Quinny Zapp of Quinny Zapp Xtra (of andere buggy)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door danip, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Omdat de grote kinderwagen eigenlijk niet echt in mijn mini auto past zoeken we een losse buggy. De gewone Quinny Zapp kost 119,- (kleur van vorig jaar) en de Xtra op zijn minst 199,- Nu vind ik dat verschil best groot, en ik twijfel welke we dan zouden moeten doen. De xtra kan in verschillende standen. Gebruiken jullie dat veel? Daardoor zou mijn dochter die net zelf kan zitten (nog niet heel lang) er al in kunnen neem ik aan? En in de normale daardoor dus nog niet toch (dat mag toch pas als ze echt stevig kunnen blijven zitten zelf?) Ook kan bij de xtra de zitting omgedraaid worden. Lijkt me ook handig. Of doe je dat in de praktijk niet?

Of raden jullie een andere buggy aan? Hij moet klein opvouwbaar zijn.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Persoonlijk vindt ik de quinny zapp een waardeloos ding. Onstabiel rammelbakje. Maar er zullen er vast zijn die er weer andere ervaringen mee hebben. Met de gewone zapp moet je er inderdaad rekening mee houden dat kleine goed moet zitten. Vind kindjes er vaak maar raar inhangen. Zeker als ze slapen of wat grotef worden. Kan zeker klein opgeklapt worden maar houd er rekening mee dat je met de zapp xtra nog een extra los frame hebt. Dus onderstel opgeklapt en dan nog de losse zitting. Weet niet of je hem op de fiets wil gebruiken maar dat kan met de xtra niet door de 2 delen.
    Bij de xtra is het wel handig dat je hem kan kantelen. Ook in ligstand.

Maar persoonlijk zou ik voor een goede gewone buggy van bijv mc claren gaan. Met ligstanden. Stuk steviger.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb de zapp extra gekocht en vind het een hele fijne lichte wagen!
    Ik heb de verschillende standen ook veel gebruikt bij mijn zoontje.

( overigens zou ik nu sneller voor de nuna Pepp gaan dan voor de zapp )

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik heb ook een kleine auto en heb de Nuna Pepp gekocht.
    is erg klein op te vouwen, kan ook in verschillende standen.
    mijn dochter zit nu in de halfligstand zeg maar.
    zijn de Quinny's geen driewielers?
    zou ik zelf niet voor kiezen, die vind ik niet zo stabiel.
    zie ze vaak in de stad omkiepen.
    Nuna heeft trouwens ook hele goede vering (vind ik belangrijk omdat ze nog zo klein is) en rijdt heel makkelijk en licht.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook de zapp extra. Ik vind het een fijne buggy, lekker klein. Maar ik zou hem niet nog een keer kopen, dan zou ik de gewone zapp nemen en niet de extra.

Mijn zoontje zit er nooit in de lig stand in, alleen maar in zitstand. En dan is de gewone zap natuurlijk kleiner opvouwbaar (omdat je de zit inzet er niet nog los naast hebt, maar die klept mee in) en die is een stukkie goedkoper.

6. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb de gewone zapp, ik vind het de enige buggy die er mooi uitziet en hij is geweldig wat betreft formaat maar verder is het 3 x niks ;).

Het rammelt, kindjes zitten er nooit mooi/goed in. Toch is hij voor ons prima omdat ik amper een buggy gebruik dus voor de enkele keren per maand dat ik hem gebruik (altijd korte stukjes!) ga ik voor het grote voordeel dat hij klein opvouwbaar is.

Evt. via marktplaats goedkoper te krijgen? Ik heb mijne voor 50,- gekocht toen.

Al eens aan een drager gedacht? (dan wel een ergonomische, geen babybjorn, minimonkey, lodger oid) Neemt geen ruimte in en vooral heel gezellig zo met je kleintje dicht bij je :)

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb de gewone quinny zapp, en ik vond dat een buggy waarin onze dochter wel fatsoenlijk kon zitten. De "leen"buggy's bij prenatal en babyplanet vind ik zulke verschikkelijke dingen.

Eerlijk gezegd vind ik bijna alle kinderen onder het jaar enorm beroerd in een buggy zitten, ongeacht welk merk/type. Eigenlijk zijn ze nog even te klein daarvoor.
    Onze dochter is nu 1,5jaar en zij zit alleen met een klein boodschapje in de buggy, voor de rest nog steeds de wandelwagen. Daar zit ze toch het beste in!

Ik zou toch gaan kijken naar een andere oplossing voor je kindje dan nu al een buggy.

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik heb pas geleden een quinny zapp xtra gekocht, omdat ik een kinderwagen had die niet naar mij toe kon kijken en ik dit toch wel miste. De buggy rammelt wel, maar dat doen zowat alle buggy's. Verder rijdt hij heel prettig en zeker voor winkelen/supermarkt vind ik hem erg geschikt.

Voor een baby van 6 maanden zou ik sowieso de xtra nemen, want als ze in slaap valt kan je haar niet lekker laten liggen en hangt ze helemaal in de buggy.

9. danip

danip Niet meer actief

@Droebeltje, dank je voor je reactie. Ik heb ook naar de maclaren gekeken, en dat zou ook wel wat kunnen zijn. Vind het wel jammer dat de meeste buggy's er zo jaren 80 uit zien, dat vond ik het leuke van de Zapp. Maar goed, als ie beter rijd, en beter is dan is dat maar bijzaak natuurlijk.

@ Saja, waarom zou je nu eerder voor de Nuna gaan dan? Is er iets aan de Quinny dat je toch niet bevalt?

@ Tuttie, Dat is inderdaad erg belangrijk dat de vering goed is. En de Zapp is inderdaad een driewieler. Ik heb als kinderwagen ook een driewieler, en daar heb ik niet zo veel problemen mee gehad eigenlijk. Vind hem niet instabiel, maar misschien heb je dat bij een lichte buggy sneller dan.

@ Gebakje, dat is inderdaad wel een nadeel van de xtra. Die kun je minder klein opklappen. Ik vind het vooral bij mijn kleine auto eigenlijk wel fijn als de buggy in de (megakleine) kofferbak past. Dus of dat met de xtra dan lukt weet ik niet.

@ Schaapje, Ik vind dat dus ook, dat de Zapp de enige mooie buggy is (die ik ken) En mijn zus vond hem geweldig. Maar ik hoor wel dat er qua degelijkheid wat beteren zijn. Ik heb ook een draagdoek trouwens. Een Storchenwiege. Die gebruik ik als ik boodschappen moet doen, en als ik met de hond ga wandelen. Maar voor even naar de stad of snel naar de winkel wil ik er dan een buggy bij.

@ Manuk, bedoel je dan de tot buggy omgebouwde kinderwagen? Ik neem aan dat je je dochter niet meer in de wandelwagenbak hebt toch? Ik dacht dat dat dan wel zo'n beetje op het zelfde neer komt dan toch, qua zitten? De positie is hetzelfde, alleen de wielen en het onderstel zijn veel groter. Maar in beide zit ze toch rechtop? Of zie ik het verkeerd? Ik loop natuurlijk niet super lang met haar in de buggy, ik begrijp dat ze er daarvoor nog niet goed genoeg in kan zitten. Maar als ik even naar de winkel moet of zo, dan is een buggy wel prima dacht ik.

@ Anne: Dat is inderdaad wel heel fijn aan de xtra. Dan kan ze als ze onderweg in slaap valt lekker achterover.

Misschien moet ik maar gewoon even proberen in een babyzaak, want blijkbaar zijn er best wat opties. Thanx voor jullie reacties! Meer ervaringen welkom!

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik wilden ook altijd graag een quinny zapp en dan het liefste de extra. Inderdaad ziet er mooi uit en klein op de klappen en van de extra dat ze je naar je toe kunt draaien.
    Mijn vriendin kocht er 1, en ik heb er even mee door een pretpark gelopen. Ben blij dat ik daar geen geld aan uit heb gegeven. Vind het echt een rammel gammel ding.

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik noem het de wandelwagen als de zitting erop zit en de kinderwagen met reiswieg, weet niet of dat de bedoeling is maar zo ken ik het;)
    Ik kan het niet echt een tot buggy omgebouwde kinderwagen noemen..

Er zit toch veel verschil tussen de quinny buzz als wandelwagen en de quinny zapp als buggy. Ze zit er veel beter in, veel dikkere zitting, meer steun in de zitting e.d. De vering is beter en dat icm de betere zitting maakt het gewoon veel geschikter voor kleine kinderen.

Als je voor wel voor een buggy gaat met een kindje van 6mnd is het toch wel een must dat t kindje kan liggen vind ik.
    Ik heb express gewacht met de gewone zapp aanschaffen tot ze een jaar is geweest, tot ze er fatsoenlijk in kan blijven zitten. Ik wou namelijk niet de extra omdat ik m op de fiets wil kunnen vervoeren.
    Ik wou mede de zapp omdat de onderdelen als parasol, voetenzak ed van de buzz ook op de zapp passen en ik geen dubbele aanschaf had.

Maar als je er open in staat zou ik gewoon kijken waar je kindje het beste in kan zitten én liggen. Een goede babyzaak kan je daar in helpen.

12. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Wij hebben ook een gewone zapp, ook gekocht omdat hij zo compact opvouwbaar is en er mooi uitzag. Geen extra omdat je dan alsnog met een los zitje zit. Onze dochter was wel al een jaar toen we hem gekocht hadden. Maar als ik nogmaals een buggy zou moeten kopen, zou het geen zapp meer worden. De 'slaapstand' heb ik toch wel enorm gemist, zelfs nu ze ruim 3 is en nog af en toe in slaapt sukkelt in de buggy. Dat hij gammel is kan ik niet zeggen. Maar ik vind het nu achteraf dus echt een buggy voor 'erbij', voor even gauw een boodschap uit de supermarkt. Maar niet om echt een dagje erop uit te gaan. Dan zou ik toch voor een andere buggy kijken.

13. danip

danip Niet meer actief

Nou ik heb een Maclaren Quest via marktplaats (thanx nog voor de tip) gekocht voor 20,- :D Hij ziet er nog super goed uit, en rijd ook inderdaad heel erg goed. Hij kan goed naar achteren, dus als ik eens snel naar de winkel moet of zo dan kan ik hem nu al gebruiken. Ben er blij mee, dus bedankt voor alle adviezen!

14. Lizzy1984

Lizzy1984 Lid

10 okt 2010
    90
    0
    0
    Ik heb de Zapp xtra gehad en weer verkocht via internet. Vond hem totaal niet stevig, 1 wiel had de neiging als ik hem iets opzij schuifde eraf te vallen (en heb dat vaker gelezen op internet) en voor mij (1,63) was de duwstang een goede hoogte maar voor mijn vriend (1,85) te laag. Hij kreeg echt last van zijn rug en trapte tegen de buggy aan. Enige positieve vond ik de rijrichting zowel naar je toe als van je af.

Ik ga nu de nuna pepp kopen. Vind hem compact rijd heerlijk, niet zo gammel en klein inklapbaar, de duwstang is verstelbaar en vind hem persoonlijk ook mooi. Heb ook gekeken voor de Macclaren en dan die van 300 euro...ziet er degelijk uit en heeft veel opties, maar vind hem erg lelijk en vind de prijs voor een buggy wat ik naast mijn kinderwagen gebruik veels te hoog.

Zou gewoon naar een winkel gaan waar ze alle modellen hebben staan waar je in geintresseerd bent en dan een proefritje maken.

Succes!

15. Lizzy1984

Lizzy1984 Lid

10 okt 2010
    90
    0
    0
    Haha lees nu net dat je er al 1 hebt gekocht!

i.p.v. succes veel plezier ermee (en geen geld 20 euro, moet ook maar even op marktplaats kijken!)

16. danip

danip Niet meer actief

Haha thanx! Hij rijd heerlijk! En inderdaad geen geld! Die Nuna lijkt mij trouwens ook heel fijn. Heb er gister een stukje mee gereden in de babyplanet. Vind alles van Nuna mooi trouwens. Wil de kinderstoel daar ook van.

Deel Deze Pagina