jullie tips?? Wiegje versus Ledikant (mss pas in het nieuwe huis een ledikant?) Wel of geen commode?? Spulletjes kunnen in de kast en verschonen en aankleden kan ik ook op een aankleedkussen op bed! Ben benieuwd wie er ook een tijd (wegens ruimtegebrek) op de kamer heeft geslapen met een baby!
Kan best hoor. Je raakt er wel aan gewend. Voor hoeveel maanden is het dan. Iets van 8-9? Dan zou ik gaan voor een ledikant als je genoeg plek hebt. Commode is niet perse nodig. Je kan het verschonen op bed doen of bij je zoontje (ik weet niet hoe jong die is) op de commode. Je kan er ook voor kiezen om de baby bij je zoontje op de kamer te leggen.
Hier was het geen ruimtegebrek, maar J. heeft bijna 6 maanden bij ons op de kamer geslapen. Zij sliep in een wiegje (was behoorlijk groot). Wij hadden wel een commode op haar eigen kamertje, vond dat toch wel erg handig. Misschien, als jullie kamer groot genoeg is, een kleine commode (bv. van Ikea) of een ledikantje met commode er op (zo'n plank die je uit en in kan klappen)?
Wij zijn pas ook verhuisd nr een tijdelijke woning en hebben mr 1 slaapkamer. We hebben wel een commode, mr gebruiken die amper. Het is een oud huisje en de woonkamer is een stuk warmer, meestal verschoon ik daar. Het ledikant hebben we opgeslagen met nog meer meubels en de kleine slaapt nu in de wieg. Zo'n houten wieg van Prenatal, is vrij groot!
Wij hebben gelijk een doorgroeibed gekocht, gaat mee tot 5 jaar. Als het nodig was dan kon de baby nog altijd in de kinderwagenbak slapen die dan in het bedje stond. Nu kwam schoonzus toch aanzetten met een mozesmand dus die staat voorlopig in het bedje en de baby slaapt daarin. (mijn man kreeg ineens schrik om zo'n kleine baby in het bedje te leggen) Wij hebben geen commode maar een verschoningstafel op wieltjes. Het aankleed/verschoningskussen kan je wegklappen en daar zit dus een badje onder. Er zitten ook bakjes aan en onder voor de verzorgingsprodukten. De kleertjes die hij nu aankan hebben een plaatsje in onze kast en de lades van mijn nachtkastje. De kleertjes die nog te groot zijn heb ik voorlopig in een pastic opberdoor met deksel onder ons bed. We hebben ook nog een schap opgehangen boven de verzorgingstafel voor de hydrofielen, badcapes en luiers. (heb er altijd een aantal op de plank liggen. dat is handig grijpen in plaats van uit het pak te halen tijdens het verschonen)
Wij hadden geen ruimtegebrek en een eigen kamertje voor onze zoon, maar hij heeft een jaar bij ons op de kamer geslapen! Verschonen deden we de eerste maanden op bed met een celstofincontinentiematrasje (Leuk woord voor galgje) eronder! (Wij vroegen ons in het begin af waarom we een commode hadden gekocht, maar dat bleek later toch wel erg handig op het moment dat hij ging spartelen tijdens het verschonen.) Maar als het past kun je misschien een commode op jullie slaapkamer zetten en daar ook kleertjes in bewaren. Of lades voor onder het bed aanschaffen voor wat extra bergruimte. (Luiers etc.)
daniel heeft 14maanden bij ons geslapen. Eerste schip helemaal geen commode, 2de schip wel commode op slaapkamer. En nu zijn wasmachien+droger de commode (in de badkamer). Nu helaas helemaal geen plek op onze slaapkamer. Lydia heeft 4nachten in de wagenbak bij ons gelegen maar was niks hangt van de grootte van je kamer af wat handig is
Onze jongste slaapt bij ons op de slaapkamer in zijn ledikant. Het is wel een grote slaapkamer dus er staat ook een kast + commode voor hem bij, dat gaat prima qua ruimte. We hebben geen enkele last van hem bij het slapen - en hij ook niet van ons. Sterker nog, onze kleuter komt ook nog iedere nacht aanwandelen en kruipt er dan bij... Dat merken we niet eens: pas tegen de ochtend ligt hij er plotseling weer Met andere woorden: wij slapen zelfs met zijn vieren in één kamer (papa, mama, baby van 4 maanden en kleuter van 4 jaar). Mijn vriendinnen grapten al dat we dus - zelfs in ons kleine appartement - gewoon een slaapkamer over hebben Succes!
Hier komt de baby waarschijnlijk ook bij ons op de slaapkamer tot we mogen verhuizen (afh. van de woningbouw). We hebben geen andere ruimte, dus het moet maar. De baby gaat in een ledikant en ik wil een kleine commode/ladenkast erbij zetten (maar onze slaapkamer is vrij ruim). Die kast kan dan straks gewoon meeverhuizen. Op bed verschonen kost me mijn rug, dat ga ik niet doen en 's nachts kan ik niet bij mijn dochtertje op de commode verschonen want dan wordt ze wakker.
Hier ook voorlopig de baby bij ons op de kamer. Ons huis staat te koop, maar ja met de huidige huizenmarkt schiet dat niet echt op. Nu heeft ons zoontje ook tot een half jaar bij ons in de wieg geslapen en dat ging prima. Ik heb in onze kast 2 planken vrijgemaakt voor kleertjes voor de baby en koop nog een extra aankleedkussen, omdat ik de commode niet kan gebruiken als ons zoontje ligt te slapen.
Een stokke wiegje is erg handig, mobiel en kan meergroeien tot junior bed. plus als je geen drempels hebt erg makkelijk mee te nemen naar een andere kamer. voor deur breedte moet je even op hun site kijken.