jarloezie ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jmm, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi moeders,

heb nu nog 1 kindje en in de toekomst een 2e , maar zit er erg mee dat ik mijn eerste te kort ga doen , of dat ze zich achtergesteld gaat voelen, jarloers wordt enzovoorts dat vindt ik zielig !

Hoe deden jullie dat met een tweede , hoe gingen of gaan jullie daarmee om?
    eentje heb ik gelezen, dat je tegen je schoonouders bijv zegt, willen jullie eerst de oudste even gedag zeggen en dan die kleine dat vondt ik wel een goede opzich!

Graag wat ideeetjes van jullie , hoe jullie daarmee omgaan als je een tweede hebt , zou ik heel fijn vinden gr jmm

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Proberen je aandacht goed te verdelen en allebei evenveel complimenten geven werkt hier erg goed. Maar jaloezie komt altijd wel even om de hoek kijken, hier was het toen Lisa net kon zitten. Uit jaloezie duwde Eva Lisa regelmatig om. Maar dat is ook het enige geweest, Eva is altijd erg blij met haar zusje geweest en Lisa is ook dol op Eva.

Jaloers worden is niet zielig, het hoort erbij en daar moet je kindje mee leren omgaan en dat komt echt goed! Ik heb het ook wel eens zielig gevonden hoor voor Eva, zeker toen Lisa veel aandacht nodig had ivm haar reflux. Maar al met al is het vooral leuk om een zusje (of broertje ;)) te hebben.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb gewoon mijn gevoel gevolgd en niet te veel nagedacht...komt vanzelf wel goed...ik denk dat je het gewoon moet aankijken en dan zie je wel of je je kindje misschien meer moet gaan betrekken of juist niet.

Dit is ook erg verschillend voor elk kindje hoe ze hier mee omgaan....maar vooral zelf niet te druk over maken hoor...

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Gewoon doen hoe je anders tegen de oudste doet. En ja, ze moeten nu leren om te wachten, maar dat gaat van lieverlee beter. Ik zou er neit te veel aandacht aan besteden.

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

tja je kunt het ook van de andere kant bekijken.
    de jongste krijgt namelijk nooit de onverdeelde aandacht die de oudste heeft gehad.
    ja de oudste moet nu leren wachten.maar ik heb niet echt gevoel er 1 tekort te doen.
    dat visite eerst de oudste aandacht gaf hebben wij ook gedaan.
    maar heb eigenlijk nog geen jaloezie gezien.

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jaloezie is er altijd wel tussen broertjes/zusjes... moeten ze mee leren omgaan toch... is niks mis mee is een menselijk gevoel dat bij ieder anders werkt.

Ik heb zelf 2 dochters van 2 en 3 jr oud.... zelf merk ik er weinig van hoor.. ze spelen leuk met elkaar... ze krijgen beide evenveel aandacht.... ook apart van elkaar. de ene keer neem ik er 1 mee ergens heen en blijft de ander thuis bij papa, en de andere keer is dat andersom... vinden ze soms niet leuk maar tja.... :p denk niet dat je er zo moeilijk over moet gaan denken nu je nog nieteens zwanger bent van een tweede kindje... het loopt allemaal wel los hoor! iedereen houd evenveel van al hun kinderen alleen hebben ze verschillende karaktertjes en ga je soms anders om met de een als met de ander omdat dat nou eenmaal het beste werkt bij je kind....

7. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    tja dank jullie wel voor het meedenken, tja zal er niet teveel bij nadenken , het loopt we los denk ik , en ja vondt ik wel een leuke opmerking dat het leuk is voor die andere om een zusje of broertje te hebben , die gedachte moet ik vasthouden !

woe de eggo van 2 uur we willen nu wel weten wat het wordt , maar ik verklap het nog niet hoor als we het weten en tja het blijft uiteindelijk toch altijd een verrassiing , ken namelijk iemand waar een jongetjes zei en werd een meisje dus zie het evengoed wel , hihi gr jmm

8. Alita

Alita Niet meer actief

veel plezier dalijk!!@

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ohh ik zie dat je al zwanger bent..... verkeerd gelezen... :p

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dit is ook mijn antwoord

11. Alita

Alita Niet meer actief

:D....

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou eerst gewoon even afwachten hoe de oudste gaat reageren op het moment dat kleine brus er daadwerkelijk is: sommige kids reageren heel jaloers, andere juist totaal niet, dus ik zou echt denken: komt tijd, komt raad! Niet te krampachtig mee omgaan, helpt iin ieder geval! ;)

Deel Deze Pagina