Baby galbulten/netelroos

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bloezem, Jan 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloezem

Bloezem Actief lid

Jul 22, 2012
    444
    37
    28
    Female
    Utrecht
    Hey,

Ik hoop dat mensen dit lezen en herkennen. Me misschien gerust kunnen stellen of gewoon kunnen zeggen 'Ik snap wat je bedoelt en wat dit met je kan doen'

Mijn zoontje heeft vanaf 2,5 maanden oud last van rode vlekken/vlekjes, het ligt eraan. Het verplaatst zich dagelijks. Het vestigt zich op zijn armen en benen. Ook wel op zijn buik, gezicht en rug maar zijn armen en benen is echt de topper. Het is dan opeens zo erg dat je amper huid meer ziet en dan opeens weer een stuk minder.
    HA had geen flauw idee en we zijn naar het ziekenhuis gestuurd, twee keer terug moeten komen tot de laatste keer de artsen in hun discussie besloten het beestje netelroos/galbulten te noemen. Vlak hierna trok het weg. Dit was op 4,5 maanden. Twee maanden gerommeld dus.

Tot nu kwamen er af en toe wat vlekjes maar die trokken snel weer weg. Nu twee dag geleden begon het weer en met de dag word het erger. Zijn benen zitten weer helemaal onder.
    We dachten eerst een allergie voor rood fruit (zit in de familie) ik geef borstvoeding dus sinds hij 4 maanden was (hij is inmiddels 8 maanden) is dat allemaal verbannen uit mijn eet en drink gewoontes.

Blijkbaar is dat het niet dus.
    Kent iemand dit? Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Als het zo erg is heeft hij er ook echt behoorlijk last van. Ik wil hem helpen maar weet niet hoe. Radeloos word ik ervan..

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ja ik herken het en ook dat artsen niet weten wat dat is.
    Hier dan niet zo erg was alleen bij spanning of als ze dronk. Toen ze klaar was ging gelijk weg. Ze had dat van geboorte niet altijd en plekken overaal ook gezicht

Artsen noemden het ook netelroos bij extreem gevoelige huid.

Wel moet ik melden dat ze sinds ze 13mnd is erge eczeem heeft en ook dus extreem gevoelige huid: muggenbult blijft 2-3mnd zitten, littekens in huid kleur verschil na hvm ziekte. Wel gevaccineerd tegen waterpokken gelukkig dus dat weet ik niet maar het huid vlamt zich erg op bij kleine verkoudheid, spanning, hoesten, koorts, winter etc

3. Bloezem

Bloezem Actief lid

Jul 22, 2012
    444
    37
    28
    Female
    Utrecht
    Bedankt voor je reactie!

Wat sneu zeg, je gaat je echt de raapstelen dingen in je hoofd halen als de artsen twijfelen.. Eczeem is wel heel naar, zit dat ook bij jullie in de familie? Bij ons totaal niet namelijk maar ja dan kan hij altijd nog de eerste worden die het krijgt vermoed ik.

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Het zit hier indd in familie.
    Maar ik weet niet of dat netelroos verband heeft met eczeem zelf.
    Het is meer volgens artsen door extreem gevoelige huid.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Heb je wel een gedacht aan een koemelkeiwit allergie?

Als een of beide ouders een allergie hebben is de kans groot op koemelk allergie. En ik heb ook eerder gehoord dat kindjes galbulten kregen door een allergische reactie. Ook soja, tomaat, kippenei staan erom bekend.

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Hier ook en het was van koemelk. Toen over op pepti en later op neocate. Nu is ze eroverheen gegroeid.

7. elisabett

elisabett Actief lid

May 23, 2011
    185
    1
    0
    Hoi!

Mijn man kreeg vroeger ook galbulten, er is toen koemelk allergie geconstateerd! ik lees dat er hierover al meer reacties zijn gekomen!

Sterkte ermee!

8. Bloezem

Bloezem Actief lid

Jul 22, 2012
    444
    37
    28
    Female
    Utrecht
    Ik geef borstvoeding en drink veel melk inderdaad, ook kippeneieren worden hier behoorlijk veel gegeten. Met pijn in mijn hart zal ik dat eens uit mijn eet en drink patroon gaan halen in de hoop dat het verbeterd ;)
    Bedankt voor de reacties! Ik hoop dat het werkt :D

9. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

Jan 15, 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Same here, ik lees mee

Share This Page