Ik ben opzoek naar zo'n luier emmer die goed geurdicht is. Voorheen gebruikte ik wasbare luiers maar heb net de overstap gemaakt naar wegwerp. Ik doe de poepluiers in een gesloten plastic zakje en in een pedaal emmertje. Alleen ruik ik het nu al als er een paar luiers van vandaag, in plastic zakjes op de kamer liggen. Het liefst een die niet erg prijzig is. En heb je voor die emmer aparte zakken nodig, of gewoon pedaalemmerzakken? Ik heb in een mama cafe weleens zo'n luier emmer gebruikt die na elke luier goed afsluit, en bij een kennis een keer zo een die elke luier per stuk verpakt.
Wat helemaal gratis is = de poepluier meteen in de container brengen . Wij gebruiken helemaal geen luier-emmer..
Hier gooi ik ze vanaf het begin af aan al gewoon in de keuken in de pedaalemmer, gewoon in een geurzakje van de Wibra. S'avonds gaat de zak weg naar de afvalcontainer.
Wij hebben gewoon een simpele emmer met deksel van bebe-jou. De poepluiers gooi ik gelijk in de vuilnisbak buiten. De luieremmer wordt verder 1x per dag geleegd in de vuilnisbak.
Wij hebben de luieremmer van Sangenic en Korbell. En die van Korbell vind ik echt super. Jammer dat ik die niet ben tegengekomen bij onze eerste... Handig in gebruik, betaalbare navullingen die heel lang meegaan, etc. En later ook als gewone vuilnisemmer te gebruiken.
Die van de hema is geweldig! Je ruikt niets van de poepluiers, je kan er veel luiers in kwijt en het staat netjes subtiel naast de commode
Mij lijkt de Diaperchamp ideaal. Daar kunnen gewone afvalzakken in en schijnen echt goed geurvrij te zijn.
Ik heb de Diaperchamp aan mijn ouders gevraagd. Ik heb er veel positieve reacties over gelezen/gehoord en er kunnen inderdaad gewone vuilniszakken in. We wonen 3 hoog zonder lift en de kleine moet de eerste maanden bij ons op de kamer voordat we ons nieuwe huis kunnen betrekken dus ik wil echt niks ruiken. Daarbij is het ook nog eens zo dat onze ondergrondse vuilcontainer buiten 200 meter verderop staat.
Hema en Korbell, fijn, die ga ik bekijken! Diaper champ, ook een optie... Geurzakjes etc dat gebruik ik nu dus, maar dat bevalt niet, en met een 2e kindje in het vooruitzicht wil ik gewoon een fijne luier emmer boven
Ik heb een sangenic luieremmer, waar je speciale luiercassettes voor moet kopen. Die cassettes zijn prijzig en niet te koop in de supermarkt, dat is wel echt een nadeel. En de emmer zelf gaat op den duur wel stinken, maar zodra je 'm dichtdoet, ruik je er niets van. Op zich ben ik er dus wel blij mee, maar voor wie op de centen moet letten is het geen echte aanrader.
Wij hebben de diaperchamp.. In het begin deed ie het goed! Alleen nu stinkt hij meteen! Zelfs als ik ze in zakjes doe en daarna in de daiperchamp.. Ik doe de zakken er goed in daar ligt het niet aan. Geen aanrader dus!
Ik heb ook die van sanergic en idd de cassettes zijn erg prijzig. Heb hem toen in een aanbieding bij babydump gekocht met 3 cassettes erbij. Ik heb hem met name de eerste weken gebruikt voor alles en daarna alleen voor de poepluiers. De plasluiers ruik je nl helemaal niet zo erg. Ik had er genoeg aan met die 3 (+1 bij de emmer) cassettes. Nu voor nummer 2 heb ik nog 3 cassettes op voorraad die ik toen extra gekocht had.
Wij hebben even een luieremmer gebruikt (Sanergic) maar ik vind het toch een stuk makkelijker om na iedere verschoning de luier in de pedaalemmer in de keuken te gooien. De echte poepluiers verpak ik apart in een zakje en gaan asap de vuilnisbak in.
Gewoon zo'n emmer met deksel van de bebejou. Valt wel mee met de stank. Zitten wel aparte zakken in omdat ze hier in het dorp luiers apart inzamelen voor recycling.
om eerlijk te zijn vind ik het sowieso goor om zo'n ding op de babykamer of slaapkamer te hebben staan.. Of het nou goed afsluit of niet, weg met die luiers.