Hoi het is een lang verhaal, maar kort gezegd, heeft mijn zoontje van 3 maanden heftige verborgen reflux, en waarschijnlijk KMA, waardoor hij nutramigen krijgt. Hij heeft heel veel last gehad. Door de nieuwe medicijnen ing het beter. Moest stoppen, om uit te proberen. Dat ging 5 dagen iedereen, en daarna weer compleet drama. Zelf weer begonnen met de medicijnen,maar het is niet meer optimaal. Hij laat op dit moment nog veel slechter boeren dan daarvoor. Hij heeft er zoveel last van. Blijft maar huilen. Kan in slaap vallen,maar wordt weer gillend wakker, en je moet zo hard kloppen(bijna rammen), om er iets ui te krijgen. Heb in de 1e twee weken inflacol gebruikt,maar dat hielp niet. Misschien toch weer proberen? Iemand anders die een goede tip heeft, ik word er gek van? Dank je wel alvast.
Welke fles gebruik je? Nog wat tips om zo min mogelijk lucht binnen te krijgen; laat hem rechter op drinken, schud niet met de fles, maar roer met een vork of lepel, houdt de fles zo horizontaal mogelijk.. Isschien helpt het el als je hem gewoon over je schouder legt, of als je ermee wandelt terwijl hij op je schouder ligt.. Weer je zeker dat het boeren is waar hij last van heeft? Is het niet het maagzuur of de kma die opspeelt in zn darmen?
Dank je voor je snel reactie . Ik heb de diafrax fles. Al je andere tips doe ik al. Hij krijgt rechtop de fles, schud absoluut niet,maar roer. Ik klop, tik, op mijn schouder, onder zijn armen, druk op zijn buik....noem maar op. Ja dit komt bij de problemen met reflux en KMA. Want het moment dat de boer eruitis, is het meteen een vrolijk kereltje, en huilt hij niet. Hij heeft medicijnen voor de reflux, en die hielpen goed. Maar aangezien meneer gelukkig wel als kool groeit, moet misschien de dosering omhoog. Ik ga straks de ka maar even bellen. Maar dank je wel.
Ja ik heb een tip! Geleerd van de verloskundige die nacontrole heeft gedaan bij mij. Omdat onze zoon 3 weken te vroeg was wilde hij ook maar niet boeren en hij heeft ook Reflux. (En vanmiddag weer naar de ha, want ik denk ook KMA). Maar goed boeren: de verloskundige had ook op de Nicru afdeling in het ziekenhuis gewerkt. Die kindjes zijn zo jong en houden helemaal niks binnen, simpelweg omdat het nog niet goed aangelegd is en het maagklepje alle kanten opschiet! Dus wat je doet: zet hem in zithouding op je schoot, 1 hand zijn nekje tussen duim en wijsvinger (vastpakken dus) en de andere hand aan de voorkant onder zijn kin. Trek hem (voorzichtig) lang (slokdarm wordt dan lang) en wieg hem van links naar rechts. Dus jij kijkt tegen zijn zij aan en jij beweegt van voor naar achter. Er komt dan lucht vrij zodat hij boert, vaak komt daar normaal gesproken ook spuug mee, nu niet of zelden omdat het omhoog komt maar ook weer zakt omdat zijn slokdarm nu recht is. Ben benieuwd of het werkt en wat je ervan vind!
Dank je, ja hij krijgt pitmeel. Maar teveel pitmeel zorgt weer voor extra darmkrampen, dus dat doe ik nu niet. Maar dank je wel.
ipv kloppen op de rug omhoog strijken. Had ik ooit ns meegekregen. De lucht duw je dan zeg maar omhoog.
Ik had op een gegeven moment ontdekt dat het helpt ze met hoofd op je shouder rechtop te houden en dan rondjes lopen en afentoe lichtjes door je knieeen zakken.. Mijn vent lag afentoe in een deuk maar het werkte wel.
Wij leggen onze dochter op haar buik en wrijven op haar rug met de klok mee. Als ze gaat piepen nemen we haar rechtop en laat ze een flinke boer. Als ze niet piept nemen we haar na een paar minuutjes rechtop en komt er ook een flinke boer uit!
Wij zetten haar op onze schoot neer. En laten haar dan een beetje voorover hangen. Dus gewicht naar voor. Dan komt me er toch een boer uit! Ze heeft ook KMA en reflux. Dus misschien heb je hier iets aan.
Hier werkt vaak de volgende combinatie goed. Een paar keer over de rug van beneden naar boven wrijven (niet heen en weer!). Dan eventueel een paar keer kloppen. Rechtop houden zoals eerder beschreven. Op zn rug houden, zachtjes kloppen en dan rechtovereind houden. Soms werkt het ene goed, dan een andere en soms doe ik alles Hier ook reflux en niet boeren betekend meer spugen.
Baby op de arm als een koalabeer laten hangen. Dus buikje op de arm. Alle boeren scheten komen eruit Verder houd ik hem rechtop en dan met vinger langs ruggenwervel aan de rechterkant, voor baby linkerkant strijken Dan komt in bij mij eruit. Succes!
Hoi, haha ja overlapte elkaar en daarna niet meer online geweest. Heb de rest nog niet gelezen,maar ga jouw tip morgen proberen. Deze ken ik nog niet, dank je wel. Ik laat je het horen.
Hardstikke bedankt iedereen Ik ga alle tips die ik nog niet uitgeprobeerd heb, zeker toepassen. Wat ellendig toch, dat er zoveel kindjes zijn die hier last van hebben. Maar wat fijn dat we elkaar kunnen helpen met tips, Dank jullie, hopelijk gaat er iets wat beter werken dan nu, en dan weer op naar de ka.
Ik laat ze altijd van bovenop de schouder naar beneden glijden. Dit werkt bij mij overigens beter als bij manlief, heeft toch te maken met mijn borsten ws...
Die houding werkt hier ook heel goed, sinds kort achter gekomen f ligt dan op mijn buik, alleen het wrijven daar kan hij niet tegen, dat kietelt hem