Hoi, Een vraagje wat zouden jullie doen in de volgende situatie: mijn zoontje slaapt altijd van ongeveer 19.30 tot 07.00. Prima ritme dus! Nu ie hij rond half 7 een dutje gaan doen en niet meer wakker geworden voor de fles. Het ziet er nu sterk naar uit dat die gewoon de nacht gaat doorslapen. Ik ben normaal echt niet van het wakker maken hij mag zn eigen ritme bepalen maar ik vraag me nu af, stel hij komt dan vanacht voor een voeding wat ik dus denk anders is het wel erg lang van 16.00 tot 07.00, zou dan zijn ritme al verstoord kunnen zijn voor de komende dagen? En stel nou hij slaapt wel door tot 07.00 is dit dan wel verantwoord? Dan zit hij namelijk 15 uur lang zonder voeding. Hij is nu ongeveer 7500 gram lekker ruim in gewicht dat wel😊 De rede dat die zo moe was komt omdat die sinds een weel overdag bijna niet meer wilt slapen. Voorheen was t een kleine slaapkop maar de laatste dagen pff.. ik merk gewoon dat hy ontzettend moe is maar hij wil niet inslaap vallen. En als die dit wel wilt lukt het niet om te slapen of hij slaapt 30 minuutjes. Ik merk nu gewoon dat hij de hele dag moe en hangerig is.. maar ja wat doe je eraan als hij gewoon weigert te slapen? Is dit nu een fase of kan het medische oorzaak hebben? Sorry voor het lange verhaal hoop dat het duidelijk is!
Ik zou hem lekker laten slapen. Als je hem nu wakker maakt haal je hem uit zijn diepe slaap. Dan komt hij misschien ook vannacht. Mocht hij morgen eerder komen, kan je ook een klein flesje geven. Meestal vervallen ze vanzelf in hun ritme. Succes!
Denk niet dat het ritme meteen verstoord wordt. Mijn zoontje had rond die leeftijd ook moeite overdag goed te slapen. Steeds hazenslaapjes en soms huilen. Wel sliep hij ook de hele nacht door. Nu gaan de slaapjes overdag hartstikke goed en slaapt hij snachts ook gewoon de klok rond. Ik heb wel eens hetzelfde probleem: dat hij om 7 uur bijv in slaap valt terwijl ik m altijd tussen 8-9 in bed stop. Meestal maak ik m dan na een uurtje wakker als hij niet zelf wakker wordt. In bad, voeden en dan naar bed voor de nacht
Ik zou de volgende keer in deze situatie om 18.30 zijn fles geven en dan in bed leggen. Nu zit je overdag maar op 3 voedingen neem ik aan en dat vind ik wel weinig. Wij deden het zoals hierboven beschreven, wij maakten ons zoontje na een uurtje weer wakker. Deden 'm dan lekker in bad en gaven 'm nog een fles en dan rond 21.00 ging hij weer de nacht in, zo was ook z'n ritme. Maar als hij normaal van 19.30 - 7.00 slaapt zou ik er in jullie situatie voor kiezen om 'm dan gewoon z'n laatste fles wat eerder te geven.
Mijn zoontje sliep met 3 maanden ook van 7 tot 7, gewoon van de één op andere dag. Zijn ritme is hier niet door verstoord geraakt.