Hallo allemaal, Mijn zoontje van 9.5 maand krijgt al vanaf dat hij 2 maanden is ranitidiner. We hebben dit is uiteindelijk nu 2x 2ml per dag geworden. we hebben met 5 maanden al eerder afgebouwt, maar toen ging het helaas niet goed. We mogen van de dokter nu 2x 1ml geven.. Dit doen we nu 3 dagen, en opzich gaat het redelijk goed. De eerste dag rook hij erg zuur en had hij een klein beetje warme maal uitgespuugd. Vannacht heeft ie dus ze halve bord macaroni uitgespuugd en rook het heel zuur... Heeft iemand dit ook gehad met afbouwen? moet het lichaampje ook even wennen met minder medicijn? of moet ik gelijk stoppen met afbouwen? Ik wilde het een week de tijd geven ongeveer. Hopelijk kan iemand mij tips geven of een ervaringsverhaal. Groetjes!!
Hier was het echt 3 week afbouwen op advies kinderarts. Ze gaven ook aan dat wanneer je afbouwt het lichaam eerst gaat over produceren van maagzuur. Was hier ook ze begon ineens mondjes terug te geven. Na 3 week was het goed.
Jaa.. nou hier heeft assistente gewoon het een en ander gezegt. eerst 2x 1 ml en als dat goed gaat 1x 1ml... maar hij heeft net ze hele fruithap weer uitgekotst. lijkt niet echt op een mondje terug. anders moet ik maar weer bellen
Wij hebben het destijds meermaals geprobeerd, maar pas na een jaar konden we echt stoppen. Overigens is ranitidine zodanig afhankelijk van gewicht, dat je- wanneer je niet meer ophoogt - gaandeweg de facto afbouwt omdat de dosis steeds lager wordt in verhouding tot het gewicht.
Jaa we wachten het nog een paar dagen af... en het heeft inderdaad met gewicht te maken... als het afbouwen niet gaat houden we het anders gewoon op 2ml... kijken of het dan beter gaat. 2ml mocht hij trouwens toen hij volgens mij 8 kilo woog.. hij weegt nu 9265