Ervaring met Lodger Shelter draagzak/doek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door vruchtje24, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Deze wil ik graag gaan aanschaffen voor namelijk om te gebruiken voor binnenshuis. Iemand ervaringen mee? En is hij makkelijk in gebruik?

Dank alvast voor je reactie!!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    waardeloos ding. kreeg kleine er in geen mogelijkheid goed in gelegd. ze lag altijd in een hele vreemde knik met nekje en ademende hierdoor ook niet echt lekker. maar dit schijnt een bekend probleem te zijn bij lodger shelters. kindjes liggen er vaak in een rare knik in met ademhalingsproblemen als gevolg. verder ligt het kindje er niet vast in dus kans dat het eruit kukkelt als je bijv. bukt. verder voelde ik het aardig in m'n schouder/nek als ze erin lag. en dan was ze echt niet zwaar. ik zou persoonlijk voor zo'n losse knoopdraagdoek gaan of een ergonomische draagzak als bijv. beco.
    de lodger heb ik alleen als wrapper/deken in de MC gebruikt.

3. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    k vond het ook een onding met dragen... Mn zoontje lag ook steeds helemaal onder het fleece, niet echt top. Voor de volgende heb ik een draagdoek via MP gekocht, hopen dat dat beter werkt! Ik gebruikte de Lodger alleen als voetenzak in de MC..

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De lodger is een leuke voetenzak in de MC en een leuke hangmat voor in de box maar geen goede draagzak. Het word afgeraden om je kindje liggend, in kommahouding te dragen. Hierdoor kan hun ademhaling belemmerd worden. Bovendien kan je hem bijna niet afstellen, met zo'n zak is het onmogelijk om bijvoorbeeld te bukken om iets op te pakken zonder je kindje vast te moeten houden. In een goede drager hoef je je kindje niet vast te houden. Je kan je kindje beter rechtop, buik tegen buik, dragen in bijvoorbeeld een rekbare draagdoek ( bykay, veel te vinden op marktplaats ) een geweven draagdoek, of een ergonomische drager ( Dus geen babybjorn of chico, bij een goede drager zit je kindje breed gesteund van knie tot knie en met een "C" rug. De drager is zacht gevormd waardoor je kindje niet in een onnatuurlijke houding gedwongen wordt. Dit is belangrijk voor de ontwikkeling van hun heupjes en rug.

5. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Vreselijk ding, echt spijt van gehad. Hij lag er gewoon niet goed in. En het was erg warm, want hij zweette erg.
    Ok, als wikkeldoek bij -2 in de stad was hij geweldig.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Echt een rampending. Kindje ligt er niet goed in, veel te warm, onhandig in gebruik en zwaar voor jezelf, oftewel, zonde van je geld.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Scheelt mij weer typen, wilde ik nl. ook zeggen. :D

Leuk dat je wilt dragen, het is wel echt heerlijk om je kindje na negen maanden ín de buik ook nog een tijd óp de buik te dragen.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dat wordt hem dus niet. Maar is zo een wikkeldoek makkelijk om te doen in je eentje ?

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.209
    113
    Brabant
    met z'n tweeën omdoen is pas moeilijk;)
    als manlief er ook maar aan denkt om de doek aan te raken als ik knoop, is hij ontmand;)

nee hoor, is easy! maar wel even oefenen.

Een rekbare doek is wat makkelijker in het begin, lekker zacht en makkelijk voor te knopen.
    Een geweven doek is eerst wat meer oefenen, maar even youtube en je weet het meeste wel.
    Een ringsling is ook heerlijk bij een inimini!
    en dan nog een ssc, een ergonomische drager. maar daar heb ik met inimini geen ervaring mee.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Taliaa: ook ervaring met beco butterfly met kleine baby

11. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Schijnbaar is bijna niemand tevreden over de lodger, ik was er juist heel erg blij mee. Ons zoontje vond het heerlijk om erin te liggen en ik vond hem ook fijn in gebruik. Hij kon er wel niet zo heel erg lang in.

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zweer bij mijn draagdoek(en). Ik vond het leren knopen met een geweven doek niet moeilijker dan het leren knopen met een rekbare doek. Een rekbare is wel zachter, maar ook veel warmer en je kunt er minder lang mee doen omdat het dragen dan te zwaar wordt (met een x aantal kilo).

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mee eens

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    beco butterfly is een superding. kleine zit er goed in. niet als een zoutzak als bijv. bij de babybjorn of chico. mijn dochtertje is nu een jaar en ik gebruik hem nog als ik met haar naar het dorp fiets. ze weegt nu 11 kg en ik voel nauwelijks dat ik haar draag.
    met de babybjorn en de lodger voelde ik dat al toen ze nog maar 4-5 kg. was.

Deel Deze Pagina