Op 6 mei is onze dochter geboren en sinds haar geboorte heeft ze precies twee nachtvoedingen gehad. Dat waren de nacht na haar geboorte en de nacht daarna. Sindsdien slaapt ze dus door. Ik leg haar ergens tussen 22.00 en 23.00 op bed en ze meldt zich weer tussen 06.30 en 07.00. Mijn oudste was ruim twee toen hij ging doorslapen en de middelste was ongeveer twee maanden. In de ochtend slaapt ze dan na de voeding tot ongeveer 10.00 en dan de rest van de dag nog twee of drie keer een half uurtje tot een uurtje. Ze weegt 5,5 kg. Nu wil ik gewoon eens weten of er nog meer van deze model kinderen zijn die het gewoon in 1x snappen want het maakt me soms ook wel eens onzeker. Je hoort altijd maar: de kinderen hebben dan in de nacht zeker nog een voeding nodig, maar de mijne dus niet. En dit is trouwens geen topic van "kijk mij eens goed bezig zijn" maar meer omdat ik zo verbaasd ben. Ik heb mijn fair share van slapeloze nachten ook gehad
Onze zoon sliep ook door met 6 weken. Was ook een zware jongen met de geboorte, dat zal wel mee helpen. Hij gaat 8 uur op bed, 11 uur voeding en dan slaapt hij tot half 7/7 uur. Soms is het ook wel eens 6 maar ook wel eens half 8. Ik geniet ervan zolang het duurt!
Ja hoor! Ons meisje heeft de eerste paar dagen een nacht fles gehad omdat het "moest". Zij na een week gaan kijken hoe laat ze kwam als we haar na haar fles van 23:00/23:30 lieten liggen. Dat was rond een uurtje of 6. Tot nu toe nog geen slapeloze nachten gehad . Houd er rekening mee dat ze nog wel gaan komen hihihi! En dat een eventuele tweede nooit zo makkelijk kan zijn
Hier ook een modelkindje, na 3 dagen sliep hij 6 uur door en nu is hij 5 weken, krijgt om 9 uur zijn laatste fles en komt rond half 6 en overdag slaapt hij smiddags 2 uurtjes en voor de rest af en toe een half uurtje en komt netjes om de 3 uur voor zijn flesje, ben nu aan het bidden dat dit zo blijft.
Hier hebben we ook zo'n voorbeeld baby. De 5e nacht waren we vergeten de wekker te zetten en toen sliep ze ook opeens 6/7 uur achter elkaar. Is eigenlijk ook alleen maar beter geworden. Wij hebben ook nachten tussendoor gehad dat ze wel wakker werd, zelfs tussendoor ergens een week dat ze elk half uur kwam. Maar nu slaapt ze bijna het klokje rond. Ik knijp me echt in mn handjes met zo'n makkelijk kind, ben ook best bang voor hoe het met een eventuele 2e gaat zijn... Heb echt diep respect voor ouders met een baby die niet doorslaapt!
Ja hier, hij is te licht, maar ik krijg hem echt niet wakker voor z'n flesje.. Eerste week wel geprobeerd maar juist daarna was het drama.. Nu slaapt hij gewoon lekker door. Overdag krijgt hij ruim voldoende voeding, dus missen zal hij het niet.. Ik was ook onzeker, omdat iedereen heet over nachtvoedingen had. Maar K slaapt beter als ik hem niet wakker maak en wij ook. Win win situatie dus hahaha
Oh wat fijn allemaal! Ik weet nog goed toen onze tweede was geboren en de eerste nog niet doorsliep pff. Maar nu zijn mijn zoontjes 5,5 en 3,5 en zij slapen prima en ons meisje nu ook. Ik wist niet dat ze dat zo vroeg al deden. En dan ook nog zonder allerlei dingen als inbakeren, bij ons in bed slapen etc. wat de jongens nog wel deden. Ze heeft overdag wel veel mama-honger dus dan gaat ze in de draagdoek.
Hier hadden we zo'n voorbeeld kind. Vanaf de kraamweek ging het snachts perfect tot hij 6 maanden was en toen was het 5/6 keer per nacht wakker. Nu sinds een maand gaar het weer aardig.
Hmm... ik heb een dame die prima nachten doorslaapt van 11-11, maar ze komt in haar slaap voor eten en drinkt dus ook gewoon slapend Als ik haar niet aanleg, wordt ze wel echt wakker...
Wat fijn! Onze zoon was ook een drama! Met 8 maanden sliep hij ein-de-lijk eens door van 12-6. Wat was ik daar al ongelofelijk blij mee! Uiteindelijk is hij nu 19 maanden en slaapt hij van 22-6. Dochter is nu 5 maanden en heeft de eerste 3-4 maanden gekrijst. Met 3,5 maand begonnen met Nexium en dametje sliep meteen van 22-6! Jeeeeej!! Geniet ervan! Hopelijk blijft het zo!